Novinka pre web programátorov v ponuke - Vue.JS

Grafické nápady pre negrafikov

grafika kreativita kurz canva originalita životopis
kategória: Blog pridané: 1. júla 2018

Tvary, čiary, ikony, grafy, obrázky, dokonalý text,… ako ich správne nakombinovať a zaujať nimi publikum? Odpoveďou je – dizajn.
Počuli ste už o online grafickej platforme Canva? Ponúka dizajnované riešenia. Funguje bez sťahovania a inštalácie, dokonca príjemne komunikuje v slovenčine! Bez preháňania – za málo peňazí veľa muziky (prakticky investujete len svoj čas).
Tu je zopár nápadov ako využiť Canvu nielen v pracovnom živote.

Curriculum vitae alebo po našom životopis

Každý z nás už absolvoval pár (a niektorí aj desiatky) pohovorov. Na trhu práce je nás veľa a je potrebné sa odlíšiť. Jednou z možností môže byť zaujímavý životopis. Taký, ktorý nadchne obsahom i vizuálnou stránkou od prvého okamihu. (O tipoch na písanie sprievodného motivačného listu sa dočítate v inom článku na tomto blogu.)
Tu je krátky návod ako na vizuálnu stránku životopisu pomocou programu Canva.

Nájdite si na internete a spustite canva.com. Vytvorte si konto – výber z možností pri úvodných voľbách je nezáväzný a jednoduchý, ovplyvňuje automatizovanú ponuku šablón dizajnov.
Po prihlásení sa do Canva kliknite na tlačidlo vľavo hore a zvoľte „Vytvoriť dizajn“ . Zobrazí sa množstvo rôznych šablón dizajnov, ktoré môžete využiť.

V sekcii Dokumenty nájdite ikonu dizajnu  Životopis a kliknite na ňu. Zobrazí sa prázdne plátno a teraz stačí už len v prehľade životopisných šablón vľavo nájsť vhodnú šablónu pre vlastný životopis. Výber potvrdíte kliknutím na šablónu, ktorá vyhovuje vašej predstave. Od tohto okamihu už môžete svoj životopis začať upravovať – meniť text, farebnosť či obrázok. Po úprave ho nezabudnite stiahnuť k sebe na počítač (vpravo hore je v menu položka Stiahnuť, najlepšie v .pdf), pretože pri použití príkazu Uložiť v skutočnosti Canva ukladá vašu tvorbu len na server v USA 🙂

Tip: Nezabudnite na náležitosti, ktoré má dobrý životopis obsahovať. Medzi skvelé nápady (odozneli aj na kurze) patrí pred odoslaním dať výtvor skontrolovať známemu, ktorý vie upozorniť na gramatické a štylistické chyby. Aktualizovaný životopis by mal zostať v štruktúrovanej forme a mal by mal príjemnú farebnosť.

Post na Fabebook? Canva!

Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn… každý každučký deň  sú tisícky ľudí ,, nalepené“ na sociálnych sieťach. Vraj priemerný obyvateľ Slovenska denne viac ako 2 hodiny. Asi je tam čo pozerať… Možno sú zaujímavé posty na FB vytvorené práve cez Canvu – grafické výstupy v nej sú totiž rýchle, kultivované a veľmi pohľadné. Canva ponúka početné šablóny –  napríklad Titulná fotka na FB, Príspevok na Twitter alebo Grafika na Pinterest. Všetky sú rozmermi podľa typov nastavené tak, že sa nemusíte báť, či fotka alebo obrázok budú mať správnu veľkosť.

Postup je podobný ako pri životopise. Po prihlásení stačí kliknúť na „Vytvoriť dizajn“. Rozdiel je však v ďalšom kroku. Dizajny na sociálne siete treba hľadať nižšie, v sekcií Hlavičky do sociálnych médií a e-mailov. Nájdite vhodnú šablónu dizajnu pre svoju sociálnu sieť, kliknite na vybranú ikonu. Zobrazí sa prázdne plátno, ktoré vyplníte výberom z ľavého panelu. Už len podľa potreby upravíte zvyšné prvky. Ľahké, však?

