Vy uvidíte lektora, jeho prezentáciu, výklad a lektor uvidí vašu prácu a pracovnú plochu, aby vás mohol viesť a usmerňovať pri praktických zadaniach a príkladoch.
Pripojenie do virtuálnej učebne je jednoduché a nebudete potrebovať žiadny špeciálny software, postačí Vám internetový prehliadač. Pripojenie a technické detaily s Vami pred kurzom prekonzultuje náš pracovník a pomôže Vám pripraviť Váš počítač na online kurz. Všetky študijné materiály sú pre Vás pripravené online.
Denný kurz sa realizuje v čase od 9:00 do 15:00 hod. Medzi 12:00 a 13:00 hod. je prestávka určená na obed. Počas dňa sú ešte 2 krátke prestávky na kávu, vodu, čaj a iné.
Denné kurzy sa realizujú v našich učebniach. Sú skupinové a otvárame ich už od 2 účastníkov pre maximálne 12 účastníkov (veľmi výnimočne viac), priemerný počet účastníkov na otvorených kurzoch je 4-5.
Večerný kurz sa realizuje v čase od 16:00 do 20:00 hod. Približne okolo 18:00 hod. je kratučká prestávka na kávu, vodu, čaj a iné. K dispozícii je vám aj občerstvenie v podobe croissantov, čajového pečiva, prípadne čerstvé bagety.
Večerné kurzy sa realizujú v našich učebniach. Sú skupinové a otvárame ich už od 2 účastníkov pre maximálne 12 účastníkov (veľmi výnimočne viac), priemerný počet účastníkov na otvorených kurzoch je 4-5 účastníkov.
Víkendový kurz sa realizuje v čase od 9:00 do 14:00 hod. iba v sobotu a v nedeľu podľa počtu dní trvania kurzu. Ak má kurz viac ako 2 dni, jeho trvanie sa rozloží na viacero víkendov.
Kurzy sú skupinové a otvárame ich už od 2 účastníkov pre maximálne 12 účastníkov (veľmi výnimočne viac), priemerný počet účastníkov na otvorených kurzoch je 4-5 účastníkov.
Cez víkend sú počas kurzu 3 kratučké prestávky na kávu, vodu, čaj a iné. K dispozícii je vám aj občerstvenie v podobe croissantov, čajového pečiva, prípadne čerstvé bagety. Hodinová prestávka na obed nie je plánovaná, no pokiaľ sa skupina s lektorom dohodne na obedovej prestávke - je možná.
Okrem skupinových kurzov vám ponúkame aj individuálne kurzy či konzultácie. Termín kurzu Microsoft 365 - MOC MS-203: Nasadenie, správa a údržba Microsoft Exchange a Exchange Online si stanovíte podľa poteby a Vášho voľného času a my sa Vám pokúsime prispôsobiť.
Cena individuálneho vzdelávania je prirodzene vyššia ako cena skupinového školenia, pretože sa naše kapacity venujú iba Vám.
Cena za individuálny kurz Microsoft 365 - MOC MS-203: Nasadenie, správa a údržba Microsoft Exchange a Exchange Online sa odvíja aj od toho, ako veľmi máme vo Vami vybranom termíne vyťažených lektorov, od jazyka výučby, od miesta konania kurzu a od jeho formy. Cenu Vám radi zašleme na základe Vašej požiadavky.
Cena sa určuje podľa miesta školenia, formy školenia a odvíja sa od počtu účastníkov a pripadnej modifikácie dĺžky alebo obsahu kurzu.
Cena za uzatvorený kurz Microsoft 365 - MOC MS-203: Nasadenie, správa a údržba Microsoft Exchange a Exchange Online sa odvíja aj od toho, ako veľmi máme vo Vami vybranom termíne vyťažených lektorov, od jazyka výučby, od miesta konania kurzu a od jeho formy. Cenu Vám radi zašleme na základe Vašej požiadavky.
