Priznám sa, že už 2 týždne mám chuť na slimáky. Samozrejme, na tie jedlé, so zeleným bylinkovým maslom. Pre niekoho absolútne neprijateľné, pre iného pochúťka. Mimochodom, vedeli ste, že chutia podobne ako kuracie pečienky? Ako súvisia slimáky s PPC reklamou, o ktorej budem písať? Čítajte ďalej, chystám sa s vami podeliť o osobnú skúsenosť a pridám zopár rád a tipov z oblasti online marketingu.
Začalo to Gúglom
Viem, že slimáčikov predávajú v modrom veľkoobchode so žltým logom v kde sa chodí nakupovať hlavne vo veľkom, lenže už 2 týždne nemám cestu okolo. Keďže mi nechce zájsť chuť a ku Susedom z archívu by som si rád dal nejakú dobrotu, otvoril som dnes Google a napísal meno iného – červenožltého – obchodu. Nechcem Billu menovať, ale asi sa tomu nevyhnem.
Môj príkaz do vyhľadávača znel „Billa Slimáky“. Viem, viem, viem. Trošku ťažkopádne, ale skúsil som. Nič inteligentnejšie mi z gauča s telefónom v ruke nenapadlo. Na moje počudovanie Gúgl hneď ako prvý odkaz ponúkol iTesco donášku potravín domov. Ani sekundu som neváhal a ako správny marketér skúsil aj samostatný názov „Billa“. A bum! Zase Tesco.
Pýtajú sa ma, či sa mi chce ísť do obchodu a keď nie, že mi za 1,59 € dovezú nákup domov. Čo je na tom čudné? Ani nie to, že nemajú mojich slimákov, ale to, že si robia cez Google reklamu na slovo Billa.
A to sa mi nepáči. Reťazcu Billa asi tiež nie, pravdepodobne majú informáciami slabo zásobované marketingové oddelenie. Ak teda vôbec nejaké majú, keďže si takéto čosi nechajú…
Výsledky vyhľadávania som „odfotil“ a vidno ich nižšie.