Ako vyplniť firemný profil na Instagrame

článok na blog uverejnený: 8. marca 2021

Je pravda, že na Instagrame nájdete hlavne mladých ľudí. No pravda je aj to, že vekový priemer používateľov sa stále zvyšuje (nielen počtom sviečok na narodeninovej torte 😉 ). Takže ak vaša firma ešte nemá vytvorený účet na Instagrame, možno je práve najlepší čas začať. Samozrejme, ak sú členovia vašej cieľovej skupiny fanúšikmi IG… Pri vytváraní instagramového profilu sa zbytočne neponáhľajte a snažte sa vyplniť ho čo najefektívnejšie. Ak neviete, čo by ste si do profilu (alebo po instagramovsky: „do BIO“) mali napísať, čítajte ďalej.

Ako dobre vyplniť instagramový profil?

Vyplniť instagramový profil vie dnes každý! Pch!
Nooo… Vyplniť instagramový profil pre seba a pre firmu je trošku rozdiel. Nemyslíte? Preto som sa na tento kurz prihlásila. Aby som zistila, aké chyby firmy najčastejšie robia a ako im predchádzať.

Keď hovoríme o instagramovom profile – myslíme tým tých pár riadkov textu a informácií, ktoré sa ukážu pod vašou fotkou, keď niekto klikne na vaše používateľské meno. Tento  obmedzený priestor má zmysel využiť na krátke predstavenie sa. A pre firmu to treba spraviť mimoriadne dobre. Preto vznikol tento mini-návod. Aby ktokoľvek, kto sa aj len náhodou dostane na váš profil, hneď na prvé prečítanie vedel, kto ste, čomu sa vaša firma venuje, čo ponúkate. A ako to napísať do takého malého priestoru efektívne. Zmestí sa tam totiž ešte aj jeden odkaz a vaše kontaktné údaje. Prejdeme si postupne jednotlivé časti instagramového profilu.

Lektorka kurzu Instagram marketing
Lektorka kurzu Instagram marketing počas kurzu

Používateľské meno

Ak náhodou ešte nemáte účet na Instagrame, prvá vec, ktorú vypĺňate pri vytváraní nového účtu, je práve používateľské meno. Používate ho na prihlásenie sa do svojho účtu a zobrazuje sa úplne hore vo vašom profile. Podľa neho vás vedia ľudia na Instagrame vyhľadať. Vyberte si jednoduché zapamätateľné meno, ktoré sa ľahko píše a je z neho jasné, že sa jedná o vašu firmu (alebo o osobnosť, ktorej profil to bude). Obsahovať môže vaše skutočné meno, alebo názov firmy – bez medzier a bez diakritiky. Namiesto medzier môžete použiť napríklad bodku alebo podčiarkovník.

Vaše používateľské meno musí byť jedinečné, čiže ak ste si vybrali nejaké meno, ktoré už používa niekto iný, nebudete môcť prejsť na ďalší krok. Maximálny povolený počet znakov v mene je 30. Vedzte, že Instagram vám nepovolí príliš časté zmeny vášho používateľského mena, preto si ho premyslite radšej ešte pred založením účtu. Ak si ho neskôr zmeníte, berte na vedomie, že vaše pôvodné používateľské meno bude voľné a ktokoľvek si bude môcť založiť účet s takýmto menom.

Vyhľadávať účty na Instagrame môžete podľa používateľskíého mena alebo mena v profile

Meno

Rozdiel medzi „Menom“ a „Používateľským menom“ je okrem iného aj v mieste zobrazenia. Používateľské meno sa v profile ukáže úplne hore, prihlasujete sa ním a je aj súčasťou URL adresy vášho profilu. Meno bude zobrazené pod vašou profilovou fotkou. Ak vás niekto bude chcieť na Instagrame vyhľadať, môže zadať buď vaše používateľské meno, alebo vaše meno. Prečo dve mená?
Na mieste pre meno je vhodné napísať obchodné meno firmy (alebo ak je to profil nejakej osobnosti, jej celé meno). Povolená dĺžka je aj tu 30 znakov. Premyslite si ho však vopred, zmeniť ho viete iba dvakrát za 14 dní.

Používateľské meno a meno v profile nemusia byť rovnaké, práve naopak. Povedzme, že prevádzkujete pizzériu SuperPizza s.r.o. – vaše používateľské meno by mohlo byť napríklad „superpizza“ a vaše meno v profile napríklad „Najlepšia talianska pizza“. Jasné?

