Prečo môj web nepredáva?

článok na blog uverejnený: 16. júna 2021

Názov kurzu: Internet marketing II. (online skupinový živý kurz)

Lektor: Peter Hecht

Vlastnoručne si vytvoriť web je v podstate celkom jednoduché. A to aj v prípade, že nemáte žiadne programátorské zručnosti. Stačí vám dostatok času a trpezlivosti a okrem toho nejaký redakčný systém, v ktorom si stránku „poskladáte“ podľa vašich potrieb. Jednoduché, však? To tvrdí prakticky každý lektor v IT Learningu… No vytvoriť taký web, ktorý bude aj naozaj predávať, to už je zložitejšie. 

Nie je nič horšie ako investovať čas a peniaze do vytvorenia nového krásne vyzerajúceho webu, ktorý po spustení vôbec nenaplní vaše očakávania. Síce na webe evidujete návštevy, ale žiadne predaje. …akoby ste mali kamennú predajňu, do ktorej síce chodia ľudia, ale nič nekúpia. Prídu, poobzerajú sa a idú ďalej. A vy neviete prečo. Web, z ktorého návštevníci odchádzajú, len ťažko niečo predá. Na kurze Internet marketing II. sme sa dozvedeli niekoľko možných dôvodov, prečo sa to deje. A čo s tým.

1. Zákazník zle hľadal

Stalo sa vám, že ste klikli na nejaký odkaz vo vyhľadávaní omylom? Alebo ste až po otvorení stránky zistili, že v skutočnosti hľadáte niečo úplne iné? Napríklad, zaujímate sa o kurz varenia v Košiciach, no zabudli ste do vyhľadávacieho poľa zadať mesto a všimli ste si to, až keď ste otvorili stránku a zistili, že kurz je v Bratislave. Nenašli ste to, prečo ste tam prišli, takže ste sa vrátili naspäť do výsledkov vyhľadávania a skúsili šťastie na ďalšom odkaze.

Toto sa môže stávať aj vašim návštevníkom, ak nemáte obsah jednoznačne smerovaný na správnu cieľovú skupinu,. Teda na tých, ktorí hľadajú kurz v Bratislave.

2. Nesprávne nastavená Google Ads reklama

Vráťme sa k nášmu príkladu. Povedzme, že hľadáte „kurz varenia Košice“. Kliknete na prvé odkazy vo vyhľadávaní Google (spravidla platenú reklamu), otvoríte stránku, na ktorú vás Google poslal a po chvíli prezerania zistíte, že kurz je v Bratislave. Kliknete na ďalší odkaz vo vyhľadávaní a ten vás pošle na stránku ponúkajúcu kurzy po celom Slovensku, takže najprv musíte hľadať možnosť filtrovania, aby ste konečne mohli pozrieť na to, čo ste hľadali.

Poviete si, že toto predsa nie je chyba webu, ale len zle nastavenej reklamy. Nuž, nie tak celkom.
Na každé kľúčové slovo, na ktoré sa má vaša reklama vo vyhľadávači zobrazovať, máte mať konkrétnu podstránku. To vám lektor na kurzoch Internet marketingu zopakuje niekoľkokrát. Takže ak naozaj ponúkate kurzy varenia v Košiciach, reklama má záujemcu poslať priamo na výber kurzov v konkrétnom meste a nie na celú ponuku. Snažte sa záujemcom čo najviac zjednodušiť cestu k informáciám, ktoré hľadajú. Uľahčíte tým vyhľadávanie Google i skutočným záujemcom o vaše produkty.

3. Nedostatočná navigácia na stránke

Keď zákazník na vašom webe nenájde na pár klikov to, čo hľadá, nebude u vás dlho strácať čas. Prejde na ďalšiu z množstva stránok vo výsledkoch vyhľadávania, ktorá môže mať oveľa priateľskejšie používateľské prostredie. Predtým, než vytvoríte nový web, premyslite si, ako bude vyzerať hlavné menu a aké budú podstránky. Tiež ako budú informácie na stránkach na seba nadväzovať a aká cesta k nim má viesť. Dobrá štruktúra webu návštevníkovi pomôže ľahšie a intuitívnejšie nájsť informácie na stránkach.

Pred spustením webu ho najprv dajte otestovať skutočným používateľom. Nemusia to byť profesionáli, jednoducho poproste kamarátov či známych, ktorí vašu stránku nepoznajú, aby vám pomohli s testom. Dajte im nejaké konkrétne úlohy, ktoré na stránke majú vykonať – napríklad spraviť objednávku, nájsť nejakú informáciu, kontaktovať vás a podobne. Sledujte, ako dlho im rôzne úkony trvajú a ako sa ich cesta na webe líši od vášho pôvodného zámeru.

4. Zákazníka držte za ruku

Keď návštevník príde na vašu stránku, chvíľku mu trvá, kým sa zorientuje a nájde, čo hľadal. Pozrie si hlavnú stránku, prekliká menu. Šance na konverziu zvýšite tak, že na stránky rozmiestnite prvky, ktoré budú zákazníka vyzývať k akcii. Nielen odkazy na iné podstránky v texte, ale napríklad aj tlačidlá alebo obrázky, ktoré po kliknutí povedú návštevníka ďalej.

Takýto spôsob vedenia po stránke je dôležitý najmä pri zobrazení na mobilných zariadeniach, pretože hlavné menu býva na mobile väčšinou skryté kvôli šetreniu miesta. Pohyb medzi stránkami musí byť teda možný aj inak. Preto rozmiestnite na stránke tlačidlá, ktoré budú potenciálneho zákazníka smerovať na súvisiace podstránky. (Jedno také tlačidlo nájdete aj na konci tohto článku. 🙂 )

Chcete web, ktorý predáva?

Príčin, prečo sa návštevníci vášho webu nestanú vašimi zákazníkmi, existuje pomerne veľa. Oveľa viac o tom, čo nerobiť a naopak, čo určite robiť, keď vytvárate web, sa dozviete na kurze Internet marketing II. Lektor s dlhoročnou praxou a výsledkami vám ukáže, ako si navrhnúť web tak, aby bol nielen pekný, ale hlavne funkčný. Nechýbajú ani praktické ukážky a prepojenie nových informácií s inými oblasťami online marketingu a príklady z praxe.

+ Tradične množstvo príkladov z praxe
+ Možnosť spätnej väzby na vlastné projekty

– Kurz by mohol pokojne trvať o hodinu dlhšie 🙂

autorom článku je: Hana Jokelová
Absolventka FMFI UK, ktorá sa po pár rokoch v poisťovníctve rozhodla objavovať nové chodníčky. Pripravená preskúmať všetky príležitosti, ktoré sa jej počas toho pripletú pod nohy. Jednou z nich je aj testovanie IT Learning kurzov, a nielen z oblasti digitálneho marketingu a grafiky. Ak práve netestuje, pomáha ľuďom učiť sa cudzie jazyky efektívne, alebo je sama v nejakom zahĺbená.

Páčil sa vám článok? Pošleme vám podobné.
Aktivujte si okamžité zasielanie noviniek a článkov – už vám od nás nikdy nič neunikne. Môžeme vás okamžite informovať o aktuálnej akcii, novinke, špeciálnej kampani či zľave alebo novom článku na našom blogu. Akonáhle sa u nás v novinkách niečo zmení alebo pridá, do pár minút vám automaticky posielame email s odkazom na novinku na našu stránku. A odhlásiť sa môžete kedykoľvek. Nič neriskujete.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
Internet marketing a reklama, it kurz recenzia, online marketing, tvorba webstránok