No počkaj, návštevník, Google ťa nájde!

článok na blog uverejnený: 27. mája 2019

Ako začína deň

Každé ráno ma budí telefón, ktorý mám pri posteli v letovom režime. Natiahnem ruku, vypnem letový režim, vzápätí sa mi načítajú e-maily a správy. Pozriem či niečo dôležité neprišlo, občas – keď mám chvíľku času – pozriem nejaké zaujímavé správy a vstávam z postele. Podobne ako každý, kto má v ruke ráno pred zubnou kefkou svoj smartfón…

obr_mapa-návštevníka-symbolicky-ako-trsa-po-meste

Cesta zákazníka?

Idem do práce, kde naštartujem počítač a okrem informácií súvisiacich s prácou sem-tam pozriem prípadne aj nejaké produkty pre domácnosť. Používam pri tom Google. Keď mám náladu, pustím si nejakú hudbu z YouTube. Idem na obed, kde zasa možno počas čakania niečo v smartfóne vyhľadám, pozerám došlé e-maily, vraciam sa do práce a hľadám či už na počítači alebo v telefóne, čo potrebujem. Idem domov, a tam večer pomerne často pozerám videá na YouTube. Idem spať.
Takto podobne žije väčšina súčasnej populácie.

Keby sme všetky tieto udalosti dňa preniesli na pomyslenú mapu, verne by zobrazovala „cestu“, ktorú som po internete v priebehu dňa prešiel.  Podobne ako na mape vidno cestu i zastávky, ktorými som počas dňa prešiel, zobrazovala by stránky a aktivity, ktoré som na nete absolvoval. Cestu návštevníka.
A možného zákazníka.

Čo je na tom zaujímavé

Nič zaujímavé. Prečo teda o tom píšem? Z celkového času strávim vyhľadávaním potrebných informácií na internete – čo sa mňa týka – okolo 20 až 30 % za deň. Ostatné percentá tvoria e-maily, videá a iné činnosti. Striedam zariadenia, mením činnosti.

Teraz si predstavte, že ste obchodník.
Ako mi odprezentujete svoju ponuku? Keď vaše produkty na internete vôbec nehľadám? Keďže ich nehľadám, váš prípadný článok či stránka, ktoré by mi ponúkla vyhľadávacia sieť, ma nemajú možnosť osloviť. Hoci môžu obsahovať vašim produktom zodpovedajúci výraz, na ktorý by sa mi mohli zobrazovať.
Nehľadám, nezobrazí sa. Bodka.
Ako ma zastihnete všade, kde sa pohybujem?

kurz Google Ads adwords

Riešenie od Google

Riešením od Google je obsahová sieť.
Čo ponúka obsahová sieť? Adresné zverejnenie reklamy. Môže sa jednať o video reklamu, nejaký banner, reklamu v Gmaile (registrujete horné dva riadky, však?) a ďalšie možnosti spravované Googlom. Výhodou obsahovej siete oproti vyhľadávacej sieti je, že obsahuje široké možnosti cielenia a tiež formátov reklamy.

uvodna-obrazovka-google-ads

No počkaj, zajac!

Ak poznáte rozprávku „No počkaj, zajac!“, viete, že vlk sa vždy „náhodou“ vyskytol práve tam, kde sa zajac pohyboval. Či už uvidel zajaca v autobuse, v kine, v zábavnom parku alebo na rybačke. V rozprávke bolo stretnutie dvoch hlavných postáv väčšinou náhodné.

Obsahová sieť Google dokáže na rozdiel od rozprávky nájsť a osloviť ľudí, ktorí nehľadajú. Nie náhodou. Na základe ich iných aktivít pri používaní služieb Google. Na základe ich cesty návštevníka spomínanej v úvode, ktorú Google spracováva a následne používa. Takto dokáže pomerne efektívne osloviť potenciálneho zákazníka v akejkoľvek fáze nákupného cyklu… a to vyhľadávacia reklama nedokáže.

Spomínate si, ako ste hľadali možnosti dovolenky, či iné produkty, služby a následne vás prenasledoval s témou súvisiaci reklamný banner či video? To je výsledok nastavenia reklám v obsahovej sieti obchodníkmi.  Stalo sa vám, že ste si pozerali informácie o autách, či iné informácie na nejakej konkrétnej stránke a „zázračne“ tam blikal banner, ktorý mal priamy súvis s obsahom stránok, ktoré ste práve pozerali? To je tiež výsledok nastavenia reklám v obsahovej sieti…

Kurz-Google-Adwords-bannerova-reklama-a-obsahova-siet

Obsahová vs. vyhľadávacia sieť?

Pomerne často počúvam otázku – to si ty, čo posiela na nás tie otravné bannery? Alebo poznámky typu „obsahová sieť je nanič“. Alebo „vyhľadávacia sieť je najlepšia“. A tak podobne.
Bezpochyby má vyhľadávacia sieť svoje výhody. Nepopieram. Tak ako má svoje výhody obsahová sieť. Každá dokáže niečo lepšie ako tá druhá.
Ak ste obchodník a vašu firmu alebo vaše produkty nikto nehľadá, potrebujete sa zviditeľniť, informáciu o svojej ponuke doručiť potenciálnym zákazníkom. Občas sa musíte pripomenúť, občas potrebujete len povedať „keby ste niečo potrebovali, sme tu“ …a na to je obsahová sieť ako stvorená.

Podľa mňa stále má a bude mať význam aj v budúcnosti. Preto má zmysel sa s ňou naučiť efektívne pracovať. Má zmysel naučiť sa ako vytvárať a nastavovať PPC reklamy. Ako ich upravovať, vyhodnocovať, optimalizovať ich výkon. Vedieť zvoliť akú formu reklamy pre ktoré produkty pripraviť. Kedy reklamu spustiť, kedy naopak, zastaviť atď. Koľko a kedy do tejto podpory predaja investovať… Znamená to tiež naučiť sa, ako robiť reklamy tak, aby nikoho neotravovali, ale potešili.
Poďme na to!

autorom článku je: Roman Hruška
Roman je špecialista na digitálny marketing a reklamu a venuje sa hlavne Google Ads. Má množstvo certifikátov a hlavne pratické skúsenosti. Bakalárske štúdium ukončil v oblasti ekonómie, manažmentu a riadenia ľudských zdrojov, MBA program v oblasti strategického manažmentu. Pracoval v rôznych pracovných oblastiach od obchodníka až po vrcholový manažment, napríklad v oblasti telefonického alebo priameho predaja.
V posledných rokoch sa intenzívne venuje podnikateľskej činnosti v oblasti obchodu a medzinárodného obchodu.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
Google Ads, Google Adwords, Internet marketing a reklama, Obsahová sieť Google Ads