Ako spravovať používateľov vo firme? - 2.časť

Ako vyzerá SEO analýza?

Excel Google Analytics kľúčové slová SEO
kategória: Blog pridané: 1. októbra 2017

Čítali ste môj prvý článok o SEO? Z článku je myslím jasné, že som z tejto témy bola nadšená. Entuziazmus pretrval aj na pokračovaní kurzu (určite odporúčam dať si kurzy SEO I. a SEO II. hneď po sebe. Zhrnula by som to tak, že na SEO I. sa vám odhalí, čo všetko sa skrýva pod pojmom SEO (nie, nie je to len o kľúčových slovách, ukážka je tento obrázok). Na kurze SEO II. pochopíte, ako sa taká SEO analýza naozaj robí.

 

Kurz: SEO II. – optimalizácia pre vyhľadávače

Lektor: Tibor Peták

Múdri ľudia sa neučia z vlastných chýb, ale z chýb druhých

Na úvode kurze sme začali krátkou analýzou stránok účastníkov kurzu. Tibor postupne prešiel v rýchlosti každého webstránku a poukázal na základné chybičky, a vysvetlil aké sú možné riešenia. Táto časť bola veľmi náučná, keďže na reálnych ukážkach sa naučí človek najviac. Asi najväčšie prekvapenie pre nás všetkých bolo, aké zlé na SEO sú “one-pageové stránky.” Viete ktoré to sú? To sú také tie pekné populárne moderné stránky, ktoré sú vlastne celé len na jednej strane.

One-page stránky sú síce pekné, ale pre SEO sú absolútnym nepriateľom.

Dôvod je ten, že sú práve na tej jednej strane, a teda takýto web nemá podstránky. Keď nemá podstránky, tak potom už ani nie je o čom. Dobrá rada do budúcna je sa takémuto štýlu zdaľeka vyhýbať.

SEO a Google Analytics

Tibor nám ukazál ktoré časti v Google Analytics sú pre monitorovanie SEO najdôležitejšie. Uhádnete ktorú časť môžete ovplyvniť SEOm? Organické návštevy! Práve kvôli organickému vyhľadávaniu robíme SEO, chceme sa umiestniť na prvých priečkach v neplatených (organických) výsledkoch. Vďaka tomu sa zvýši návštevnosť webstránky a počet konverzií. O konverzii sa môžete viac dočítať v mojom predošlom článku o Google Analytics. Už ste si možno všimli, že čím viac článkov píšem, tým viac odkazujem na predošlé blogy. Je to tak preto, lebo všetky veci týkajúce sa online sveta na seba jednoducho nadväzujú. Sama som vždy prekvapená, ako všetko spolu súvisí.

Keď sa budete SEO venovať, v Google Analytics jednoducho uvidíte rozdiel vo vyhľadávaní vašej webstránky. Aby ste videli rozdiel, vždy treba porovnávať medziročne, lebo v určitom období môžu ľudia kupovať viac, a inokedy menej. Zobrazí sa vám graf, kde uvidíte rozdiel v počte návštevnosti, a teda hneď bude jasné, že SEO naozaj urobí veľký rozdiel. Samozrejme, ak je urobené správne!

SEO analýza

Ako vyzerá SEO Analýza?

Pokračovanie tohto kurzu začalo praktickými ukážkami, predstavením Google Analytics, takže už teraz som mala v hlave neskutočne veľa informácií a skvelých tipov ako správne optimalizovať stránku. Už v tomto kroku som vedela, že si chcem môj eshop nanovo prerobiť. Tibor nám dal veľmi veľa tipov, čo sa mi na ňom veľmi páčilo bolo, že sa vôbec nebál prezradiť svoje know-how. Bez okolkov nám odpovedal na všetky otázky. V ďalšej časti sme však prešli k naozajstnej SEO analýze. Poviem vám, že toto je normálna veda! Taký dlhý blog by som ani nemohla napísať, aby som tu pokryla všetko čo sme sa naučili. V skratke, na podrobnú SEO analýzu treba Google Analytics a vyhľadávanie kľúčových slov, a Excel. Do Excelu dostaneme všetky kľúčové slová, ktoré sa týkajú našej firmy. Ďalej musíme túto tabuľku upratať, aby sme sa zbavili irelevantných kľúčových slov. Toto je celkom makačka, keďže týchto slov môže byť aj viac ako 10.000 (slovom desaťtisíc!!!). Následne nám Tibor ukázal ako sa vyráta relevantnosť, hodnota a efektivita každého slova. Na základe týchto výpočtov potom vieme určiť ako by mala celá stránka vyzerať, ako sa majú volať všetky podstránky, atď.

