Ako správne zmeniť obrázok na pracovnej ploche

Najlacnejšia reklama za 2 eurá?

facebook fb marketing internet marketing komunikačné kanály kurz marketing podnikanie PPC reklama na internete sociálne siete
kategória: Blog pridané: 6. júla 2017

názov kurzu:
Facebook marketing II.
lektor:
Mgr. Peter Hecht

Ako získať zákazníkov na Facebooku?

Ako získavať nových zákazníkov? Dnes už snáď neexistujú naivky, ktoré si myslia, že podnikanie bez reklamy je v čase tvrdej konkurencie možné. No dobre, existuje niekoľko oblastí, kde tlačenica nie je veľká, ale ani tržby nie sú spravidla veľmi lákavé… Tam je možné reklamu zameranú na získavanie nových zákazníkov na čas odignorovať.  Koľko investovať do reklamy, aby priniesla nových zákazníkov? Na Facebooku naozaj pri dobrom nastavení postačia začiatočníkom aj 2 eurá denne…

Platená reklama na facebooku

Marketing nie je len reklama. Profesionáli vedia, že tak ako je súčasťou marketingu firmy v offline priestore vytvorenie sociálneho obrazu firmy, to isté má svoju obdobu vo virtuálnom svete. Nové trendy v marketingu charakterizuje predovšetkým inbound marketing a FB je naozaj skvelý priestor na zviditeľňovanie značky, firmy, produktu a nenásilnú podporu predaja. Zo svojej sociálnej podstaty FB umožňuje  udržiavanie a rozširovanie kontaktov, budovanie a upevňovanie dôvery a pod., čo pomáha rozširovať povedomie o produkte, značke, firme ďalej. FB na to všetko myslí a vytvoril pre firmy viaceré podporné nástroje.

Kým na prvom kurze FB marketingu (článok o kurze Facebook marketing I.) sa lektor venoval možnostiam neplatenej propagácie produktu či značky prostredníctvom Facebooku, tento kurz bol práve o jej nadstavbe – platenej cielenej reklame, ktorá už čosi stojí. Koľko?
Dozvedeli sme sa všetko potrebné. A ešte viac – kto vyberá cieľovú skupinu, kedy vytvoriť a použiť viacero cieľových skupín, ako rozmýšľať a nastavovať kampaň pri drahších produktoch,…

Správca reklám

Dozvedeli sme sa ako rozmýšľa zákazník, keď vidí reklamu na FB. Čo ovplyvňuje jeho ďalšie konanie a ako podľa toho zvoliť marketingovú stratégiu…
Aj konkrétne kroky.

Na objednanie a spustenie reklamnej kampane na FB je nevyhnutné priradiť ku kontu správcu reklám platobnú kartu, ktorá umožňuje stiahnutie zálohy na reklamu v zadávateľom zvolenej výške. Bez nej sa do nastavovacieho menu reklám ani nedostanete(!) Súčasne je potrebné nastavenie parametrov pre fakturáciu, aby mohol FB po vyčerpaní zvolených finančných prostriedkov vystaviť faktúru.

FB ponúka pri zadávaní reklamy účinnú spoluprácu a podporu. Po voľbe Vytvoriť reklamy v menu vedie zadávateľa reklamy na samostatnej podstránke nazvanej „Správca reklám“jednotlivými otázkami a ponúkanými možnosťami k čo najlepšiemu výberu reklamy tak, aby bola úspešná. Možnosti zacielenia FB reklamy podľa záujmu a správania sa cieľovej skupiny sú prekvapivo široké. A preto veľmi presné.

2 eurá denne

Po otvorení Správcu reklám sa vás FB najprv spýta na marketingový cieľ kampane, pričom dáva na výber viacero možností. Následnou voľbou otvára postupne všetky možnosti, ktoré sú pre konkrétny marketingový cieľ významné a umožňuje ich presnejšie nastavenie podľa potreby zadávateľa.