Profilová fotka

Tu nemusíte veľmi dlho rozmýšľať – jednoducho použite vaše logo. Bude hneď zrejmé, že ide o vašu firmu. Ak spravujete profil nejakej osobnosti, bude vhodnejšia fotka konkrétnej osoby.

BIO (Popis)

BIO alebo biografické údaje je priestor na krátke predstavenie. Ak píšete o sebe, stručne opíšte, čo robíte, alebo čím ste výnimočný. Dĺžka popisu je limitovaná na 150 znakov, preto buďte stručný. Nebojte sa použiť emotikony – zaujmú na prvý pohľad a vizuálne oddelia text. Text rozdeľte na nové riadky, tak aby sa jednoducho čítal.

Sem do BIO určite poznačte aj váš „Brand hashtag“, ak taký už máte. Viete, čo to je? Ak ešte nie, brand hashtag je unikátne označenie, ktorým môžete vy a vaši fanúšikovia označovať príspevky. Začína mriežkou, preto hashtag. Slúži ako druh filtra. Podobne ako značky na web-stránke.

Medzi hashtagmi, resp. pomocou nich sa dá totiž vyhľadávať – ak dáte vyhľadať svoj hashtag, uvidíte všetky príspevky (vaše alebo vašich fanúšikov), ktoré ním boli označené. Teda tie, ktoré s vami nejako súvisia. Keď ho budete vymýšľať, snažte sa, aby bol čo najjedinečnejší, a aby (doteraz) nebol veľmi používaný. To, ako veľmi je nejaký hashtag používaný (teda koľko príspevkov je ním označených), uvidíte hneď vo vyhľadávaní priamo pod názvom označenia. Vyberte taký, ktorý pravdepodobne nepoužije niekto náhodne, aby ste medzi označenými príspevkami našli naozaj len tie od vás a vašich fanúšikov, ktoré súvisia s vašou značkou. Vo vašich príspevkoch vyzývajte fanúšikov, aby ho používali tiež. Dobrý príklad je brand hashtag poisťovne Dôvera #zdravievnajlepsichrukach.

Ukážka brand hashtagu poisťovne Dôvera
Vyhľadávanie v hashtagoch

Web

Na Instagram nemôžete pridávať internetové odkazy. No, teda… môžete. Ale zobrazia sa len ako text, žiadny odkaz v pozadí. Nebude možné na ne kliknúť a prejsť na stránku, tak ako ste zvyknutý. Takisto sa nedá odkaz ani skopírovať. V dnešnej dobe!
Čiže ak chcete fanúšikov poslať na vašu stránku, alebo dať možnosť prejsť na najnovší článok na blogu, jediné miesto, kam môžete vložiť klikateľný link, je vaše BIO. Je na to presne určené miesto „Web“, kam môžete vložiť len jeden odkaz. Bude viditeľný vo vašom profile a bude sa dať naň kliknúť.

Výnimkou je možnosť pridať klikateľný odkaz do „swipe-up“ v instagramových stories (príbehoch). Pri prezeraní „storiek“ vaši fanúšikovia iba potiahnu prstom hore a hneď sa im zobrazí cieľ odkazu. Takéto odkazy do stories budete môcť pridávať až vtedy, keď bude mať váš účet aspoň 10 000 sledovateľov. Začiatky sú ťažké…

Môže sa stať, že budete potrebovať pridať viac odkazov naraz. Samozrejme, odkazy v profile môžete pravidelne meniť, no nie je to veľmi praktické. Predstavte si, že do príspevku z pondelka, ktorý propaguje váš najnovší článok na blogu, ste napísali, že odkaz na článok je v profile. No medzitým v stredu pridáte iný príspevok, v ktorom už odkazujete na vašu najnovšiu kampaň. Zmeníte teda odkaz v profile a… Fanúšik, ktorý si prečítal pondelkový post až teraz, link na článok v profile už nenájde.

Potrebujete poznať fintu. Tento problém môžete vyriešiť externou službou, ktorá vám umožní po kliknutí na odkaz v profile ukázať ponuku viacerých odkazov. Jednou z takých služieb je napríklad Linktree. V profile budete mať stále len jeden rovnaký odkaz, no po kliknutí naň sa objaví ponuka niekoľkých odkazov, ktoré si môžete pridávať a vymieňať podľa potreby.

