Máte dobrú kostru? (recenzia kurzu Content marketing I.)

článok na blog uverejnený: 16. októbra 2020

názov kurzu: Content marketing I. – stratégia, tvorba obsahu, návrh, vedenie a riadenie firemného blogu

lektor: Peter Hecht

Každý blogový článok má nejaký cieľ. Vzdeláva, poradí, odpovie na otázku, zvýši povedomie o vašej značke, pomôže zákazníkovi rýchlejšie sa rozhodnúť… Dobrá osnova článku pomáha pri písaní držať sa cieľa a nepustí vás odbočiť od témy.

O čom písať blog?

Predtým, než si začnete pripravovať kostru vášho článku, musíte mať predstavu, o čom budete písať. Riaďte sa heslom – „Dobrý content marketing ponúka dobré riešenia“. Jednoducho a prirodzene píšte o tom, ako veci robíte. Nie formou superlatívov typu „sme najlepší“, „náš produkt je najlepší“, „ponúkame najlacnejšie“ a podobne. Choďte na to nepriamo a nevtieravo – napríklad formou článkov, videí, návodov či receptov.

Píšte o tom, čo ľudia hľadajú. Dbajte na výber správnych kľúčových slov a dodržiavaní SEO zásad. Optimalizácia pre vyhľadávače, teda search engine optimization (skratka SEO), ide ruka v ruke s obsahovým (content) marketingom. Ak vám tieto tajomné tri písmenká „SEO“ zatiaľ nič nehovoria, prečítajte si návod, Ako byť v Google na prvom mieste.

Zistite si, čo ľudia chcú čítať, alebo inak povedané, zistite, čo hľadajú cez Google. Ak budete takto tvoriť obsah „na objednávku“ pre potenciálnych čitateľov, nájdu si vás, keď budú hľadať odpoveď, alebo riešenie svojho problému. Ak im ukážete, že ste v oblasti témy odborník, zapamätajú si vás a prídu si po radu aj nabudúce. A nielen po radu…

Naozaj mám prezrádzať svoje know-how?

Áno. Do blogového článku sa aj tak nezmestí všetko. Podeľte sa o svoje know-how tak, aby zákazník cítil, že mu samému do úplnosti ešte niečo chýba, prípadne že to nie je až také ľahké, ako by sa mohlo zdať. Napríklad po prečítaní článku „Postavte si záhradný domček sami podľa nášho podrobného návodu“ veľa ľudí zhodnotí, že radšej zavolajú vám. Pretože na to nemajú až toľko času alebo nevlastnia potrebné špeciálne náradie. A v článku (a na vašej stránke) ste im predsa ukázali, že viete, o čom hovoríte, takže nemajú dôvod vám nedôverovať.

Jasné, nájdu sa aj takí, čo budú schopní postaviť si domček sami len podľa vášho návodu, no v porovnaní s tou druhou skupinou ich bude oveľa menej. A nikdy neviete – možno sa im čoskoro pokazí nejaký kus náradia a spomenú si hneď na vás – veď v tom návode na domček ste predsa písali, že sa dá objednať u vás v e-shope…

Lektor vysvetľuje ako vymyslieť dobrý nadpis

Ako si pripraviť dobrú osnovu článku?

Dobre, už viete, o čom budete písať. Či už je to „SEO článok“, ktorý odpovedá na nejakú často vyhľadávanú otázku, alebo je to vzdelávací článok, ktorým čitateľom rozšírite obzory, v oboch prípadoch si najprv načrtnite kostru článku. Stačí len pár bodov, ktoré vás pri písaní budú jasne smerovať a nenechajú vás skĺznuť z chodníčka.

Napíšte si cieľ článku, aby ste ho mali stále na očiach. Definujte si potrebu, ktorej sa pri písaní budete držať. (Je to SEO článok? Vzdelávací? Recenzia? Návod?) Tiež si určte „Call To Action“, čiže čo chcete, aby človek po prečítaní článku spravil. (Preklik na informácie o kurze, preklik na ďalšie články na blogu, informácie o produkte, prihlásenie sa na odber newslettra…)

Vymyslite lákavý nadpis. Zakomponujte do neho kľúčové výrazy, ktoré ľudia hľadajú. Môže byť drzý, môže byť záhadný… jednoducho výstižný a pútavý. Taký, aby naň čitateľ chcel kliknúť.

Ďalšie časti článku rozdeľte podnadpismi H2. Aj do podnadpisov môžete pridať kľúčové slová.

Pripravte si obrázky, ktoré budete chcieť použiť. Obrázkov sa nebojte, v ideálnom prípade po každom bloku textu bude nasledovať nejaký obrázok. Obrázok pred vložením vždy najprv premenujte. Namiesto nič nehovoriaceho „PIC04586“ radšej dajte hľadanú frázu s kľúčovými slovami.