Napíšte nám Vašu predstavu a my Vám obratom zašleme nielen cenovú ponuku, ale aj referencie a profily lektorov. Môžeme Vám pripraviť aj školenie na mieru, zložiť učebnú osnovu z viacerých kurzov.
U nás kurzy neotvárame podľa toho, ako to vyhovuje nám, ale v prvom rade podľa toho, ako to vyhovuje vám. Naše otvorené skupinové terminy kurzov sú predovšetkým zrkadlom vašich potrieb, teda potrieb našich zákazníkov.
Ak vám nevyhovuje žiadny skupinový termín kurzu - denný, večerný, víkendový a dokonca ani živý online kurz - napíšte nám. Preveríme možnosti a pokiaľ budeme mať voľné kapacity a učebne, Váš termín vyhlásime za verejný. Všetci sa prispôsobíme Vám.
Napíšte nám do správy Vašu predstavu a my Vám obratom odpíšeme.
Sme tu pre Vás aj mimo bežných otvorených termínov či už pre jednotlivca alebo pre firemné skupiny. Vieme Vám ponúknuť individuálny kurz alebo pripraviť skupinový termín podľa Vašej potreby. Vyberte si, ako Vám môžme pomôcť s termínom pre počítačový kurz Microsoft 365 - MOC MS-203: Nasadenie, správa a údržba Microsoft Exchange a Exchange Online.
Aktivujte si strážneho psa - posielanie nových termínov priamo na Váš e-mail
Otvoríme nový skupinový termín, ktorý Vám bude vyhovovať
Ponúkneme Vám uzatvorený termín pre väčšiu skupinu u nás alebo u Vás vo firme
V prvom module sa zoznámite s rôznymi komponentami služby Exchange, ktoré poskytujú služby transportu pošty, t.j. ktoré odosielajú a prijímajú poštu. Dozviete sa, ako funguje smerovanie pošty (message routing) a ako konfigurovať tok pošty v rámci organizácie. Vyskúšate si rutinné úlohy poštového administrátora, ktoré musia byť spravené, aby fungoval prenos pošty. Spolu s lektorom si prejdete možnosti transportu správ, naučíte sa, ako nakonfigurovať domény a konektory. Dozviete sa, ako fungujú transportné pravidlá, ktoré sú veľmi silným a efektívnym nástrojom na kontrolu toku pošty v rámci orgranizácie.
V tejto časti sa spolu pozrieme na jednotlivé komponenty toku pošty, naučíte sa, ako spravovať tok pošty, čo je veľmi dôležitá úloha každého Exchange administrátora. Pochopíte rozdiely v toku pošty v službe Exchange Online a v službe Microsoft Exchange (on-premise) a pri hybridnom nasadení. Z časti, kde sa budete oboznamovať s tým, ako funguje tok pošty sa plynulo presunieme na druhú časť tohto modulu, ktorá sa bude venovať riešeniu problémov s tokom pošty ako napríklad nesprávne smerovanie správ v rámci organizácie alebo mimo nej alebo si ukážeme, čo robiť, ak nie je možné nadviazať zabezpečené spojenie s poštovými servermi. Naučíte sa používať nástroje, ktoré Microsoft ponúka administrátorom na zistenie informácií a odhalenie príčiny nefunkčného prenosu pošty, napríklad problémy so sieťovou konektivitou, s konektormi a s agentmi a s nastavením architektúry a ukážeme si aj to, ako riešiť problémy v prípade koexistencie cloudových a on-premise poštových serverov. Na záver modulu sa dozviete, ako prehľadávať udalosti, protokoly a tracking logy ak žiadny z nástrojov neodhalí problém, no tok pošty stále nefunguje korektne alebo v prípade, ak potrebujete vyhľadať historické údaje z minulosti.