Len jeden odkaz v instagramovom profile bude klikateľný.
Okrem BIO môžete link na Instagrame vkladať aj do stories.
Odkazy sa otvoria v prehliadači priamo v aplikácii Instagram

Kontaktné údaje

Možno ste si všimli, že na niektorých biznis profiloch sa objaví tlačidlo Kontakt, alebo Zavolať, či Poslať e-mail. Toto si tiež viete jednoducho nastaviť. Stačí pri úprave profilu kliknúť dolu na Možnosti kontaktovania a zadať e-mail, alebo telefónne číslo, na ktorom vás môžu fanúšikovia zastihnúť. Podľa toho, čo vyplníte, sa zobrazí aj tlačidlo v profile. Aby sa však zobrazilo, musíte sa ešte vrátiť o krok späť a v poslednej možnosti „Zobrazenie profilu“ povoliť zobrazovanie kontaktných informácií.

Ak ste zadali len e-mail, v profile vám pribudne tlačidlo „Poslať e-mail“. Ak ste zadali len telefónne číslo, môžete si ešte vybrať, ako vás majú kontaktovať – či SMSkou, alebo vám majú zavolať. Od toho potom záleží, či sa v profile ukáže tlačidlo „Zavolať“ alebo „SMS“. Ak ste zadali aj e-mail, aj telefónne číslo, zobrazí sa tlačidlo „Kontakt“, ktoré po kliknutí ponúkne obidve možnosti.

Tak toto bol praktický úvod… Taký je Instagram!

Ako na úspešný instagramový profil?

Čo ďalej? Ak ste si len nedávno vytvorili firemný profil na Instagrame a ešte stále neviete, čo by ste vlastne mali pridávať a ako sa o svoj profil starať, príďte sa to naučiť. Ako ja. Tajomstvá nastavenia a publikovania na Instagrame v kocke nájdete na kurze Instagram marketing I. pre začiatočníkov. Za jeden deň kurzu budete v obraze o Instagrame tak, že si to dopredu neviete predstaviť. Bolo toho veľa, ale stálo to za naozaj to (nechýbali, samozrejme, ani ukážky z praxe a množstvo užitočných tipov).

Kurz je z veľkej časti praktický – prešli sme si nielen založením firemného účtu, ale aj niekoľkými krátkymi workshopmi s úlohami. Našu prácu nám, samozrejme, hneď skúsená lektorka skontrolovala a vysvetlila, čo by sme mohli spraviť lepšie.

Odporúčanie na záver – aby ste sa nestratili v záplave nových informácií, odporúčam vytvoriť si pred kurzom aspoň osobný profil a trošku sa s Instagramom vopred zoznámiť. Bude sa vám na kurze jednoduchšie orientovať v nových pojmoch.

Takže – ako som napísala v mojom príspevku z workshopu na tému „Vytvorte príspevok, v ktorom propagujete tento kurz.“ – Ja už poznám všetky tajomstvá Instagramu. Čo vy? 🙂

Názov kurzu: Instagram marketing I. pre začiatočníkov
Lektor: Tatiana Uličná

+ kurz je pre začiatočníkov, prejdete si všetkými dôležitými nastaveniami pre biznis profil
– kurz je pre začiatočníkov, takže ak ste marketingovo IG-pozitívny, časť už budete poznať

autorom článku je: Hana Jokelová
Absolventka FMFI UK, ktorá sa po pár rokoch v poisťovníctve rozhodla objavovať nové chodníčky. Pripravená preskúmať všetky príležitosti, ktoré sa jej počas toho pripletú pod nohy. Jednou z nich je aj testovanie IT Learning kurzov, a nielen z oblasti digitálneho marketingu a grafiky. Ak práve netestuje, pomáha ľuďom učiť sa cudzie jazyky efektívne, alebo je sama v nejakom zahĺbená.

Páčil sa vám článok? Pošleme vám podobné.
Aktivujte si okamžité zasielanie noviniek a článkov – už vám od nás nikdy nič neunikne. Môžeme vás okamžite informovať o aktuálnej akcii, novinke, špeciálnej kampani či zľave alebo novom článku na našom blogu. Akonáhle sa u nás v novinkách niečo zmení alebo pridá, do pár minút vám automaticky posielame email s odkazom na novinku na našu stránku. A odhlásiť sa môžete kedykoľvek. Nič neriskujete.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
Instagram, Internet marketing a reklama, sociálne siete