Text článku začnite krátkym úvodom. Navnaďte čitateľa, aby si článok prečítal a priblížte mu, o čom budete v článku písať. Postupne rozpisujte jednotlivé podnadpisy, ako ste si ich dopredu definovali v osnove. Pri písaní už nepridávajte nič navyše, nechajte si to ako nápad na ďalší článok.

Lektor pomáha účastníkom s praktickou časťou kurzu

Na čo si dať pozor pri kontrole vášho blogu?

Na kurze Content marketing I. sme si podľa takejto šablóny vytvorili vlastné osnovy článkov. Lektor si ich všetky prečítal, takže každý dostal spätnú väzbu na svoj konkrétny návrh. Neskončili sme však iba pri kostre. Počas vyhradeného času sme mali podľa osnovy napísať pár odsekov a nájsť nejaký obrázok, aby sme následne mohli skúšobne uverejniť svoj článok na blog.

Kurz je naozaj intenzívny. Ani sme si poriadne nevšimli, že sa vonku husto rozpršalo. Ja som to napriek sústredeniu zaregistrovala. Ale keď som videla, ako všetci okolo mňa usilovne píšu, na obrazovke im pribúdajú odseky jeden za druhým, a ja ešte len rozmýšľam, či je moja osnova postačujúca… Čosi ma nakoplo a prvý nástrel článku som napísala v rekordnom čase. Žeby atmosféra kurzu?

V závere kurzu sme si na konkrétnych príkladoch ukazovali, čo by sa ešte dalo vylepšiť a na čo dať pozor. Aj v tomto prípade sa každý dočkal spätnej väzby na svoj výtvor. Ak sa chcete poučiť z našich chýb, dajte si pozor napríklad na:

  • Zrozumiteľný nadpis článku, ktorý nevyvolá negatívne prekvapenie (ak sa článok volá „Postavte si záhradný domček sami“ a v článku budete písať o najlepších nástrojoch na pílenie dreva, čitateľ nebude iba prekvapený, ale aj nahnevaný…)
  • Vhodnosť a kvalitu obrázkov k danej téme
  • Pomenovanie obrázku – vloženie kľúčových slov do názvu obrázku pred vložením do článku
  • Priedušný text – používame H2 nadpisy na členenie článku, text píšeme do krátkych odsekov
  • Vloženie odkazov na naše iné články alebo časti stránky do textu
  • Cieľ článku a „Call To Action“ tlačidlo v závere nabádajúce k akcii – prezeraniu ďalších článkov, prečítaniu si o produkte a pod.
Testerka kurzu ukazuje palec hore

Záverečné zhodnotenie kurzu Content marketing I.

Hoci sa už téme písania obsahov venujem nejaký ten piatok, kurz mi odpovedal na množstvo otázok. Od tých najvšeobecnejších ako „Čo je to content marketing a prečo ho robiť“, až po najkonkrétnejšie ako „Načo sú tagy v článku?“. Dozvedela som sa aj to, že ľudia lepšie reagujú na priamy odkaz, takže už mi nezostáva nič iné, iba:

+ Individuálna spätná väzba na náš vytvorený obsah
+ Lektor odpovedal aj na súvisiace otázky, ktoré neboli v osnove kurzu
+ Komplexné know-how a odpovede na otázky od „Prečo písať blog?“ až po „Ako publikovať hotový článok?“

– Nebudete mať potrebu zaháňať únavu skvelou ponúkanou kávou, keďže lektor si udrží vašu pozornosť počas celého kurzu 😉
– Kurz sa problematike SEO venuje okrajovo, takže ja určite prídem aj na kurzy SEO – optimalizácia pre vyhľadávače

autorom článku je: Hana Jokelová
Absolventka FMFI UK, ktorá sa po pár rokoch v poisťovníctve rozhodla objavovať nové chodníčky. Pripravená preskúmať všetky príležitosti, ktoré sa jej počas toho pripletú pod nohy. Jednou z nich je aj testovanie IT Learning kurzov, a nielen z oblasti digitálneho marketingu a grafiky. Ak práve netestuje, pomáha ľuďom učiť sa cudzie jazyky efektívne, alebo je sama v nejakom zahĺbená.

Páčil sa vám článok? Pošleme vám podobné.
Aktivujte si okamžité zasielanie noviniek a článkov – už vám od nás nikdy nič neunikne. Môžeme vás okamžite informovať o aktuálnej akcii, novinke, špeciálnej kampani či zľave alebo novom článku na našom blogu. Akonáhle sa u nás v novinkách niečo zmení alebo pridá, do pár minút vám automaticky posielame email s odkazom na novinku na našu stránku. A odhlásiť sa môžete kedykoľvek. Nič neriskujete.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
content marketing, copywriting, Internet marketing a reklama, it kurz recenzia