Prečo Google kontroluje naše reklamné kampane?

článok na blog uverejnený: 8. júna 2018

„Prosím ťa, Maroš, chodím na kurz online marketingu a potrebujem si nacvičovať AdWords reklamy na nejakej webovej stránke. Mohla by som na tvojej?“

Takto nejako začal môj dnešný rozhovor s kamarátom, ktorý sa venuje stavebnému inžinieringu. Prednedávnom sme spolu dostavali budovu centrály nadnárodnej spoločnosti a je fakt, ale fakt krásna a dobre postavená. A najmä vďaka nám dvom. Takže som sa nebála, že budem promovať niekoho, kto nie je veľmi dobrý.

Pokusný králik Maroš

Dnes som bola totiž na kurze PPC reklamy I. a o dva dni mám pokračovanie II., kde už budeme priamo tvoriť reklamy a dávať ich cez AdWords na Google a keďže nemám žiadnu vlastnú firmu s webovou stránkou, musela som rýchlo rozmýšľať, kto z mojich kamarátov robí niečo, čomu rozumiem a koho by som mohla ukecať, že bude mojim pokusným králikom.  Prehovorila som ho dosť rýchlo, asi preto, že bol práve v Nemecku, kde získal veľkú zákazku. Keď som mu chcela vysvetliť, čo je PPC, zastavil ma v druhej vete. Že mu to vysvetlím, keď príde a zatiaľ si to na jeho webovej stránke môžem skúšať, aspoň mu vraj potom ukážem, čo a ako to robí v praxi, nielen nejakú teóriu po telefóne.

Čo je to PPC?

Takže, čo je PPC? Pay per click = platíte za kliknutie. Podľa nášho lektora Petra Hechta je to jeden z najefektívnejších spôsobov reklamy na internete. A úplne po lopate povedané – platíte za to, koľko klikov bude na vašu reklamu. Nie za to, koľko ľudí ju uvidí, ale koľkí na ňu kliknú. Super, nie?

 

Na počudovanie, kurz začal štatistikou:

Ak budete mať 10 000 videní reklamy a hľadaní kľúčového slova  => preklikne na vás možno 20 % ľudí – CTR (miera prekliku) =>  z toho na vašom webe budete mať 2% mieru konverzie.

T.j. z 10 000 ľudí, čo hľadali vaše kľúčové slovo iba 40 konverzií/objednávok.  Prečo? To zistíte po parádnom výklade hneď na úvod kurzu. Verte či nie, sedí to.

Čiže len asi 0.4% ľudí, ktorí vašu reklamu na internete vidia, si u vás aj niečo kúpia. Málo, však? Preto je dôležité využívať AdWords správne, aby bola vaša cieľová skupina čo najkonkrétnejšia. Lektor nám exaktne ukázal reklamy na webe, ktoré boli vyslovené zlé. Identifikoval chyby a zdôvodnil svoj pohľad. Tu som pochopila, aký obrovský rozdiel je medzi hobby a profi marketérom.

Cvik robí majstra

A potom sme pokračovali prakticky. Úloha znela spraviť reklamu na web stránku, ktorá ponúkala servis lyží.

  1. Prihlásili sme sa do AdWords, nabili sme si kredit a upravili nastavenia.
  2. Preštudovali sme si web stránku servisu lyží.
  3. Identifikovali sme 15-20 kľúčových slov. Pozor! Klúčové slovo nie je v skutočnosti „slovo“, ale „termín“, čiže môže byť, a malo by byť, viacslovné:
  • Servis lyzi
  • Oprava lyzi
  • Servis lyzi Bratislava
  • Brusenie lyzi
  • Voskovanie lyzi
  1. Potom sme si otvorili v AdWords tzv. Plánovač a overili sme si, aký názor na naše slová má Google.
  2. Niečo sme museli vypustiť, pretože Google vyhlásil, že takéto slová ešte nikto nikdy nevyhľadával a niektoré sme si nechali. „Servis lyzi“ prešiel perfektne.
  3. Cez tlačidlo „Návrhy“ sme zistili, čo by Google navrhoval. A niektoré z jeho návrhov sme si medzi naše kľúčové slová pridali.
  4. Potom sme vytvorili kampaň s nastaveniami ako „denný limit“ a „spôsob platenia“.
  5. Kampaň sme uložili, vytvorili reklamnú skupinu, kde sme si vložil slová – tu sme dostali veľmi silný výklad, prečo slová nevkladať vo voľnej zhode (iba “servis lyzi”), ale prečo sa používa modifikátor, čiže „plus (+)“ pred každé slovo.
  6. Napísali sme si reklamy a kampaň dokončili, spravili krátke popisy a čakali na kontrolu.

Len žiadny sex prosím

Vedeli ste, že Google kontroluje každú kampaň? Záleží mu na tom, aby reklamy neboli na lieky, alkohol, cigarety, sex, aby neboli diskriminačné, nepropagovali násilie, či neznášanlivosť.

Dnes mal ale Google-kontrolór asi dovolenku, pretože ani po 2 hodinách kampaň neodsúhlasil.

V každom prípade pokračujeme pozajtra druhým dielom kurzu, kde budeme už sami vytvárať pokročilé reklamne skupiny, budeme optimalizovať kampane, upravovať manuálne ceny, tvoriť rozšírenia a iné pokročilé veci súvisiace s AdWords. Každopádne sme si každý svoju kampaň urobili nateraz funkčnú. Uvidím, ako sa s tým popasujem ďalej.

 

Držte mi palce.

 

Vaša Martina

Záverečné zhrnutie:

+ kurz pre každého KAŽDÉHO marketéra

+ kurz pre všetkých, čo ešte len rozmýšľajú o internet marketingu

+ kurz pre každého, kto schvaľuje budgety na internetové kampane

– kurz vyžaduje, aby ste mali vlastnú web stránku a účet AdWords s nabitým kreditom (ak nemáte, tak cvičíte bez možnosti spätnej väzby z reálnej kampane)

autorom článku je: Martina Gaislová
Úspešná manažérka, ktorá po 25 rokoch zanechala vrcholovú pozíciu v nadnárodnej firme. A konečne má čas na seba. Pretože miluje výzvy, rozhodla sa ďalej vzdelávať, naučiť sa nové veci, popasovať sa s tým, čo jej nie je až také blízke. Rada sa prostredníctvom blogu podelí o nové poznatky z kurzov aj s inými.

Páčil sa vám článok? Pošleme vám podobné.
Aktivujte si okamžité zasielanie noviniek a článkov – už vám od nás nikdy nič neunikne. Môžeme vás okamžite informovať o aktuálnej akcii, novinke, špeciálnej kampani či zľave alebo novom článku na našom blogu. Akonáhle sa u nás v novinkách niečo zmení alebo pridá, do pár minút vám automaticky posielame email s odkazom na novinku na našu stránku. A odhlásiť sa môžete kedykoľvek. Nič neriskujete.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
adwords, analýza, Internet marketing a reklama, kurz, online marketing, reklama na internete


Aktuálna akcia na IT kurzy a počítačové a marketingové kurzy v Bratislave