Najlepšie témy vo WordPresse

Zbohom Facebook organika, alebo ako sa vaše príspevky stanú zbytočné

kategória: Blog pridané: 19. októbra 2017

Dnešok bol pre marketérov ako som aj ja Dňom konca nezávislosti. Dnes nám Facebook odsekol dve ruky a nechal nám jednu nohu, zobral ústa a nechal iba oči. Facebook dnes aktivoval funkciu, ktorá dramaticky mení spôsob, akým ste mohli virálne komunikovať. Doteraz vložené nové informácie na sociálnej sieti videli všetci fanúšikovia. Áno, za predpokladu, že boli zaujímavé a virálne.
Presne to, čo roky učíme v kurze Facebook marketing.
Newsfeed už po novom obsahuje len príspevky priateľov, ich priateľov, bratrancov z druhého kolena a ich priateľov. Facebook dnes spravil hrubú čiaru za príspevkami  zo stránok, ktoré majú ľudia „lajknuté“ a presunul ich do novej sekcie – Prieskumník. 

Vitaj Prieskumník, dlho sme na teba čakali

Dnes som dával na Facebook oznam o súťaži.
Dosah na ľudí, ktorý bežne mávame, sa pohybuje v tisícoch. Dnes? 360.
Skvelé – hovorím si. Asi už to pustili. Čo budeme robiť?
V novinkách človeka – newsfeedoch – Facebook totiž namiešal nový obsah. Chce, aby ľudia videli viac priateľov a menej firiem. Cha! Tak prečo sú tam aj príspevky firiem? Čo tam robia „sponzorované“?
Odpoveď je nasledovná. Po novom oddnes Facebook newsfeed namieša iba z priateľských príspevkov a firiem, ktoré si za dosah zaplatia. Tie tam budú tiež.
Príspevky všetkých ostatných budú v sekcii Prieskumník.

Dá sa to zrušiť? 

Nie nedá. Dokonca Facebook v Prieskumníkovi neumožňuje ani nastaviť radenie príspevkov podľa času alebo dátumu. Budú zoradené podľa starého algoritmu dosahu, virality a záujmu – presne to isté, čo sme učili doteraz na kurzoch Facebook marketing I. S tým rozdielom, že vetu: „Robte také príspevky, aby sa ľuďom páčili, potom sa im zobrazia,“ musíme doplniť o 3 slová: “ … vo svojich Prieskumníkoch.“

Kde nájdem Prieskumníka?

Otázka znie, či ho nájdu aj fanúšikovia. Na desktopoch – počítačoch nájdu používatelia novú ikonku rakety vľavo hore, v mobilnej aplikácii je jednou z ikoniek na spodnej navigačnej lište. Je teda otázne, či sa ľudia budú preklikávať a či im na zábavu, zabíjanie nudy a vypĺňanie voľného času nebude stačiť aj zoznam hlúpostí od priateľov a zopár platených príspevkov. Bude niekto ochotný „zabíjať nudu“ v sekcii Prieskumník? Dúfajme že áno.

Zrušíme Facebook stránku a hotovo! Málo ľudí to čítalo, teraz nebude už vôbec nikto.

Facebook tvrdí, že chce používateľom pomôcť objaviť viac obsahu okrem príspevkov od priateľov a stránok, ktoré už sledujú. Očistiť váš kanál od reklám. Fakt? Tak prečo si môžeme zaplatiť reklamu do zoznamu príspevkov? Nový informačný kanál – Prieskumník – ponúka teda odporúčaný obsah, o ktorom si myslí, že by mohol zaujať – vrátane príspevkov, článkov, fotografií a videí zo zdrojov, ktoré používatelia nesledujú.

Očakávame dramatický pokles organického zásahu. Možno až o 2/3 za predpokladu, že sa dosahy „nebústovali“.
Na základe zmien sme kurzy Facebooku – Facebook I. a II okamžite inovovali. Do prezentácií pribudli nové snímky a obrázky a… všetko som podrobne naštudoval. Nezúfame, budeme bojovať ďalej – ibaže z menším dosahom za predpokladu, že si nebudeme chcieť za dosah platiť. Aj keď málo, ale platiť…

Ako na to, čo robiť a čo nerobiť, ako správne a hlavne po novom viesť Facebook stránku, sa dozviete na našom kurze Facebook marketing I. Ako zvýšiť dosahy a platiť za reklamu a nezmiznúť z newsfeedov ľudí zasa na kurze Facebook marketing II.
Sme pripravení zodpovedať všetky vaše otázky. Bez kompromisov.

autorom článku je: Peťo Hecht
Peťo je lektorom od vzniku spoločnosti, jeho hlavným zameraním je programovanie web stránok, grafika a internetový marketing. Aktívne učí a prednáša 100 hodín mesačne, stretnete ho na kurzoch online marketingu. Má na svedomí vzhľad našich web stránok, je zároveň marketingovým riaditeľom a vedie marketingové oddelenie. Jeho prácou je takmer každé slovo na našom webe, každý obrázok a farba. Okrem iného navrhuje, programuje, kreslí a konzultuje ohľadom online marketingu aj pre iné spoločnosti. Nebojí sa na kurzoch podeliť o praktické skúsenosti a svoje know-how. Prednáša vybrané marketingové témy na Fakulte manažmentu Univerzity Komenského.