Bezplatná reklama na internete?

článok na blog uverejnený: 27. júna 2017

názov kurzu:
Facebook marketing I.
lektor:
Mgr. Peter Hecht

Celý svet je na Facebooku!

No, hoci nie celkom celý, pravda je, že prognóza je dosť nekompromisná – v priebehu roku 2017 Facebook prelomí magickú hranicu 2 miliardy užívateľov mesačne. Slovom: dve miliardy! Predstavte si prostredie, v ktorom sa nachádza taká koncentrácia potenciálnych partnerov, zákazníkov,… snáď ktokoľvek, koho si zmyslíte. Potrebujete ich len správne osloviť a oni sa vynoria z davu… Ako ich však osloviť? Práve o tom je kurz Facebook marketing I. aj II.

Sociálne siete a Facebook

Kurz Facebook marketing I. trvá vo firme IT Learning 6 hodín, ktoré sú nabité informáciami (v tom je 15-20-minútová prestávka).
Bežná cena kurzu je 120 € (s DPH), zľavnené termíny vyjdú pod 90 €, v prepočte okolo 15 €/hod.
Obsah určený záujemcom o virálny marketing a social management je tak naplnený informáciami, že v miestnosti takmer nikto nedýchal. Doslova.

Lektor Peter nás zoznámil na úvod s pojmami virálny (vysvetlený v naväzujúcom článku), organická komunikácia a social manager. Spomenul stručne charakteristiku sociálnych sietí, najvýznamnejších predstaviteľov a, samozrejme, Facebook. Čo ho robí najpopulárnejšou sieťou i aké má postavenie na Slovensku. Ešte pár minút venoval priblíženiu publika užívateľov z hľadiska ich motivácie – charakterizoval najvýznamnejšie skupiny používateľov a ich správanie, a poďme do hĺbky.

Kto chodí na FB a prečo?

Významnú skupinu tvoria ľudia, ktorí sa aj prostredníctvom FB socializujú – chodia na stránky kvôli komunikácii s priateľmi a známymi.
Inou veľkou skupinou sú „unudení“ – až 60 % ľudí navštevuje stránky z dôvodov „iba tak“, alebo „neviem prečo“.
Časť členov používa FB ako priestor pre publikovanie toho, čo považujú za zaujímavé alebo dôležité pre iných, hoci v reálnom živote to môžu byť introvertné málo komunikujúce osoby.
Ľudia pomocou vyhľadávania na FB hľadajú tiež informácie – v podobe odporúčaní, skúseností, recenzií, názorov,… Ak ich nenájdu, majú možnosť v rámci záujmových skupín položiť otázky a získať na ne odpovede.
Pre veľa ľudí je FB jeden z kanálov pri hľadaní práce – či už cez aktuálne dopyty podnikov a agentúr alebo prostredníctvom okruhu priateľov.
No a nakupovanie a s ním spojený prieskum možností trhu je tiež v súčasnosti dôvod, ktorý vedie časť používateľov na stránky FB.

Pre toto všetko je pre relevantné firmy dobre spravovaná stránka FB v období digitálnej éry nevyhnutnosťou, hoci ľudia nechodia na FB primárne nakupovať!

Ako vytvoriť vlastnú stránku na FB

Nasledovali odporúčania a postupy ako na to – čo budeme ako správni sociálni manažéri potrebovať, ako spravovať firemnú FB stránku, …a o dôležitosti priateľov.
Rozdiel medzi fanúšikmi a priateľmi. Typické aktivity ľudí prítomných na stránkach FB. Ako sa dostanú príspevky k fanúšikom a tiež ako počítať silu príspevku.
A ešte niečo k onpage a offpage FB marketingu, stratégiách, plánovaní, o súťažiach…

Ako vytvoriť vlastnú stránku na FB?
Prvý krok – voľba medzi firemným alebo skupinovým profilom, vytvorenie a ktoré dôležité prvky na úvod nastaviť.
Druhý krok – spustenie stránky, v tej súvislosti tiež info ako definovať správcov stránky, vkladať informácie, tiež čo vkladať a čo nie a ako sledovať úspešnosť,…
Každý sme si v priebehu vysvetľovania úspešne založili na FB jeden vlastný nový firemný profil. Nastavili dôležité prvky a po kurze už boli pripravení na virálnu komunkáciu s publikom…

Kurz bol priam neskutočný nielen obsahom, ale vďaka lektorovi. Peter postupoval systematicky podľa podkladov, ktoré mal každý účastník k dispozícii, odpovedal na množstvo otázok z praxe, pridal niekoľko pre prax veľmi veľmi užitočných poznámok pre prostredie väčších firiem a agentúr s viacerými správcami stránky, sem-tam oživil atmosféru aj originálnou a vtipnou poznámkou,…

Zvládol vypredaný kurz s 19 účastníkmi s prehľadom na jednotku! Ja osobne by som mu pridal za ten výkon aj hviezdičku. Kto sa zúčastnil, môže len súhlasiť. Väčšina z nás prišla aj na druhý deň na pokračovací kurz Facebook marketing II.

Záverečné zhrnutie:

+ perfektný kurz, ideálny pre začiatočníka, určite!

+ veľmi veľa skvelých poznámok a odporúčaní (nielen) pre firemnú prax

+ plne funkčný FB profil na konci kurzu

+ obsažné materiály ako súčasť kurzu

– nenašiel som, okrem toho, že ma rozptyľovala občas na chrbát fúkajúca klíma (prišiel som posledný a ostalo mi klimaticky najexponovanejšie miesto :/)

autorom článku je: Ján Tóth
- absolvent FEI STU a FM UK. Po ukončení štúdia pracoval rok vo vydavateľstve ako vedúci IT, následne na vedúcich pozíciách súkromných firiem a tiež ako riaditeľ slovenského zastúpenia nadnárodnej spoločnosti. Autor a spoluautor kníh z oblasti IT, článkov z oblasti zdravia a kozmetiky, prekladateľ, prednášateľ, v súčasnosti pracuje ako lektor a konzultant na voľnej nohe.

Páčil sa vám článok? Pošleme vám podobné.
Aktivujte si okamžité zasielanie noviniek a článkov – už vám od nás nikdy nič neunikne. Môžeme vás okamžite informovať o aktuálnej akcii, novinke, špeciálnej kampani či zľave alebo novom článku na našom blogu. Akonáhle sa u nás v novinkách niečo zmení alebo pridá, do pár minút vám automaticky posielame email s odkazom na novinku na našu stránku. A odhlásiť sa môžete kedykoľvek. Nič neriskujete.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
facebook, FB, fb marketing, internet marketing, Internet marketing a reklama, komunikačné kanály, reklama na internete, sociálne siete


Aktuálna akcia na IT kurzy a počítačové a marketingové kurzy v Bratislave