Toto je všetko veľmi v skratke, na príklade sme si ukázali ako sa taká analýza robí, ako sa ďalej vytvorí štruktúra URL linkov, rozdelenie webstránky, ako majú vyzerať podstránky, a mnoho ďalších tipov. Takúto celkovú analýzu si môžete urobiť priamo na SEO workshope, kde si všetko prejdete detailnejšie a na konci kurzu budete mať hotovú SEO analýzu. Ja sa na tento kurz už neviem dočkať, tak vás budem určite bližšie informovať.

Linkbuilding

Linkbuilding je súčasťou off-page SEO, o ktorom som viac písala v predošlom článku o SEO. Je to získavanie spätných odkazov na vašu webovú stránku, táto aktivita je veľmi dôležitá, keďže má veľký vplyv na PageRank (hodnotenie vašej stránky) a celkovú pozíciu vo vyhľadávačoch. Dobrý tip je mať na stránke podstránku Blog, dôležité je však udržiavať túto časť aktívnu. Mali by ste si vytvoriť redakčný plán na rok, alebo aspoň na polroka. Pravidelnosť a konzistencia je základom úspechu, ideálne je publikovať články aspoň 2- až 4-krát mesačne. Články, ktoré majú potenciál byť virálne a šíriť sa, postujeme na Facebook. Samozrejme, bez platenej reklamy to asi veľmi nepôjde, hlavne keď ste začínajúca firma a máte pár stoviek fanúšikov. Nech sa páči, ďalšie prepojenie online marketingu. Či už je to Google Analytics, SEO, Facebook, copywriting, alebo iné, všetko spolu súvisí. Z každej sféry môžete niečo vyťažiť a zlepšiť tak vaše pôsobenie na webe.

Prečo sa venovať SEO?

Ak chcete byť aktívni na internete, chcete predávať, alebo jednuducho len chcete, aby o vás ľudia vedeli, tak SEO jednoznačne potrebujete. Už len keď si vypočujete všetky tipy od Tibora a aplikujete ich na vašu webstránku, určite na tom budete lepšie ako včera s vašou starou stránkou. Keď dnes existujú takéto možnosti a môžete sa vďaka optimalizácií dostať bližšie k vašim potencionálnym zákazníkom, bola by hlúposť to nevyužiť!

Záverečné zhrnutie:

+ Kurz ideálny pre začiatočníkov

+ Kurz ideálny pre podnikateľov alebo ľudí s nápadom

+ Lektor je špička vo svojom obore

+ Lektor sa nebojí zdieľať svoje know-how

+ Praktické tipy priamo z praxe

+ Ukážky dobrých a zlých príkladov

+ Tipy na dobré programy, webstránky, pluginy

+ Komorná atmosféra na kurze, všetky otázky boli zodpovedané

+ Po kurze nám Tibor poslal materiály a prezentácie

– Mínusy dnes nebudú – absolútne nemám čo vytknúť.

autorom článku je: Erika Žišková
Erika úspešne ukončila MBA štúdium na City University of Seattle a tak isto získala aj Magistra na Univerzite Komenského, Fakulta Managementu. Po štúdiu pracovala v Španielsku vo firme, ktorá sa zaoberá vývojom aplikácií. Technólogie a digitálny svet sú jej koníček a ako testerka kurzov Vám bude prinášať jej pohľad a recenzie. Hor sa do učenia! 🙂

Podeľte sa s nami o svoj názor:

Páči sa Vám článok alebo novinka?