5 skvelých tipov ako nájsť kľúčové slová zadarmo

článok na blog uverejnený: 30. novembra 2019

Možno máte e-shop, ponúkate služby alebo píšete blog …a túžite po tom, aby ste získali čo najvyššie pozície v organickom vyhľadávaní, bez reklamy. Naozaj sa to dá, ale nie je to ani ľahké, ani rýchle. Ak chcete preraziť na prvú stránku v Google, cesta je jasná, karty rozdal niekto iný – musíte tvoriť kvalitný obsah (ako hovoria mladá – content). Čo to znamená? Potrebujete písať o témach, ktoré ľudia hľadajú a váš obsah musí byť optimalizovaný na vhodné kľúčové slová, ktorými informácie vyhľadávajú.

ako vybrat klucove slova

Čo sú to kľúčové slová?

Kľúčové slovo je označenie pre pojem, ktorý zadáte do vyhľadávača vždy, keď chcete nájsť  nejakú službu. Ak by ste hľadali ubytovanie v Košiciach, pravdepodobne by ste do hľadáčika napísali „ubytovanie Košice“ alebo „hotely Košice cena“ či „lacné ubytovanie Košice“. To sú kľúčové slová. Nepoužijete ich pri vyhľadávaní iba vy, ale aj iné stovky, či tisícky ľudí.
Následne by vám Google našiel také web stránky, ktoré tieto a iné súvisiace slová obsahujú.

Longtailové kľúčové slová

Skôr, než sa pustíte do nástrojov, ktoré nájdu stovky, možno až tisícky vhodných fráz pre vaše témy, je dôležité uvedomiť si, ktoré kľúčové slová sú práve pre vás správnou voľbou. Vráťme sa k spomínanému príkladu s ubytovaním. Predstavte si, že ste to vy, kto vlastní hotel v Košiciach. Budete chcieť byť prvý na slovo „ubytovanie“ ?
Zrejme nie, pretože takéto slovo je príliš všeobecné a mohol by ho hľadať človek pre akékoľvek mesto.

Budete cieliť na dlhšie, lokálnejšie a špecifickejšie frázy. Tie nazývame aj longtailové kľúčové slová (v preklade to znamená kľúčové slová s dlhým chvostom 🙂 )…
Ak by sa váš hotel nachádzal pri železnici, vhodným longtailom by mohlo byť kľúčové slovo „ubytovanie v Košiciach pri stanici“. Možno sa vám zdá, že takéto frázy majú menej hľadaní, avšak vysoké čísla nie sú všetko 😊 Naozaj nie sú veľmi často vyhľadávané, ale privedú na stránky skutočných záujemcov, nie náhodných návštevníkov hľadajúcich niečo iné. Dôležité je, že práve cez ne vyhľadáva skupina ľudí, ktorá by mohla mať záujem práve o vaše služby.

co je longtail

Analýza kľúčových slov

Z toho, čo sme uviedli, je zrejmé, že analýza kľúčových slov je základom pre úspech v Googli. Dobre zvolené frázy prinesú na web viac ľudí z neplateného vyhľadávania a zároveň pomôžu efektívnejšie cieliť aj platenú reklamu.

Odkiaľ získať kľúčové slová?

  1. Z hlavy – poznáte oblasť vášho podnikania a určite viete z hlavy vysypať minimálne 10 slov, ktoré by ľudia mohli hľadať.
  2. Našepkávač Google – napíšte do vyhľadávača „hotely kosice“. Pojmy, ktoré vám našepkávač ponúkne, sú tie, ktoré ľudia v súvislosti s týmto kľúčovým slovom vyhľadávajú.
  3. Google Ads – nástroj Google Ads vám zadarmo navrhne stovky kľúčových slov a povie dokonca aj to, koľko ľudí približne tieto slová každý mesiac používa. Ak chcete úplne presné metriky, stačí, ak si Ads nabijete nejakým finančným kreditom.
  4. Keyword Tool – tento nástroj funguje na princípe Google našepkávača a v neplatenej verzii ponúka hromadu klasických i longtailových kľúčových slov… bez údajov o objeme vyhľadávania.
  5. Neilpatel – nástroj Neilpatel je čerešničkou na torte, pokiaľ ide o bezplatnú analýzu kľúčových slov. Zobrazí vám kľúčové slová aj s mesačným objemom vyhľadávania, cenou za klik, konkurenčnosťou, návrhy na témy článkov a mnoho ďalších užitočných informácií.
ako na analyzu klucovych slov

Analýza kľúčových slov je vážna vec a rozhodne nekončí pri exportovaní tisícok fráz do excelu. To je naopak – len začiatok.
Údaje je potrebné zotriediť, prečistiť, upraviť, vytvoriť dimenzie, z ktorých vyplynie, aké slová zvoliť do nadpisov, titulkov, k obrázkom, stránkam, článkom, alebo z akých slov vyskladať menu – podobne ako na obrázku vyššie.

Ide naozaj iba o veľmi malú časť analýzy pre e-shop s výživovými doplnkami, ktorú sme na kurze SEO II.  robili. Keď nám lektor Tibor povedal, že vo výsledku bude okolo 4000 slov, nechcelo sa nám veriť. Viete si predstaviť koľko hodín práce sa za takým výstupom skrýva? Preto je aj práca skutočných SEO expertov riadne cenená.

Ak si však raz dáte pri analýze poriadne záležať a spravíte ju triezvo aj do hĺbky aj do šírky, máte o dobré kľúčové slová postarané na niekoľko rokov. Naučte sa aj vy urobiť analýzu kľúčových slov pre váš biznis, venujte analýze a príprave čas a zaručene sa vyšplháte v Googli na vysnívané pozície. Ušetríte na platenej reklame, objavíte netušené časti trhu a naučíte sa pritom aj mnoho iného.

Good luck!

Záverečné zhrnutie:

Absolvovaný kurz:

Kurz SEO optimalizácia pre vyhľadávače II.

Lektor: Tibor Peták

+ veľa cenných praktických informácii
– žiadne mínusy

autorom článku je: Lívia Kelebercová
Študuje aplikovanú informatiku, baví ju pracovať a vzdelávať sa v rôznych oblastiach IT i online marketingu. Vo voľnom čase sa s Vami rada podelí o svoje skúsenosti, vedomosti, zážitky a dojmy z prostredia IT Learningu vo forme článkov.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
analyza klucovych slov, content marketing, Internet marketing a reklama, marketér špecialista, online marketing, podnikanie, SEO