V tomto module sa zoznámite so službou Microsoft Exchange Online Protection (EOP), jej možnosťami a funkcionalitami. Naučíte sa, ako plánovať smerovanie pošty pre službu EOP, ktorá poskytuje pravidlá pre anti-malware a anti-spam, ktoré chránia vaše poštové prostredie proti hrozbám, s ktorými sa celý svet denno-denne stretáva. Naučíte sa konfigurovať jednotlivé časti služby EOP ako napríklad SPAM filtre, malware filtre a prejdeme si jednotlivé politiky a nastavenia, ktoré chránia Vašich používateľov. Na záver modulu si predstavíme službu Defender for Office 365 a naučíte sa, ako táto služba dopĺňa ochranu, ktorú poskytuje služba EOP pomocou filtrovania cielených útokov, ktoré by mohli prejsť cez filtre služby EOP, čo zahŕňa napríklad aj rôzne pokročilé hrozby a tzv. zero-day útoky v prílohách e-mailov a v dokumentoch Microsoft Office a nastavíme ochranu pri kliknutí na škodlivé URL odkazy. Naučíte sa, ako služba Defender for Office 365 chráni používateľov pred pokročilými hrozbami prostredníctvom funkcionalít, akými sú napríklad safe attachments a safe links a ako služba generuje reporty, ktoré administrátorom poskytujú náhľad na útoky, ktoré cielia na ich prostredia prostredníctvom e-mailu.
Modul začína popisom rôznymi možnosťami tzv. compliance, čo si možno predstaviť ako určité pravidlá, ktoré organizácie implementujú, aby spĺňali legislatívne požiadavky a aby zabránili úniku informácií. V rámci tohto modulu si predstavíme aj možnosti bezpečnostných pravidiel, ktoré sú dostupné v aplikácii Exchange Admin Center pre on-premise Exchange Server a pre hybridné prostredie. Keďže väčšina prostredí potrebuje implementovať aj komplexné nastavenie uchovávania údajov (retention), tento modul sa zameriava aj na archiváciu pošty v službe Exchange, aby ste po jeho absolvovaní vedeli Vašim používateľom poskytnúť efektívne, jednoduché prostredie, ktoré je v súlade so všetkými požiadavkami Vašej organizácie. Naučíte sa tiež, ako je používateľom možné prideliť úložný priestor na archiváciu pošty, ako sa môžu správy sprocesovať a archivovať automaticky a ako funguje audit logging v službe Exchange, ktoré poskytuje informácie o aktivitách používateľov, delegátov a administrátorov v poštových schránkach v rámci Exchange infraštruktúry. Na záver modulu sa naučíte všetko potrebné na to, aby ste umožnili organizácii byť v súlade s nariadeniami organizácie a legislatívnymi požiadavkami zameriavajúcimi sa na ochranu osobných údajov (predovšetkým GDPR), napríklad sa naučíte, ako funguje služba eDiscovery a ako vyhľadávať relevantný obsah v rámci infraštruktúry naprieč všetkými poštovými schránkami.
Na začiatku tohto modulu si povieme, ako spravovať autentifikáciu k poštovým službám. Modul sa zameriava na funkcionality, ktoré Vám umožnia uistiť sa, že používateľské účty sú výborne chránené a zabezpečené a naučíte sa, ako nasadiť viacero bezpečnostných možností, ktoré nekomplikujú život používateľom (čo by mohlo viesť k zníženiu produktivity ich práce a k ďalším bezpečnostným rizikám). Potom sa zameriame na nastavenia organizácie, kde sa naučíte, ako nastaviť pravidlá, ktoré sa aplikujú na celú organizáciu alebo na väčšiu skupinu používateľov naraz. Na záver si ukážeme, ako nastaviť zdieľanie medzi organizáciami.
Tento modul Vás vovedie do problematiky prístupov riadených rolami (tzv. Role Based Access Control – RBAC). Naučíte sa, ako fungujú prístupové roly a ako ich nastaviť. Vzhľadom na to, že RBAC sa používa aj na on-premise Exchange aj na službe Exchange Online, prejdeme si navyše aj základy konceptu RBAC. Na konci modulu si vyskúšate, ako administrátori musia naplánovať a nakonfigurovať roly tak, aby neohrozili bezpečnosť prostredia alebo dokonca celej služby Active Directory.
