Novinka v ponuke - kurzy LinkedIn

Kde začať a ako optimalizovať kampane v Google Ads?

adwords automatická cena za klik Google Ads manuálna cena klik
kategória: Blog pridané: 9. mája 2019

Počul som množstvo odporúčaní a názorov od PPC špecialistov, ktorí tvrdia, že začínajú reklamné kampane s manuálnou cenou za kliknutie. Začínajú so štartovacou sumou a postupne optimalizujú, zvyšujú ceny za klik, zvyšujú rozpočet a prechádzajú na automatické ponúkanie cien, prípadne na ostatné automatizácie. Mne sa uvedená stratégia nepozdáva.
…keď im to funguje, nech funguje, ja začínam úplne opačne. Prečo?

Optimalizacia kampani Google Ads

Chcete maximum z PPC?

Výsledky, a hneď

Ja áno. Chcem z PPC reklamy maximum. Určím si rozpočet, cenu za klik, nastavím reklamy a… čakám. Doba čakania záleží na efektívnosti, niekedy je to jeden deň, niekedy týždeň. Čakám, ako sa inteligentný ujo Google bude správať pri umiestňovaní mojej reklamy, ako sa mu bude dariť, čo s mojím rozpočtom a cenou za klik dokáže. Chcem maximum a čo najskôr – v rámci mojich možností.
Tento spôsob samozrejme predpokladá, že máte predstavu, čo za svoje peniaze vložené do PPC reklamy môžete získať. A nie je toho málo.
Podľa môjho názoru najcennejší benefit je…

 

Úspora času

Nemusíme čakať, skúšať, pridávať ceny, tráviť nekonečne dlhý čas pridávaním peňazí za klik po centoch,… Hovorí sa, že čas sú peniaze. Platí aj v tomto prípade.
Konzervatívnym prístupom v podobe začínania nastavovania ponúkania cien v manuálnom režime a stratou času môžeme totiž v neuskutočnených objednávkach prísť o viac ako je investícia do reklamy. Naozaj je to tak.
Ak je váš investičný balíček veľmi malý v peniazoch, zvyšok zaplatíte svojím časom stráveným pri nastavovaní cien za PPC reklamu. Stojí za úvahu, na koľko si ceníte svoj čas a či celková investícia tak nebude oveľa väčšia.
Na druhej strane to však neznamená, že s malou investíciou sa nedá spraviť úspešná reklama.

Adwords workshop ads

Ísť do manuálneho režimu ponúkania cien? Kedy?

Áno, ísť. U mňa takmer vždy. Ale pozor, len za predpokladu, že sme vyladili reklamy na základe predchádzajúceho priebehu atď. do požadovaného stavu.
V prvom rade ide o dosiahnuté počty. Pri reklamnej kampani uvažujem prvoplánovo tak, aby som dosiahol ideálne okolo 300 kliknutí, niekde sa dá uvažovať aj okolo 100 kliknutí, ale inde je to zasa málo. Potom má zmysel uvažovať o manuálnom režime.
V druhom rade ide aj o dostatočné skóre kvality. Ďalej musím mať dostatočný rozpočet, ktorý stačí, ale zároveň nemá veľkú medzeru… a potom pokračujem s ostatnými parametrami. Až keď mám všetko toto vyladené, idem do manuálneho režimu a sledujem výsledky.
Prichádza na rad zaujímavá a čarovná práca ďalšej optimalizácie a množstvo možností v úvahách a benefitov, ktoré v automatickom režime nedostaneme. ´

 

Praktická rada na záver

Nedá sa povedať čo je lepšie. Osobne začínam pre uvedené dôvody ako som napísal vyššie – s automatickým režimom. Hovorím o automatickej cene za klik, nie o ostatných automatických stratégiách ponúkania cien, ktoré nerešpektujú rozpočet. Týmto postupom mi Google ukáže, čo s mojou PPC reklamou dokáže a potom ho môžem v manuálnom režime korigovať. Potom má podľa mojej skúsenosti zmysel publikovanie gúglovskej PPC reklamy optimalizovať a každému kľúčovému slovu dať toľko financií, koľko si zaslúži.
Veď prečo by sme mali dávať každému slovu ako v automatickom režime – rovnako.
Pravda je, že ak by som začal naopak – v manuálnom režime – a podarí sa mi všetko vyladiť ako chcem, neviem prečo by som mal neskôr používať automatický.

Preto odporúčam uvedený postup. Nechajte pracovať automat a sledujte ako sa mu darí. A následne korigujte.
Mimochodom – mal som možnosť nahliadnuť do zákulisia niektorých reklamných online agentúr – robia to tak ako ja. Získajú tak čas potrebný na iné aktivity a iných klientov a s minimom námahy získavajú údaje, nad ktorými má zmysel uvažovať a vychádzajúc z nich môžu následne optimalizovať.
Dáva vám to zmysel?

autorom článku je: Roman Hruška
Roman je špecialista na digitálny marketing a reklamu a venuje sa hlavne Google Ads. Má množstvo certifikátov a hlavne pratické skúsenosti. Bakalárske štúdium ukončil v oblasti ekonómie, manažmentu a riadenia ľudských zdrojov, MBA program v oblasti strategického manažmentu. Pracoval v rôznych pracovných oblastiach od obchodníka až po vrcholový manažment, napríklad v oblasti telefonického alebo priameho predaja.
V posledných rokoch sa intenzívne venuje podnikateľskej činnosti v oblasti obchodu a medzinárodného obchodu.

Podeľte sa s nami o svoj názor:

Páči sa Vám článok alebo novinka?