Základy PHP: Začnite programovať hneď teraz!

O tomto kurze sa mi aj snívalo!

kategória: Blog pridané: 18. septembra 2017

Boli ste niekedy tak nadšení z niečoho, že sa Vám o tom aj snívalo? Mne sa toto stalo po kurze SEO!

Naozaj si nevymýšľam, ale ja som po kurze bola neskutočne nadšená.

 

Kurz: SEO I. – optimalizácia pre vyhľadávače

Lektor: Tibor Peták

 

Hneď na úvod musím uviesť, že to čo viete o SEO je len špička ľadovca, všetko to pekne znázorňuje tento obrázok:

Ja som na kurz išla s tým, že si chcem prerobiť webstránku, aby vôbec bola pre Google relevantná. Naivne som si myslela, že mi bude stačiť na web doplniť pár kľúčových slov a hotovo. Mala som pravdu len v tom, že kľúčové slová sú dôležité ale je za tým omnoho viac. Naozaj je to veda a počas kurzu sa pripravte, že budete žasnúť nad každým slovom.

Lektor Tibor je odborník v tejto sfére a po vypočutí si jeho skúseností, úspešných projektov a ľahkom googlení o SEO na Slovensku, si dovolím tvrdiť, že patrí medzi špičku v tomto obore. Aktuálny sadzobník jeho SEO kozultácie je 80€ bez DPH za hodinu. SEO kurz trvá 6 hodín, to je spolu 480€. Tento denný kurz sa predáva za 126€ bez DPH, častokrát sa Vám môže pošťastiť a natrafíte na kurz v “last minute” zľave. Myslím si, že to čo zaplatíte za kurz a čo dostanete na oplátku je super deal!

SEO rozdelenie

Tibor nám hneď na začiatku vysvetlil, že SEO rozdeľujeme do dvoch kategórií, ktorým sa treba venovať, aby sme boli prví na Googli a všeobecne ľahko dohľadateľní. Samozrejme, ako sme sa dozvedeli ďalej na kurze, nie je to len o prvých priečkach, ale aj o celkovej prístupnosti našej webstránky.

  • ONPAGE: tu je najdôležitejšia štruktúra webu (aké máme podstránky), title (názvy) a text. Napríklad, základné kľúčové slová na vašej webstránke vám rozhodne nestačia na to, aby ste boli prví na Googli. Oveľa silnejšie je, keď pre dané kľúčové slovo máme vytvorenú podstránku.
  • OFFPAGE: v tejto časti je veľmi dôležitý
    • PageRank (zaujímavosť: toto slovné spojenie nie je vymyslené podlľa slova “page” – stránka, ale podľa Larryho Pagea, ktorý s týmto nápadom prišiel za Sergeiom Brinom – obaja sú zakladatelia Googlu) – je to algoritmus na analyzovanie odkazov, ktorý im priraďuje hodnotenie a takto zisťuje hodnotu popularity stránky. V praxi teda chceme dosiahnuť čo najvyšší PageRank. Vysoký PageRank = Vysoké umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávania
    • Linkbuilding: znamená získavanie spätných odkazov na váš web, táto časť ovplyvňuje PageRank a teda čím kvalitnejšie odkazy, tým vyšší PageRank.
Tibor Peták vysvetľuje SEO na kurze

Ako si vybrať správnu doménu?

Na kurze sme si prešli základné vysvetlenia o tom čo vlastne SEO je a čo všetko to obnáša. S tým sa samozrejme spája aj samotná doména, Tibor nás naučil čo je to TLD. TLD je skratka pre “top level domain”, teda doména prvého radu. Napríklad z domény www.itlearning.sk je TLD posledná časť .sk. Veľmi dôležité je, aby sme používali takú TLD pre aký trh ponúkame produkty alebo služby, teda ak je vaša cieľová skupina Slovensko, jednoznačne by ste mali používať .sk domény.

Druhý zaujímavý tip bol samotný názov stránky, určite by ste si nemali vyberať názov domény podľa kľúčového slova, pretože cieľ je vybudovať si značku – branding. Na základe brandingu si potom môžeme urobiť aj lepšie SEO. Kľúčové slovo v doméne teda nie je tak dôležité ako vybudovanie samotného brandu. Napríklad: ak chceme predávať Excel kurzy tak si nezaložíme doménu na stránke www.excelkurzy.sk (aj napriek tomu, že to bude pre nás dôležité kľúčové slovo) ale zvolíme si pre nás jedinečný názov, ako www.itlearning.sk

Prečo ísť na tento kurz a pre koho je určený?

Môj prípad je taký, že teraz musím web opravovať a pri zabehnutých veciach je to už o trošku komplikovanejšie. Ideálny prípad je, ak len plánujete webstránku/eshop – vtedy je pre vás tento kurz vyslovene dokonalý. Určite by som odporúčala ísť na všetky SEO kurzy, kde sa dozviete viac – 2.deň kurzu sme si ukázali ako presne sa robí dôsledná analýza (článok očakávajte čoskoro) a potom nasleduje ešte workshop (na tom som zatiaľ nebola, ale určite sa chystám). Keď toto všetko absolvujete, budete mať pripravenú perfektnú štruktúru webstránky a myslím, že tým pádom budete hneď od začiatku obľúbenec Googlu.

Ak ste v kategórii ako ja, že už máte svoj web, len ste akosi pre Google neviditeľný, tak vám kurz pomôže otvoriť oči a pochopiť s akou špičkou ľadovca ste doteraz narábali. Ak si zoberiete od Tibora len polovicu rád, uvidíte koľko efektívnych zmien dokážete urobiť na vašej stránke. Keď vám stránky fičia na WordPresse, tak vďaka pluginu Yoast SEO (nájdete ho priamo vo vašej WordPress stránke – Pridať nový plugin) nebudete mať problém upravovať základné veci.

Weboví nadšenci a ľudia, ktorí sa motajú okolo tvorby webov môžu mať z tohto kurzu veľký osoh, keďže sa veľa dozvedia už priamo o nastavovaní webu a ako webadmini si za takéto extra služby určite môžu prilepšiť.

Ja osobne som bola z kurzu absolútne nadšená a naozaj som sa dozvedela veľmi veľa vecí, počas kurzu som si písala poznámky, ktoré mi aj neskôr pomohli si vedomosti osviežiť.

Nebuďte neviditeľní a nezabúdajte, že väčšina vašej konkurencie ani len netuší, že nejaké SEO existuje. Vidíme sa teda na prvej strane na Googli? 😉

Záverečné zhrnutie:

+ kurz ideálny pre začiatočníka

+ vhodní pre podnikateľov, začínajúcich podnikateľov, webadminov, špekulantov, nadšencov IT a moderných technológií

+ perfektný lektor, ktorý je špičkou vo svojom obore

+ know-how

+ množstvo praktických rád a tipov

+ nové vedomosti
– ak nemáte svoj web/neplánujete si ho založiť/nemáte ho na starosti z práce, tak vedomosti nevyužijete

autorom článku je: Erika Žišková
Erika úspešne ukončila MBA štúdium na City University of Seattle a tak isto získala aj Magistra na Univerzite Komenského, Fakulta Managementu. Po štúdiu pracovala v Španielsku vo firme, ktorá sa zaoberá vývojom aplikácií. Technólogie a digitálny svet sú jej koníček a ako testerka kurzov Vám bude prinášať jej pohľad a recenzie. Hor sa do učenia! 🙂

Podeľte sa s nami o svoj názor:

Páči sa Vám článok alebo novinka?