Čo sa u nás zmenilo a čo máme nové

Ako na SEO optimalizáciu v praxi?

kurz marketing online online marketing SEO seo workshop
kategória: Blog pridané: 12. marca 2018

Stáli čitatelia tohto IT blogu určite vedia, aká som bola nadšená zo SEO kurzov, táto téma mi neskutočne učarovala a doteraz sa nestíham diviť, čo všetko spadá do dobrého hodnotenia webstránky. Takže tento kurz bol pre mňa veľkým očakávaním a zároveň veľkým otáznikom, čo budeme robiť na SEO workshope? Bude sa vám pariť z hlavy! Čítajte ďalej…

 

Kurz: Počítačový kurz SEO workshop – optimalizácia pre vyhľadávače III. 

Lektor: Tibor Peták

Podnikavci, poďte analyzovať!

Na kurze nás bolo osem a skupina bola neuveriteľne rozmanitá – rozbehnutý dlhoročný biznis, začínajúci podnikatelia a ľudia, ktorí sa ešte len zamýšľali aký biznis rozbehnúť. Všetkých nás spájal podnikavý duch a hon po nových vedomostiach. Každý z nás už absolvoval SEO I.SEO II. kurz v IT Learningu, tak už sme vedeli, do čoho približne ideme. Úprimne povedané, neviem si predstaviť, ísť na tento kurz bez vedomostí z predošlých kurzov.

Tibor Peták vysvetľuje na kurze SEO workshop

Aké sú vaše kľúčové slová?

Na začiatok sme si spravili klasické kolečko, prečo chceme SEO analýzu a s Tybiho pomocou sme si určili hlavné kľúčové slová pre náš projekt. Z časového hľadiska sme si každý vybrali iba tie hlavné, aby sme sa naučili, ako urobiť kompletnú analýzu.

Keywordtool

Cez program Keywordtool.io sme si vyhľadali naše kľúčové slová, ja som si do Excelu vyexportovala 693 slov. Na vyhľadávanie sa dá samozrejme použiť aj Adwords Plánovač kľúčových slov. Keywordtool.io však vyhľadá aj výrazy, ktoré Adwords nenájde (lebo sa hľadajú menej ako 10-krát mesačne). Adwords by sme nemohli využiť všetci, keďže presné počty vyhľadávania kľúčových slov zobrazuje len, ak máme spustenú reklamu aspoň za 3 € mesačne.

Ako sa orientovať v kvante dát a ako ich logicky usporiadať

Vyexportovali sme si všetky kľúčové slová v CSV formáte, ktorý sme museli konvertovať do Excelu. Tento proces nám Tybi rýchlo vysvetlil a už sme mali všetci pred sebou kvantum dát. Pre jednoduchšiu orientáciu sme si zoradili dáta podľa mesiacov od januára a pridali ešte jeden stĺpec, ktorý predstavoval biznisový potenciál kľúčových slov. Ďalej sme si slová vyfiltrovali podľa najvyššej hľadanosti, teda nakonci tabuľky sa nám zobrazili kľúčové slová, ktoré sú hľadané menej ako 10-krát. Tieto slová bývajú často zabudnuté konkurenciou, avšak my sme si posvietili aj na tieto. Adwords nám tieto slová neukáže, takže aj toto je jedna z výhod využitia Keywordtool.io Keďže pre celkovú analýzu budeme mať naozaj veľa slov, budeme ich potrebovať prečistiť.

Zlepšovák na čistenie dát

Na čistenie dát sme využili Open Refine, kde sme nahrali náš Excel súbor. V tomto programe sme využili mnoho funkcií, ale mne sa najviac páčilo klastrovanie. Klastrovanie kľúčových slov ušetrí pri SEO analýze veľa práce a hlavne času. Táto funkcia jednoducho prepíše podobné slová na jedno. Najlepšie to vysvetlím na príklade, ja som vyhľadávala všetko o gumičkách do vlasov.

 

Mali by sme klastrovať kľúčové slová, ktoré sú:

– rozdielne len v poradí slov (vlasová gumička, gumička vlasová)

– rozdielne v diakritike (gumička, gumicka)

– rozdielne v singulári alebo pluráli (gumička, gumičky)

Open Refine

Takto to vyzerá celkom jednoducho, ale následne sme museli klastrovaným výrazom pripočítať dáta o hľadanosti a využiť mnoho iných funkcií v Open Refine. Open Refine sme využili aj na zmazanie duplicitných slov, nerelevantných výrazov a klasifikáciu kľúčových slov. V skratke vám poviem, že zorientovať sa a naučiť sa všetky Open Refine triky by mi trvalo naozaj veľmi dlho. Na kurze sa síce namakáte, ale naučíte sa mnoho zlepšovákov a trikov, ktoré by vám samým trvali možno aj mesiace.

