Chcete byť vždy hore? Na tomto kurze sa naučíte, ako na to

článok na blog uverejnený: 30. septembra 2022

názov kurzu: Základy SEO: Optimalizácia pre vyhľadávače I.

lektor: Tibor Peták

Chcete byť vždy hore? Neuškŕňajte sa, myslím na Googli. Ak máte webovú stránku, byť hore by mal byť jeden z vašich hlavných cieľov. Prečo?

Veľa ľudí tvrdí, že nikdy nikdy neklikajú na reklamu na Googli, no pravdou je, že ak je vo výsledkoch vyhľadávania navrchu reklama, až 60 % ľudí klikne práve na ňu. Ak tam reklama nie je, tak 30 – 40 % používateľov klikne na prvý odkaz. Na druhý odkaz klikne len 15 – 20 % používateľov. Takže čím ste nižšie, tým máte menšiu šancu, že ľudia prídu cez Google na vašu stránku. Ak ste až na druhej strane, akoby ste neexistovali.

Neľútostné? Možno. Tak ako sa dostanete so svojou stránkou hore? To sme sa učili na kurze SEO: Optimalizácia pre vyhľadávače I.

Čo je SEO?

SEO je skratka pre Search Engine Optimization, v preklade optimalizácia pre vyhľadávače. V ľudskej reči ide o postupy a techniky, vďaka ktorým sa weby šplhajú čo najvyššie vo výsledkoch vyhľadávania. Primárne sa bavíme o všadeprítomnom Googli, ale podobné pravidlá platia aj pre Seznam, Bing či dokonca vyhľadávanie na Facebooku.

Ako copywriterka som pred kurzom už o SEO niečo vedela. Najčastejšie SEO postupy sa vždy snažím zapracovávať do všetkých svojich textov, či už ide o blogové články, alebo textovanie webu. Vždy je však dobré svoje znalosti prehĺbiť a písať ešte lepšie. Čísla, ktoré spomínam v perexe tohto článku, potvrdzujú, že riešiť SEO sa oplatí. (Pozrite sa napríklad, na akej pozícii nájdete vo vyhľadávaní Google pri výraze „IT kurzy“ firmu IT LEARNING.)

Nápis SEO poskladaný zo Scrabble kariet.

Nemusíte cestovať do Bratislavy – pripojte sa online!

Keďže nie som z Bratislavy, prihlásila som sa na online verziu kurzu. Pár minút pred začiatkom som sa pripojila z pohodlia vlastnej pracovne celkom jednoducho, cez aplikáciu Meet, ktorá slúži na konferenčné hovory. Nič ťažké – klikla som na odkaz v maile a o chvíľu som sa už videla s lektorom a ďalšími účastníkmi na obrazovke.

Na začiatku sme sa všetci predstavili. Zišla sa nás pestrá partia: majitelia menších firiem, freelanceri, copywriteri, ale aj pracovníci zo známych spoločností či marketingových agentúr.

Notebook, na ktorom je spustený online kurz Základy SEO. Na obrazovke je prezentácia z kurzu. Okolo počítača je blok s poznámkami, hrnček s vodou a izbová rastlina.

Učte sa SEO od profíka

Lektor sa problematike SEO venuje od roku 2003, keď bol internet v našich končinách ešte v plienkach. Vidno, že má za sebou roky skúšania, experimentovania a vlastného vzdelávania. Na každú otázku vedel odpovedať príkladom z reálnej praxe – z práce so stovkami klientov – čo je obrovská pridaná hodnota kurzu. Skúsenosti nad zlato.

Najlepšia SEO stratégia? Podvádzať sa neoplatí, tvorte radšej kvalitný obsah

Páčilo sa mi, že nám lektor kládol na srdce, aby sme vždy robili SEO eticky. Existuje totiž tzv. „White-hat“ (etické) a „Black-Hat“ (neetické) SEO. Neetické SEO znamená obchádzanie pravidiel a zneužívanie nedostatkov v kóde Googlu. Napríklad, kedysi, keď sa niekomu nechcelo vytvárať kvalitný obsah (články, texty na web) s vysokou informačnou hodnotou, „okašlal systém“. Ako? Jednoducho na svoj web nahádzal hromadu kľúčových slov v rovnakej farbe ako pozadie stránky. Návštevník stránky ich teda nevidel, zato Google ich „videl“ a zaregistroval, následne takéto weby zaradil do vyhľadávania vysoko. Veď obsahovali všetky správne kľúčové slová. Doplácali na to weby, ktoré mali na svojich stránkach skutočne hodnotný obsah pre používateľov.