Tip: V jednoduchosti je krása. Do všetkých dizajnov sa dajú vkladať fotografie, obrázky, grafy, šípky a iné tvary. Pre použitie na Facebooku je vhodné spomenúť, že profilová fotografia (prípadne logo) v okienku vľavo prekrýva titulku, takže ak budete v Canve pripravovať titulnú fotku na FB, do ľavého dolného rohu nedávajte text, mohol by byť prekrytý profilovou fotkou a budete musieť výstup znova upravovať.

Párty, párty, párty,…

Ľudia milujú narodeninové oslavy, stretávky či svadby. Ak párty či event organizujete, môžete cítiť potrebu vyrobiť pre účastníkov pozvánku. Elektronickú alebo tlačenú –  opäť s ľahkosťou Canva. Poskytuje výbornú funkciu, ktorou si môžete vybrať presný rozmer pre požadovanú veľkosť dokumentu. Na akýkoľvek účel.
Po kliknutí na logo Canva vľavo hore a voľbe Vytvoriť dizajn  si všimnite v pravom hornom rohu tlačidlo „Použiť vlastné rozmery“. Po kliknutí naň zadajte požadované rozmery a potvrďte. V prípade, že chcete ten istý rozmer používať opakovane, nebude bezplatná verzia Canvy stačiť. Zapamätanie prednastaveného rozmeru plátna je možné len v platenej verzii.
Canva ponúka tiež komfortnú možnosť tlače a dovoz výtlačkov kuriérom pred dvere (funkcia Objednať výtlačky). Je na zváženie, či služby využiť – služby miestnych tlačiarní vychádzajú podľa skúseností asi 2x lacnejšie (bez dopravy). Ak vás rozpočet akcie pustí, vytvorte pozvánku a môžete vyskúšať aj dodávku výtlačkov od Canvy „na kľúč“.

Chcete využiť pre pozvánky niektorú zo šablón? Po prihlásení kliknite na „Vytvoriť dizajn“. Rozdiel je opäť iba v bezprostredne nasledujúcom kroku, kedy treba nájsť sekciu dizajnov Udalosti. Šablónu si upravíte podľa svojho gusta… Kreativite v Canve sa medze nekladú!

Tip: Prispôsobujte farebnosť, text aj obrázky konkrétnej udalosti. Výsledok bude graficky korešpondovať a z komunikačného hľadiska získavate u pozvaných plusové bodíky. A ešte čosi – pre podnikateľské subjekty je vhodné grafiku ladiť do korporátnych farieb.

Malý bonus na záver

Väčšina funkcii a možností v Canve je intuitívna a dajú sa relatívne rýchlo naučiť. Zopár dôležitých je však jasných až keď vám ich vysvetlí človek, ktorý s Canvou pracuje. Napríklad ako upravovať texty, ktoré nejdú rozkliknúť (akoby boli za sklom), ako pracovať s priehľadnosťou, rozlíšením, presným nastavením farieb, čo sú vrstvy a ako ich používať, kedy je možné používať stiahnuté fotografie bez rizika pokuty, ako vytvoriť aktívne klikateľný obrázok a pod.

Dohľadaním na internete a samoštúdiom sa aj ako negrafik k odpovediam časom pravdepodobne prepracujete. No ak chcete grafický program Canva naozaj používať a svoj čas využiť efektívne, pozrite si obsah kurzu Canva v IT Learningu. Stojí za prečítanie. Na kurze ho zvládnete za 2 dni. Ako bonus si okrem poznatkov z Canvy odnesiete navyše viacero hodnotných marketingových tipov od profíkov.

Bez preháňania – za málo peňazí veľa muziky.

autorom článku je: Kristína Lörinczová
Absolventka Ekonomickej univerzity v Bratislave, nadšenkyňa vzdelávania so záľubou o oblasť IT, ekonómiu a podnikanie. Testuje SW a po práci kurzy IT Learningu. Rada sa s vami podelí o svoje pocity a dojmy prostredníctvom blogov.

Podeľte sa s nami o svoj názor:

Páči sa Vám článok alebo novinka?