Cesta zákazníka?
Idem do práce, kde naštartujem počítač a okrem informácií súvisiacich s prácou sem-tam pozriem prípadne aj nejaké produkty pre domácnosť. Používam pri tom Google. Keď mám náladu, pustím si nejakú hudbu z YouTube. Idem na obed, kde zasa možno počas čakania niečo v smartfóne vyhľadám, pozerám došlé e-maily, vraciam sa do práce a hľadám či už na počítači alebo v telefóne, čo potrebujem. Idem domov, a tam večer pomerne často pozerám videá na YouTube. Idem spať.
Takto podobne žije väčšina súčasnej populácie.
Keby sme všetky tieto udalosti dňa preniesli na pomyslenú mapu, verne by zobrazovala „cestu“, ktorú som po internete v priebehu dňa prešiel. Podobne ako na mape vidno cestu i zastávky, ktorými som počas dňa prešiel, zobrazovala by stránky a aktivity, ktoré som na nete absolvoval. Cestu návštevníka.
A možného zákazníka.
Čo je na tom zaujímavé
Nič zaujímavé. Prečo teda o tom píšem? Z celkového času strávim vyhľadávaním potrebných informácií na internete – čo sa mňa týka – okolo 20 až 30 % za deň. Ostatné percentá tvoria e-maily, videá a iné činnosti. Striedam zariadenia, mením činnosti.
Teraz si predstavte, že ste obchodník.
Ako mi odprezentujete svoju ponuku? Keď vaše produkty na internete vôbec nehľadám? Keďže ich nehľadám, váš prípadný článok či stránka, ktoré by mi ponúkla vyhľadávacia sieť, ma nemajú možnosť osloviť. Hoci môžu obsahovať vašim produktom zodpovedajúci výraz, na ktorý by sa mi mohli zobrazovať.
Nehľadám, nezobrazí sa. Bodka.
Ako ma zastihnete všade, kde sa pohybujem?
Riešenie od Google
Riešením od Google je obsahová sieť.
Čo ponúka obsahová sieť? Adresné zverejnenie reklamy. Môže sa jednať o video reklamu, nejaký banner, reklamu v Gmaile (registrujete horné dva riadky, však?) a ďalšie možnosti spravované Googlom. Výhodou obsahovej siete oproti vyhľadávacej sieti je, že obsahuje široké možnosti cielenia a tiež formátov reklamy.