Sociálne médiá, social manager a Facebook

článok na blog uverejnený: 27. decembra 2022

Poznáte čínske príslovie, ktoré hovorí „Ak daruješ človeku rybu, nakŕmiš ho na jeden deň, ak ho naučíš loviť ryby, dáš mu potravu na celý život“? Už ste ho počuli mnohokrát? Výborne. Je čas aplikovať ho na seba a svoje okolie. Čas naučiť sa chytať ryby… Poviem Vám, načo je to dobré.

Sociálne médiá – Social managér

Žijeme za druhou polovicou druhého desaťročia 21. storočia. Svet sa od prelomu milénia veľmi zmenil a zmeny neustále pokračujú – viac a viac ovplyvňujú náš život bez ohľadu na to, či sa nám to páči alebo nie a na pracovných portáloch sa čím ďalej tak tým viac stretávame s pracovnou pozíciou Social manažér špecialista. 
Keď koncom 20. storočia vznikli médiá pôsobiace v internetovom priestore s novými komunikačnými možnosťami, dostali súhrnné pomenovanie sociálne médiá. Ich spoločným znakom bolo najmä umožnenie komunikácie v online priestore, kde účastníci plynule menia rolu diváka a autora. Mnohé názvy sociálnych médií sú v súčasnosti veľmi známe, ale málokto tuší kam a ako ich všetky roztriediť.
A v praxi pôsobí len niekoľko odborníkov, ktorí vedia ako s nimi efektívne pracovať. Na Slovensku medzi nich nepochybne patrí lektor prednášajúci v IT Learningu marketing na Facebooku – Peter Hecht.

Who is who in social media

Viete kto kam patrí?

  • wiki-systémy (Wikipedia, Wikimapia, Wikibooks…)
  • záložkové systémy (Delicious, Digg,,…)
  • blogy (WordPress, Blogspot,…)
  • B2B sociálne siete (LinkedIn, Xing,…)
  • diskusné skupiny a fóra (Google Groups, Yahoo Groups,…)
  • weby umožňujúce zdieľanie multimédií (Flickr, YouTube,…)
  • mikroblogovacie služby (Twitter, Tumblr,…)
  • podcastingy (iTunes, Podcast, Live365,…)
  • recenzné a cestovateľské weby (Amazon, TripAdvisor, Yelp,…)
  • sociálne siete (Facebook, Google+, Badoo,…)
  • hlasové, sms a obrazové komunikátory (Skype, msn, Jabber,…)
  • geolokačné služby (Foursquarre, Gowalla…)

V širšom zmysle slova môžeme medzi sociálne siete zaradiť aj záujmové siete (napr. LinkedIn), a ďalšie (Instagram, Twitter, Pinterest,…) umožňujúce členom komunity nadväzovať, udržiavať a rozvíjať vzťahy.

Virálna komunikácia a sociálne siete

Pojem virálny pochádza z anglického viral, čo znamená vírusový. Význam slova spočíva v paralele – rozširovaní a prenášaní správy podobne ako sa rozširuje reálny vírus medzi ľuďmi (nezávisle od svojho pôvodcu). Je to spôsob komunikácie, kedy je správa s reklamným obsahom pre príjemcu natoľko zaujímavá, že ju samovoľne a vlastnými prostriedkami šíri ďalej.
Pre virálnu komunikáciu firmy podporujúcu úspešný obchod v lokalite Slovenska sú v súčasnosti efektívne použiteľné najmä sociálne siete Facebook, Twitter, YouTube, menej Pinterest, Google+ a Instagram. A medzi dospelákmi sa rozširuje používanie WhatsApp.

Mimoriadne miesto patrí nepochybne stránke Facebook, ktorá vo veľmi krátkom čase svojím obsahom, možnosťami a marketingom doslova obsadila významné pozície na svetovom internete.
Facebook je dnes so svojou viac ako 1,94 miliardou aktívnych užívateľov (marec 2017)  mesačne jednou z najväčších spoločenských sietí na svete. V lete 2017 isto prekoná hranicu 2 miliardy používateľov mesačne!
Vo svete sociálnych sietí významné miesta majú jeho veľké zahraničné obdoby – ruská vkontakte (vk.ru) a čínska sociálna sieť Qzone, avšak tie zďaleka nedosahujú v rámci celého sveta takú popularitu ako Facebook.

Facebook marketing skratkou

Hoci IT Learning nie je marketingová agentúra a neposkytuje zákazníkom marketingové služby, vie o problematike veľmi veľa. Takmer vždy vypredané početné kurzy podnikania na internete – kurzy online a Facebook marketingu, SEO a PPC-reklamy to (vrátane výsledkov vlastného marketingu) dokazujú.
Nedáva účastníkom ryby, ale učí ich na kurzoch ryby chytať.

Načo je to dobré?
Chcete spropagovať vystúpenie folklórneho súboru, v ktorom tancujete?
Pomôcť známemu s propagáciou hoci saunových výrobkov, ktoré predáva?
Podporiť predaj pre dcéru, ktorá vyrába napríklad originálne náušnice?
Dať do pozornosti vynikajúcu poradenskú službu svojej priateľky?…

Presúvanie sa obchodu a výmeny tovarov a služieb na internet už dávno nie je trendom, ale skutočnosťou. Ak sa v ňom chce človek uživiť, alebo len zrealizovať svoj nápad, potrebuje know-how – minimálne vedieť ako virálne komunikovať.

Poďme sa spolu pozrieť, čo mi priniesli dva 1-dňové kurzy – Facebook marketing  I. a Facebook marketing II.

Záverečné zhrnutie:

+ prvý kurz ideálny pre začiatočníka, druhý predpokladá základnú znalosť prostredia FB

+ výborná cena!

– nenašiel som

autorom článku je: Ján Tóth
- absolvent FEI STU a FM UK. Po ukončení štúdia pracoval rok vo vydavateľstve ako vedúci IT, následne na vedúcich pozíciách súkromných firiem a tiež ako riaditeľ slovenského zastúpenia nadnárodnej spoločnosti. Autor a spoluautor kníh z oblasti IT, článkov z oblasti zdravia a kozmetiky, prekladateľ, prednášateľ, v súčasnosti pracuje ako lektor a konzultant na voľnej nohe.

Páčil sa vám článok? Pošleme vám podobné.
Aktivujte si okamžité zasielanie noviniek a článkov – už vám od nás nikdy nič neunikne. Môžeme vás okamžite informovať o aktuálnej akcii, novinke, špeciálnej kampani či zľave alebo novom článku na našom blogu. Akonáhle sa u nás v novinkách niečo zmení alebo pridá, do pár minút vám automaticky posielame email s odkazom na novinku na našu stránku. A odhlásiť sa môžete kedykoľvek. Nič neriskujete.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
facebook, FB, fb marketing, internet marketing, Internet marketing a reklama, podnikanie, reklama na internete, social manager, sociálne siete


Aktuálna akcia na IT kurzy a počítačové a marketingové kurzy v Bratislave