Z toho, čo sme uviedli, je zrejmé, že analýza kľúčových slov je základom pre úspech v Googli. Dobre zvolené frázy prinesú na web viac ľudí z neplateného vyhľadávania a zároveň pomôžu efektívnejšie cieliť aj platenú reklamu.
Odkiaľ získať kľúčové slová?
- Z hlavy – poznáte oblasť vášho podnikania a určite viete z hlavy vysypať minimálne 10 slov, ktoré by ľudia mohli hľadať.
- Našepkávač Google – napíšte do vyhľadávača „hotely kosice“. Pojmy, ktoré vám našepkávač ponúkne, sú tie, ktoré ľudia v súvislosti s týmto kľúčovým slovom vyhľadávajú.
- Google Ads – nástroj Google Ads vám zadarmo navrhne stovky kľúčových slov a povie dokonca aj to, koľko ľudí približne tieto slová každý mesiac používa. Ak chcete úplne presné metriky, stačí, ak si Ads nabijete nejakým finančným kreditom.
- Keyword Tool – tento nástroj funguje na princípe Google našepkávača a v neplatenej verzii ponúka hromadu klasických i longtailových kľúčových slov… bez údajov o objeme vyhľadávania.
- Neilpatel – nástroj Neilpatel je čerešničkou na torte, pokiaľ ide o bezplatnú analýzu kľúčových slov. Zobrazí vám kľúčové slová aj s mesačným objemom vyhľadávania, cenou za klik, konkurenčnosťou, návrhy na témy článkov a mnoho ďalších užitočných informácií.
Analýza kľúčových slov je vážna vec a rozhodne nekončí pri exportovaní tisícok fráz do excelu. To je naopak – len začiatok.
Údaje je potrebné zotriediť, prečistiť, upraviť, vytvoriť dimenzie, z ktorých vyplynie, aké slová zvoliť do nadpisov, titulkov, k obrázkom, stránkam, článkom, alebo z akých slov vyskladať menu – podobne ako na obrázku vyššie.
Ide naozaj iba o veľmi malú časť analýzy pre e-shop s výživovými doplnkami, ktorú sme na kurze SEO II. robili. Keď nám lektor Tibor povedal, že vo výsledku bude okolo 4000 slov, nechcelo sa nám veriť. Viete si predstaviť koľko hodín práce sa za takým výstupom skrýva? Preto je aj práca skutočných SEO expertov riadne cenená.
Ak si však raz dáte pri analýze poriadne záležať a spravíte ju triezvo aj do hĺbky aj do šírky, máte o dobré kľúčové slová postarané na niekoľko rokov. Naučte sa aj vy urobiť analýzu kľúčových slov pre váš biznis, venujte analýze a príprave čas a zaručene sa vyšplháte v Googli na vysnívané pozície. Ušetríte na platenej reklame, objavíte netušené časti trhu a naučíte sa pritom aj mnoho iného.
Good luck!