Ako byť v Google na prvom mieste (SEO návod)

článok na blog uverejnený: 22. novembra 2019

Na internete neustále pribúda nový a nový obsah. Neustále! Prebojovať sa na viditeľné miesto medzi hromadou informácii a byť v Google na prvom mieste nie je prechádzka ružovou záhradou. Svoju stránku musíte optimalizovať, aby sa vyhľadávaču (a návštevníkom) mimoriadne páčila, k čomu budete potrebovať patričnú dávku trpezlivosti a úsilia. V tomto návode sa naučíte základné tipy, ktorými vylepšíte svoje SEO skóre a urobíte si u strýka Googla očko.

Čo je to SEO

Počúvate to často okolo seba, a stále neviete čo je to SEO?
SEO (Search Engine Optimization) označuje všetky techniky, ktoré pomôžu zlepšiť pozíciu v organickom (neplatenom) vyhľadávaní.
V praxi to znamená, že ak by ste mali e-shop s lyžami, no na kľúčové slová ako „lyže cena“ ste v Google niekde na tretej stránke, pomocou SEO techník (alebo praktík) sa dokážete vyšplhať vyššie.

Prečo  je to potrebné? Tak schválne…
Ak by ste hľadali nové lyže vy, klikali by ste na iné stránky ako tie, ktoré ponúkne Google na prvej strane? Človek je tvor pohodlný a čo nenájde pred nosom, upadá do zabudnutia. Pamätajte, čím vyššie sa budete zobrazovať, tým skôr si vás návštevník všimne a klikne… a možno (ak predávate) nakúpi.

Optimalizácia titulkov

Kde začať pri uvažovaní o SEO?
Dobrý titulok, <meta title>, stimuluje používateľa k tomu, aby klikol práve na vašu stránku. Mal by obsahovať kľúčové slovo v prirodzenom znení a meno vašej firmy. To znamená, že ak sa chcete zobraziť na prvej stránke vo vyhľadávaní na spomínané kľúčové slovo „lyze cena“ s niektorou z vašich stránok, ukážka by mohla vyzerať nasledovne:

seo titulky

Dobre napísaný titulok upúta i poteší oko návštevníka, a tiež algoritmy vyhľadávača Google. Najmä ak trafíte práve to slovné spojenie, ktoré ľudia vyhľadávajú, algoritmus posunie vašu stránku na vyššie miesta.

Optimalizácia obrázkov

Web so svojimi informáciami má byť dostupný pre každého. Google sa snaží tlačiť do popredia stránky, ktoré sú dostupné aj pre ľudí s určitým postihnutím. Napríklad, ak je človek nevidiaci, špeciálna čítačka mu umožňuje prečítať popis obrázka – čo sa na obrázku nachádza. V skutočnosti číta alternatívny text – ALT tag, ktorý obrázku môžete priradiť vy. Nepriradíte? Strácate body…
Ak sa nad tým lepšie zamyslíte, aj Google je sám o sebe nevidiaci. Nevie presne, že na vašom obrázku sú zjazdové lyže, ak mu to nepoviete. V prípade, že používate redakčný systém WordPress, ALT atribút si vyplníte úplne jednoducho podľa nasledujúceho obrázku:

seo optimalizacia obrazkov

Priradením alternatívneho textu s obrázkami nekončíme. Ďalším skromným tipom na optimalizáciu obrázkov, aby ich Google rád ponúkal návštevníkom na prvých priečkach, je ich kompresia. Pokiaľ je to možné, nahrávajte fotky vo formáte JPG (alebo PNG – podľa obsahu obrázka, prípadne v menej známom formáte WEBP) a vo veľkosti, akú potrebujete.
Nenahrávajte obrázok v zbytočne vysokom rozlíšení, ak ho na stránke nevyužijete, resp. potrebujete zobraziť iba náhľad.

Spätné odkazy – Linkbuilding

To, či a ako o vás „hovoria“ ostatné weby, je zaujímavou informáciou pre Google. Odkazujte na relevantné zdroje a zabezpečte, aby relevantné zdroje odkazovali aj na vás. Uvidíte, poletíte vo vyhľadávaní nahor raketovou rýchlosťou.
Pozor, budovať spätné odkazy neznamená, že zavoláte sesternici so stránkou o kozmetike a tá vám hocikde zavesí linku na váš web. Spätný odkaz musí byť kvalitný. V našom prípade lyží by to mohli byť weby o zimných športoch či špecializované katalógy.

SEO copywriting – obsah webu

Máte e-shop plný produktov a popisy k nim jednou vetou? Chyba! Popísali ste ich kopírovaním textu od známej konkurencie? Chyba!
Popíšte každý jeden z nich takými informáciami, ktoré nemá konkurencia a ktoré používateľ nemá šancu zistiť z obrázka. Chyťte si každý z produktov do rúk a popíšte ho – farby, materiály, ergonómiu, pocit a čokoľvek relevantné, čo vám zíde na um. Samozrejme tak, aby to čitateľa neznechutilo a po 3-4 sekundách zo stránky neodišiel.

Píšte články na témy, ktoré by vašich zákazníkov mohli zaujímať. Zakomponujte do nadpisov nejaké to kľúčové slovo a uvidíte – o pár mesiacov vám stúpne počet návštevníkov, pretože Google ocení vašu empatiu k potrebám návštevníkov a posunie vás vo vyhľadávaní vyššie.

Aj vy môžete byť SEO profesionál

seo kurz bratislava

SEO zahŕňa veľa praktík (niektoré zdroje hovoria, že ich je až 2000), z ktorých na vašom webe dokážete väčšinu uplatniť.
Každý web je však svojim spôsobom špecifický. Má inú cieľovú skupinu, produkty, históriu a preto neexistuje SEO návod, ktorý by bol univerzálny. Nemôže byť predsa každý v Google prvý… alebo áno?
Ak vás optimalizácia pre vyhľadávače zaujíma, príďte na kurz v IT Learningu. Otvorí vám oči. Naučíte sa onpage  aj offpage optimalizáciu, linkbuilding, analýzu kľúčových slov a pár ďalších kľúčových vecí. Pod vedením slovenského SEO mága Tibora Petáka.

Ja som tam bola a garantujem vám, odídete spokojný. Zaujíma vás moje hodnotenie?
Každý, kto podniká na webe, kto je online marketér, či zarába na web službách, by sa mal kurzu SEO zúčastniť. Podľa mňa je to nesmierne prínosný kurz – získala som veľa inšpirácie na tvorbu i úpravy existujúcich webov, optimalizáciu kľúčových slov,… a to všetko v podobe jednoduchých a súčasne účinných tipov. Tibor dokázal prakticky každého zasvätiť do tajov SEO tak, že sme pochopili podstatu sveta SEO, ukázal i zopár chuťoviek, o ktorých sa nedočítate nikde na webe. Super!

autorom článku je: Lívia Kelebercová
Študuje aplikovanú informatiku, baví ju pracovať a vzdelávať sa v rôznych oblastiach IT i online marketingu. Vo voľnom čase sa s Vami rada podelí o svoje skúsenosti, vedomosti, zážitky a dojmy z prostredia IT Learningu vo forme článkov.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
content marketing, copywriting, Internet marketing a reklama, marketér špecialista, SEO