Naše kurzy grafiky Adobe učíme už na verziách 2019

Čo ešte neviete o Facebooku?

facebook internet marketing marketing
kategória: Blog pridané: 7. novembra 2017

Ak už máte svoju Facebookovú stránku a za sebou pár po domácky urobených kampaní, tak už určite všetko ovládate. Oplatí sa teda ísť na pokračovanie kurzu Facebook? Ja som si kampane na svojej FB stránke spravovala sama, plus som si svojpomocne nastavila vždy aj nejakú tú platenú kampaň. Jej úspech som merala vo Facebook Insights a dúfala som, že cieľové skupiny som si tiež vytvorila správne. Po absolvovaní kurzu som si sama pre seba zhodnotila, že viem, že nič neviem 😀

Kurz: Facebook II – platená propagácia a správa reklám 

Lektor: Peter Hecht

Cieľová skupina

Bez zbytočných kecov sme sa hneď pustili do práce. Kurz sa začal otázkou, či má každý pridanú kreditnú kartu alebo iný spôsob platby na Facebooku. Menšia polovica účastníkov kurzu ešte nikdy nepoužívala kartu, tak spolu s lektorom rýchlo pridali karty a mohlo sa začať. Jednou z kľúčových častí tohto kurzu je práve cieľová skupina. Minimálne pre mňa to bolo veľké prekvapenie, keďže som si myslela, že cieľovku mám zmáknutú. Po krátkom úvode som zistila, že moje cieľové skupiny sú slabý odvar, v porovnaní s tým, čo všetko dokážem na FB nastaviť. Alfou a omegou pre tvorenie cieľových skupín je uvedomiť si komu chceme, aby sa reklama zobrazila, a kam sa má človek po videní reklamy dostať. Základom každej FB reklamy je, aby sme mali vytvorenú cieľovú skupinu (alebo viacero skupín) dopredu priamo v správcovi reklám. Vytvoriť si cieľovú skupinu dopredu je veľmi dôležité, keďže vďaka tomu môžete lepšie predávať vaše produkty alebo služby. Základ je teda netvoriť najprv reklamu a až potom cieliť, ale naopak! Najprv si treba vytvoriť cieľovú skupinu (alebo viac) a až potom reklamu. Iná reklama bude pre cieľovú skupinu mamičiek, iná pre teenagerov, atď.

Viete čo všetko môžete nastaviť v cieľovej skupine?

Možno sa pýtate, načo treba všetko nastavovať v cieľovej skupine, veď predsa ľudia už toľko nezdieľajú o sebe informácií a nelajkajú všetky možné stránky. Po prvé, to ste možno vy, ale mnoho ľudí žije druhý život na sociálnych sieťach. No a keď už sme pri tých, ktorí akože nesharujú všetko o sebe, tak aj o tých vedia sociálne siete viac než dosť, napríklad aj podľa toho aké fotky lajkujú, atď. V cielení si teda môžete nastaviť napríklad:

  • Lokalita (krajina, mesto, región)
  • Vek a pohlavie
  • Záujmy
  • Vzťahy č.1 (ľudia, ktorí lajkujú vašu stránku)
  • Vzťahy č.2 (single, zadaný, atď)
  • Správanie
  • Jazyk
  • Vzdelanie
  • Práca
  • Financie
  • Typ bývania
  • Rodičia (dokonca aj vek dieťaťa)
  • Udalosti v živote (vzťah na diaľku, nový vzťah, blížiace sa narodeniny, nová práca, atď).

Zoznam samozrejme pokračuje, stačí si vybrať komu chcete ukázať vašu reklamu.

Ďalej nám lektor Peťo ukázal, ako pridať k príspevkom, ktoré sú klikateľné tlačítko. To je napríklad dobrý tip na príspevky, ktoré priamo nepredávajú, ale pod fotkou bude tlačítko “Kúpiť.” Opäť je cieľom ľuďom čo najviac zjednodušiť nákup. Keď sú príspevky klikateľné, znamená to, že obsahujú URL link. Tu je prepojenie Facebooku a Google Analytics, aby ste mohli merať úspešnosť Facebookovej kampane, musíte pridať do URL linky UTM kód, vďaka ktorému sa vám v Analytics zobrazí koľko ľudí prišlo na váš web z danej kampane. Celý návod ako na to sa dozviete na Google Analytics kurze, o ktorom som písala v predošlom článku.