Google však takýchto „šikovníkov“ po pár mesiacoch vymákol a ich weby dostali poriadnu penalizáciu za podvádzanie. Prepadli sa niekde na desiatu stránku (nie pozíciu 🙂 ) vo vyhľadávaní.

Podobných „stratégií“ je kopec, no môžete sa spoľahnúť, že Google si už dáva dobrý pozor, aby vo vyhľadávaní zobrazoval výsledky relevantné pre používateľa. Nekalé praktiky dnes pomerne rýchlo odhalí a nepoctivé weby si už uňho neškrtnú. Je teda jasné, že najlepšou stratégiou, ako sa dostať v Google čo najvyššie, je vytvárať kvalitný a informačne nasýtený obsah, ktorý dáva návštevníkom stránok skutočnú hodnotu a reálne odpovedá na otázky, ktoré do Googlu zadajú.

Klávesnica, na ktorej je nalepený lístok s nápisom CONTENT IS KING.

Skvelý štart pre každého, kto chce byť na Google celkom hore

Okrem etických otázok v SEO sme prešli viacero oblastí, ktoré by ste mali určite ovládať, ak chcete, aby sa váš web umiestňoval na prvých priečkach vo vyhľadávaní: on-page a off-page SEO, čo je Meta Title a Meta Description (ak neviete, kam tieto dôležité pojmy spadajú a čo znamenajú, použite článok o SEO na wikipedii alebo Google a keď to chcete vedieť aj v praxi použiť, utekajte na kurz!) a tiež aké sú ďalšie faktory, ktoré na SEO vplývajú a v akej miere. Lektor vysvetlil, čo sú long-tailové kľúčové slová a ako s nimi pracovať, ako fungujú spätné odkazy, a tiež prečo by sme mali pri tvorbe obsahu VŽDY pozerať primárne na zámer hľadajúceho. No a takisto 2 najčastejšie stratégie pre tvorbu článkov, ktoré bude Google milovať.

Som rada, že som sa kurzu SEO pre začiatočníkov zúčastnila. Hoci som už kadečo vedela. Nové poznatky uplatňujem nielen pri písaní, ale zároveň vďaka nim viem zjednodušiť procesy, ktoré máme pre tvorbu obsahu zaužívané v našej firme. Ušetrí mi to kopec času. Príjemným bonusom je, že sa určite lepšie dohovorím s naším profi „SEO-čkárom“. 🙂

Veľmi sa už teším na druhú časť kurzu – Pokročilé SEO. Som zvedavá hlavne na prácu so SEO nástrojmi a ako robia profíci analýzu kľúčových slov. Teším sa na redakčný plán na blog i analýzu stránok konkurencie. Bude to pecka!

+ lektor s bohatými skúsenosťami z praxe
+ dôraz na etické SEO a tvorbu kvalitného obsahu pre používateľa
+ príklady priamo z aktuálnych výsledkov vyhľadávania
+ overené stratégie na zvyšovanie CTR (miera preklikov) z vyhľadávania a zlepšenie umiestnenia vášho webu vo vyhľadávaní

– horšia kvalita zvuku od lektora

autorom článku je: Katarína Kontrišová
Študovala prekladateľstvo angličtiny a nemčiny na UK v Bratislave a v téme cudzích jazykov ostala aj po škole. Venuje sa hlavne marketingu a copywritingu pre firmu zameranú na jazykové vzdelávanie, ale momentálne je jej cieľom získať novú zručnosť – programovanie – aj vďaka kurzom IT Learning.

Páčil sa vám článok? Pošleme vám podobné.
Aktivujte si okamžité zasielanie noviniek a článkov – už vám od nás nikdy nič neunikne. Môžeme vás okamžite informovať o aktuálnej akcii, novinke, špeciálnej kampani či zľave alebo novom článku na našom blogu. Akonáhle sa u nás v novinkách niečo zmení alebo pridá, do pár minút vám automaticky posielame email s odkazom na novinku na našu stránku. A odhlásiť sa môžete kedykoľvek. Nič neriskujete.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
Internet marketing a reklama, it kurz recenzia, online marketing, SEO, vzdelávanie


Aktuálna akcia na IT kurzy a počítačové a marketingové kurzy v Bratislave