Lektor Peťo nás naviedol k vstavanému pomocníkovi, ktorého ponúka samotný FB (umiestnenie reklamy, osvedčené postupy, ciele), uviedol konkrétne odporúčania čo a ako nastaviť, každé zdôvodnil. Bolo jasné, že hovorí na základe skúseností…
Dlhšie sme sa zdržali pri nastavovaní parametrov cieľovej skupiny adresátov reklamy – práve vhodná voľba parametrov ukáže, či budú financie využité efektívne alebo nie.

Ak chcete otestovať funkčnosť reklám na FB, pripravte si vizuál plus vhodný text a už len zadajte celkový rozpočet na zviditeľňovanie (napr. 10 eur). Nezabudnite ho však obmedziť denným limitom – spomínané 2 eurá z nadpisu – inak sa suma raz-dva vyčerpá! Po 2-3 dňoch je už možné hodnotiť, či ste dobre zvolili cieľovú skupinu a tiež prínos kampane.

Doplnenie praktickej časti

Mimochodom – FB umožňuje tiež nastavenie času publikovania reklamy, takže je možné pripraviť si postupnosť viacerých reklamných príspevkov vopred.

Ďalší silný pomocník, ktorý ostal na záver, bol štatistický nástroj umožňujúci posúdenie priebehu a celkové vyhodnocovanie úspešnosti kampane. Výborný je aj pre prípady, keď zadávateľ nemeria úspešnosť kampane len finančnou stránkou obratu na predaji produktov, ale zaujímajú ho iné parametre (počet videní, „páči sa mi to“,…).

Stručné zhrnutie kurzu: naučil som sa vytvoriť a spropagovať príspevok, propagovať stránku, ako smerovať návštevníkov na svoju stránku, ako rozumne hospodáriť s financiami do reklamy, meracie štatistiky a vyhodnocovanie kampaní.

Hľadáte kvalitu za primeranú investíciu do vzdelania?
Ten deň strávený na kurze Facebook marketing II. – 6 hodín (v tom 2 prestávky a pauza na obed) – hodnotím ako úžasný prínos v prehľade a praktických odporúčaniach. Aj napriek tomu alebo práve preto, že som predtým niekoľko rokov spravoval reklamné kampane FB pre môjho zamestnávateľa a čosi som teda o reklame na Facebooku vedel…
A nebol som sám – z plnej miestnosti, t.j. 21 prítomných, tvorili takmer polovicu profesionáli spravujúci FB reklamy iným firmám.
Treba ešte niečo k úrovni kvality kurzu dodať? Pokojne sa spýtajte v komentároch nižšie.

Dodatočne aktualizácia:
Facebook pravidelne takmer každý polrok prichádza s nejakou zmenou. Väčšinou k lepšiemu. Obsah kurzu býva aktualizovaný spravidla v priebehu týždňa, často už na druhý deň. Takže vedomosti dostanete v IT Learningu vždy čerrrstvé! 🙂

Záverečné zhrnutie:

+ kurz vhodný pre mierne pokročilých a pokročilých

+ veľa praktických odporúčaní pre malé firmy i agentúrnu prax

+ plne funkčná reklama na vlastnú stránku na konci kurzu

– veľké množstvo informácií – popri sledovaní projekcie, vlastného monitoru a rozprávania som niektoré nestihol zapísať

autorom článku je: Ján Tóth
- absolvent FEI STU a FM UK. Po ukončení štúdia pracoval rok vo vydavateľstve ako vedúci IT, následne na vedúcich pozíciách súkromných firiem a tiež ako riaditeľ slovenského zastúpenia nadnárodnej spoločnosti. Autor a spoluautor kníh z oblasti IT, článkov z oblasti zdravia a kozmetiky, prekladateľ, prednášateľ, v súčasnosti pracuje ako lektor a konzultant na voľnej nohe.

Podeľte sa s nami o svoj názor:

Páči sa Vám článok alebo novinka?