Vytvárame platenú reklamu

Po úspešnom vytvorení cieľovej skupiny, sme sa vrhli na samotnú reklamu a orientáciu v Správcovi reklám (Ads Manager). Zaujímavým faktom je, že veľmi záleží na tom, aký bude text reklamy – na základe dobrého textu sa bude pohybovať aj cena reklamy. Treba si teda otestovať viac verzií textov, stačí aj po jeden deň, aby ste zistili, ktorý text je najefektívnejší. Keď zistíte, že reklama je pridrahá, vždy ju môžete jednoducho zrušiť a upraviť. Na kurze sme si skúsili vytvoriť tzv. “lajkovačku” – príspevok cielený na propagáciu našej Facebookovej stránky a získania nových lajkerov. Tak isto sme si skúsili vytvoriť reklamný banner, pre ktorý musíme mať vytvorenú peknú a výstižnú landing page (viac o landing page). Ak chceme mať reklamný banner, potrebujeme mať na to vložený v stránke Facebook Pixel. Samozrejme, pri takejto reklame je dôležité, aby korešpondovala s landing page. Dobrá reklama by mala byť zmenšeninou landing page, v reklame by nemalo byť nič, čo na webe nemáme.

Nemám aktívnu FB stránku, oplatí sa mi ísť na tento kurz?

Za predpokladu, že ste už boli na prvom Facebook kurze, určite máte vytvorenú aspoň skúšobnú stránku. Keby vás to nezaujímalo, tak tento článok nečítate. Ak máte nejaký biznis nápad, alebo vyrábate niečo špeciálne, určite poďte do toho. Na kurze sme mali jedného pána, ktorý tam bol kvôli svojej manželke, ktorá vyrába čelenky. On sa prišiel naučiť, ako správne spravovať Facebook a vytvárať platené reklamy. Platená reklama je momentálne témou číslo jedna, po tom ako Facebook spustil na testovanie na Slovensku Prieskumník (prečítajte si viac info o novinkách, ktoré prináša Prieskumník). Teda ak aj začínate s niečim novým, alebo máte stránku, ktorú ste doteraz nevedeli spropagovať, po tomto kurze budete určite vedieť čo ďalej. Dôležitým poznatkom z kurzu je hlavne to, že sa naučíte efektívne nastavovať reklamu, takto sa nemusíte učiť z vlastných chýb a zbytočne míňať peniaze. Nechajte si poradiť a vďaka Facebooku sa rýchlo dostanete do povedomia ľudí. Veľa šťastia!

Tip na záver

Peťo nám odporučil používať po spustení reklamy na úpravy a sledovanie priebehu reklamy, aplikáciu Adverts, kde sa všetko jednoducho ovláda. V appke máte pekný prehľad všetkých reklám, cenu za klik a ostatné detaily. Plus keďže mobil máme stále pri sebe, kampaň môžete stále sledovať a jednoducho upravovať.

Záverečné zhrnutie:

+ Kurz ideálny pre začiatočníkov aj pokročilých

+ Kurz ideálny pre fanúšikov Facebooku

+ Pre podnikavcov a vlastníkov FB stránky

+ Pre ľudí, ktorí nevedia ako začať s platenými reklamami

+ Adekvátna rýchlosť kurzu a vysvetlovania

+ Praktické ukážky všetkého!

+ Tvorba reklamy a nastavovanie cieľových skupín

+ Množstvo tipov a odovzdanie know-how

+ Skúsený lektor

– Ak nie ste ochotní pridať kreditnú kartu k FB účtu, budete sa počas celého kurzu len pozerať na obrazovku


autorom článku je: Erika Žišková
Erika úspešne ukončila MBA štúdium na City University of Seattle a tak isto získala aj Magistra na Univerzite Komenského, Fakulta Managementu. Po štúdiu pracovala v Španielsku vo firme, ktorá sa zaoberá vývojom aplikácií. Technólogie a digitálny svet sú jej koníček a ako testerka kurzov Vám bude prinášať jej pohľad a recenzie. Hor sa do učenia! 🙂

Podeľte sa s nami o svoj názor:

Páči sa Vám článok alebo novinka?