Čo si predstavíte, keď niekto povie: „Keď ju miluješ, nie je čo riešiť“? Orosený pollitrák vychladenej Kofoly. Yes! Alebo, keď sa vás spýtajú, ktoré autá sú „Simply clever“? Správne, škodovky. A do ktorej banky pôjdete, ak „Najlepší idú za nami“? Do Tatra banky, všakže? Toto sú tri príklady sloganov, ktoré sa automaticky spájajú na Slovensku s nejakou značkou. Ak sa aj vy chcete vašim zákazníkom vryť do pamäti, skúste to s chytľavým sloganom.
Čo je to slogan?
Slogan je krátka fráza pozostávajúca z niekoľkých slov reprezentujúca značku, alebo konkrétny produkt. Vyzdvihuje spravidla kľúčový benefit, na ktorý chce majiteľ sloganu zákazníkov upozorniť. Je zámerne vytvorený tak, aby zaujal a bol ľahko zapamätateľný. A samozrejme, aby si ho ľudia automaticky spájali s konkrétnou firmou, či produktom. Slogan nie je síce nepostrádateľný marketingový nástroj, no vo vytváraní a budovaní povedomia o značke hrá dôležitú úlohu. Stretnete sa s ním na webe, v tlačených materiáloch, na produktoch, a hlavne vo video reklamách. Keď ho počujete, v mysli sa vám vybaví konkrétna značka.