Starý dobrý Excel

Keď sme kompletne vyčistili naše dáta cez Open Refine, súbor sme exportovali opäť do Excelu a začali tvoriť dimenzie. Takto si podľa dôležitosti a najvyššej hodnoty hľadaných slov dokážete vytvoriť ako bude vlastne vaša stránka vyzerať. Teda jednoducho si vytvoríte ako bude vyzerať hlavné menu, čo bude na stránke a o čom budete písať na blog.

 

Mám pre vás aj zaujímavosť z kurzu: Lektor robil ukážkovú analýzu o dioptrických okuliaroch a podľa mesiacov vyšlo, že od augusta do marca bude v hlavnom menu na prvom mieste „dioptrické okuliare“ a až potom „slnečné okuliare“. Avšak od apríla až do júna to bude naopak. Toto bolo pre mňa veľmi zaujímavé, keďže som sa predtým nikdy nezamyslela, že niektoré biznisy sú veľmi závislé na rôznych obdobiach v roku.

Toto treba zažiť!

Ja osobne som bola veľmi nadšená zo SEO kurzov, ktoré ponúka IT Learning a vždy som sa dozvedela kvantum informácií. Bude sa vám teda pariť z hlavy, ale naozaj sa dozviete na kurze veľa, čo je samozrejme skvelá správa. Ak máte za sebou kurzy SEO I. a SEO II., určite choďte aj na tretie pokračovanie – praktickú časť. Bežná cena vypracovania SEO analýzy sa pohybuje okolo 2.000 €, tak si určite dokážete ľahko spočítať, aké cenné vedomosti sa môžete naučiť na kurze.

Lektor Tibor Peták vysvetľuje na SEO workshope

Pre koho je vhodný tento kurz?

  • Podnikatelia, kde ste? Tento kurz by som určite dala do povinného balíčka každého podnikateľa, ktorý má webovú stránku. Ak chcete predávať, byť prvý na Googli, mať usporiadaný web, tak aby ste mali relevantné návštevy, bez SEO analýzy to nepôjde. Tak isto by som SEO kurzy odporúčala aj podnikateľom, ktorí už niekomu zaplatili za vypracovanie analýzy, aby ste sa presvedčili, že to môže vyzerať aj lepšie. Momentálne sú totižto všetci SEO experti a viete zohnať SEO optimalizáciu aj za 100 € (no nekúp to…). Moja rada je radšej investovať tieto peniaze do kurzov a určite vám to dá viac, ako nejaká náhodná analýza. Keď uvidíte koľko roboty je za celkovou analýzou, tak za 100 € by ste to neurobili ani vy!
  • Marketéri, ktorí sa chcú dozvedieť viac a ponúknuť cenné tipy svojim zákazníkom.
  • Online nadšenci, ktorí chcú rozšíriť svoje vedomosti a využiť profesionálne SEO tipy a triky.
  • Copywriteri! Aby som nezabudla, tak na kurze sme si ukázali aj, ako vytvoriť redakčný plán. Správny copywriter si takto dokáže obohatiť svoje portfólio a vytvoriť perfektný redakčný plán pre svoju klientelu.
  • Špekulanti – myslím tým vás, ktorí ešte len premýšľate, aký biznis by ste chceli rozbehnúť. Ak na to prídete, ideálny postup je najprv mať hotovú SEO analýzu a až potom vytvoriť webstránku. Predídete tak zbytočným komplikáciám a prerábaniu webu, tak prečo si neuľahčiť robotu? ? Ako sa hovorí, šťastie praje pripraveným.

Prečítajte si viac o mojich zážitkoch z kurzov SEO I. a SEO II.

autorom článku je: Erika Žišková
Erika úspešne ukončila MBA štúdium na City University of Seattle a tak isto získala aj Magistra na Univerzite Komenského, Fakulta Managementu. Po štúdiu pracovala v Španielsku vo firme, ktorá sa zaoberá vývojom aplikácií. Technólogie a digitálny svet sú jej koníček a ako testerka kurzov Vám bude prinášať jej pohľad a recenzie. Hor sa do učenia! 🙂

Podeľte sa s nami o svoj názor:

Páči sa Vám článok alebo novinka?