Táto časť predstavuje niektoré z najčastejších úloh, ktoré administrátor vykonáva – vytváranie a konfiguráciu e-mailových príjemcov, zoznamov a prostriedkov. Vďaka tomuto modulu sa naučíte, aké typy príjemcov služba Exchange používa, ako sa líšia a ktorý typ príjemcu sa hodí na konkrétne scenáre využitia. Modul sa ďalej zameriava na rôzne úlohy, ktoré vyžadujú vytváranie a správu príjemcov s službe Exchange, ako sú napríklad používateľské poštové schránky (user mailboxes), schránky pre prostriedky (resource mailboxes), verejné priečinky (public folders), zdieľané schránky (shared mailboxes), poštové kontakty (mail contact) a poštových používateľov (mail users). Naučíte sa tiež, ako spravovať prístupové práva pre týchto príjemcov a ako vytvárať a spravovať skupiny.
V tomto module sa oboznámite s požiadavkami, ktoré sú potrebné na implementovanie hybridného nasadenia a naučíte sa, aké funkcionality a komponenty sú požadované, keď potrebujete nasadiť hybridné prostredie. Tento modul komplexne zahŕňa všetky aspekty plánovania, ktoré musíte vykonať predtým, ako spustíte Hybrid Configuration Wizard – samotné nasadenie hybridného prostredia. V tejto časti kurzu sa taktiež dozviete, aké sú možnosti konfigurácie pre HCW, prejdeme si detaily nástroja Organization Configuration Transfer (OCT) a Hybrid Agenta. Na záver tohto modulu sa oboznámite s rôznymi možnosťami toku pošty v hybridnom prostredí. Tento modul taktiež zahŕňa funkcionalitu tzv. Edge Transport serverov a ich využitie v hybridnom prostredí, naučíte sa požiadavky a best practices pri konfigurácii a nasadení hybridného prostredia, čo je prvý krok pre Vašu organizáciu bez ohľadu na to, či chcete Váš on-premise Exchange server a službu Exchange Online používať v režime dlhodobej koexistencii alebo iba ako súčasť migračnej stratégie on-premise prostredia do cloudu. Taktiež sa oboznámite s procesmi spravovania hybridného prostredia a naučíte sa implementovať pokročilú hybridnú funkcionalitu. Naučíte sa používať aj iné funkcionality, ktoré využívajú hybridné nasadenie, ako napríklad ukladanie príloh z on-premise mailboxov do služby OneDrive for Business. Na konci modulu si predstavíme úvod do techník riešenia problémov v hybridnom prostredí, naučíte sa, ako riešiť problémy so synchronizáciou Active Directory do cloudu, ako riešiť problémy s autentifikáciou v režime Pass-through authentication (PTA) a so single-sign on, so službou Exchange Transport a s problémami klientov pri pripájaní sa k službe Exchange a s problémami služby replikácie poštových schránok.
Posledný modul tohto kurzu Vás oboznámi s možnosťami, ktoré sú k dispozícii na migráciu existujúceho poštového prostredia do služby Exchange Online. Tento modul sumarizuje proces migrácie a možnosti koexistencie a vďaka nemu sa budete vedieť v praxi správne rozhodnúť, ktorú metódu synchronizácie použiť. V module sa naučíte, aké sú požiadavky na vykonanie IMAP migrácie, aké možnosti migrácie sú k dispozícii a kroky, ktoré musíte vykonať, aby bola migrácia úspešná. V ďalšej časti sa naučíte plánovať a vykonávať migrácie typu cutover a staged migration. Porovnáme si obidve z týchto možností a naučíte sa požiadavky na vykonanie obidvoch typov migrácií, prejdeme si aktivity, ktoré sú potrebné na naplánovanie migrácie a aj samotný migračný proces. Na záver si ukážeme ďalšie dôležité úlohy pri migrácii poštových schránok, ako je napríklad scenár cross tenant migration a migrácia s použitím PST súborov.