Tipy a triky v Exceli 2

10 tipov na skvelú landing page

kategória: Blog pridané: 13. augusta 2017

Neviem ako vy, ale môj Facebook je beznádejne plný rôznymi sponzorovanými odkazmi, ktoré ponúkajú novinky na trhu a výhodné akcie na všetko možné. Veľakrát ma však frustruje, že po kliknutí na reklamu sa nedostanem na inzerovaný produkt. Takáto situácia väčšinou končí tak, že sa mi nechce ďalej hľadať a zo stránky odídem. Čia je to chyba? Vaša, vaša… a hlavne zlej landing page!

Kurz: Copywriting I. a  Copywriting II. – praktické cvičenia

Lektor: Peter Hecht

Čo je to landing page?

Doslovný preklad “landing page” je “pristávacia stránka”, teda je to stránka, na ktorú doslova hneď po prekliknutí pristanete. Tieto stránky sú väčšinou použité na marketingové účely a sú to samostatné stránky alebo podstránky, ktorých úlohou je poukázať na váš zámer. Teda potencionálny zákazník uvidí vašu reklamu na internete a po kliknutí na odkaz sa dostane na danú cieľovú stránku – landing page. Táto stránka musí byť teda dokonalá -ľudia nechcú nič hľadať. Po kliknutí ich stránka musí zaujať a hlavne musia vedieť, čo majú ďalej robiť.

Copywriting

10 tipov na skvelú landing page

  1. Nadpis: Nemal by priamo predávať, ale skôr informovať a môže byť jemne bulvárny. Nadpis bude prvá vec, ktorú si návštevník všimne a teda musí byť v súlade s reklamou, ktorá ho v prvom rade zaujala.
  2. Text: 1. blok textu by mal byť napísaný do 5 riadkov a mal by byť edukatívny, cieľová skupina by sa v ňom mala hneď nájsť.
  3. Obrázok: Následne by na stránke mal byť výstižný obrázok alebo ilustrácia, ktorej dizajn by mal korešpondovať s reklamou.
  4. Prínos: Ďalej treba potencionálnym zákazníkom poskytnúť prínos/použitie/využitie/motiváciu, opäť na maximálne 5 riadkov. Teda dôvod, prečo by si mali kúpiť váš produkt alebo využiť vaše služby – vidina prínosu ich k tomu bude motivovať.
  5. Obrázok použitia: Ako bude 4. bod vyzerať v praxi alebo inak vizuálne ukázať, čo môžu od vášho produktu/služby očakávať. Momentálne sú veľmi moderné aj videá, ktorými môžete zákazníkov tiež ľahko presvedčiť k ďalšiemu kroku.
  6. Predstavenie: K záveru je nutné predstavenie produktu, zľavy, ceny, drobné produktové info… Podľa typu vašej reklamy bude vyzerať aj tento krok – záleží od toho, čo chcete reklamou dosiahnuť a čo chcete zákazníkom predstaviť.
  7. CTA: call-to-action je tlačidlo na prechod na produkt, prihlásenie sa do newslettra, otvorenie emailu, atď. Toto tlačidlo musí byť dostatočne viditeľné a výstižné, keďže ním chceme zákazníka vyzvať k nejakej akcii.
  8. Responzívnosť: Pri pripravovaní landing page treba myslieť aj na to, že mnoho ľudí browsuje na webe a sociálnych sieťach práve cez mobilné telefóny alebo tablety. Teda vaša pristávacia stránka sa musí bezchybne zobrazovať aj na mobiloch.
  9. A/B testing: Kampaň by ste mali taktiež skúsiť testovať a vyhodnocovať, z ktorých slov alebo prvkov získate najviac. Na A/B testing môžete použiť aj Google Analytics, kde zistíte aj to, kam ďalej chodia návštevníci z landing page a teda hlavne, či neochádzajú hneď preč.
  10. Cieľ a načasovanie: Ak je vaša kampaň cielená na viacero skupín, mali by ste vytvoriť rôzne landing pages pre každú cieľovú skupinu. Načasovanie je tiež veľmi dôležitým faktorom úspechu, mali by ste ovládať vaše štatistiky a to hlavne v prípade sezónnych produktov. (Napr.: nebudem predávať lyže v auguste…)

Takto sa to má robiť?

Povedať, že som sa snažila pre vás nájsť príklad zlej landing page, je slabé slovo. Bohužiaľ som sa snažiť vôbec nemusela, keďže som poľahky našla – samé zlé landing pages. Najjednoduchším zdrojom bol pre mňa práve Facebook a platené reklamy. Väčšinou sa mi zobrazujú reklamy, ktoré ponúkajú na predaj rôzne produkty…

Nižšie vidíte reklamu zobrazujúcu 5 krytov na mobil. V takomto prípade by po kliknutí mala byť hneď zobrazená produktová stránka a prvých 5 produktov by mali byť práve tie, ktoré sme videli v reklame. Každého hneď zaujme obrázok a je predpoklad, že keď na reklamu klikne, tak si jeden z produktov chce kúpiť. Môžete vidieť, čo sa zobrazilo po kliknutí. A to som im ešte dala šancu a scrollovala nižšie. Najprv mi firma ukazuje kolekciu Carrara Gold a potom ponuku na 185 krytov. Tu si môžete sami odpovedať, koľkí z vás by sa chceli prehrabávať v 185 produktoch…
Skúste si aj vy prezrieť váš Facebook a ponuku platených reklám a napíšte mi do komentárov, či sa vám podarilo nájsť super landing page.

Facebook reklama
Landing page
Landing page

Ako napísať text k reklame a na landing page?

Moje tipy ako písať dobré texty na web a na rôzne formy reklamy si môžete prečítať v mojom článku Copywriting na mieru – Dokonalé texty na web. Počas dvoch dní tohto kurzu (Copywriting I. a Copywriting II.) sa dozviete mnoho informácií, ktoré si bežne ako zákazník neuvedomujete. Avšak ak chcete stáť na druhom brehu a vytvárať texty reklám a vášho webu, potrebujete sa oboznámiť so všetkými zásadmi a tipmi ako byť úspešní copywriteri. Dobré texty a reklamy sú predsa nástroj, ktorý bude predávať!

(Zaujímavosť: Toto je CTA tlačidlo, takže po prečítaní článku nemusíte dohľadávať na webe o akom kurze som hovorila, pretože ho máte priamo pred sebou. CTA ušetrí čas a nemusíte sa ani len zamýšľať, ako sa kurz volal – hneď sa dostanete na stránku, kde nájdete všetky informácie ku kurzu, ktoré hľadáte.)

autorom článku je: Erika Žišková
Erika úspešne ukončila MBA štúdium na City University of Seattle a tak isto získala aj Magistra na Univerzite Komenského, Fakulta Managementu. Po štúdiu pracovala v Španielsku vo firme, ktorá sa zaoberá vývojom aplikácií. Technólogie a digitálny svet sú jej koníček a ako testerka kurzov Vám bude prinášať jej pohľad a recenzie. Hor sa do učenia! 🙂