Základy PHP: Začnite programovať hneď teraz!

Facebook raketa doletela neúspešne do cieľa. Ale pre nich, nie pre vás.

kategória: Blog pridané: 4. marca 2018

Nie je to tak dávno, čo nám a veľmi podobným krajinám ako Kambodža, Srí Lanka, Srbsko, Bolívia a Guatemala Facebook zaviedol raketu. Pomenoval ju Prieskumník a potichu do nej poskrýval to, na čo sme sa všetci aspoň priemerne inteligentní používatelia Facebooku denne tešili. Skryl nám do makety rakety informácie z „nalajkovaných“ stránok a firiem. Priatelia išli doľava – informácie doprava. Dovolím si tvrdiť, že dodnes to státisíce ľudí ani len nepostrehlo. Pravdou však je, že dosahy príspevkov na firemných stránkach klesli minimálne o tretinu, niektorým firmám aj o polovicu a nezmyselným alebo zle vedeným firemným stránkam na FB „padli“ až na nulu. Tomu je – zdá sa – koniec. Chvalabohu!

A dolítaus Batmane

Poznáte ten (suchý) vtip? Ide mníška na bicykli po Záhorí a za ňou veje závoj a celé rúcho. Uvidí to Záhoráčka, čo práve okopáva záhradu, okamžite preskočí plot a rýľom udrie mníšku po chrbte. Mníška zostane ležať nehybne na zemi a Záhoráčka hovorí: – Ná, už dolítaus, Batmane!
To bolo prvé, čo mi napadlo, keď sa začali objavovať správy o tom, že Facebook mení svoje rozhodnutie z októbra 2017. Vtedy presunul všetky príspevky médií, značiek, celebrít, politikov, hotelov, služieb a vôbec všetkých firemných stránok do samostatnej sekcie a nazval ju Prieskumník, alebo ak chcete – Explore Feed. Tak a mali sme už vlastne 2 stránky. Newsfeed – tam ľuďom ostali len príspevky ich priateľov a platená inzercia a Explore Feed.

Išlo iba o test, aspoň tak to povedal Mark…

Ľudia museli spraviť 2 kliky. Prvým si otvoriť Facebook a druhým sa prekliknúť na raketku. A to bol zjavne kameň úrazu. Toto nevyšlo. Ľudia nechceli / nevedeli /nemali čas chodiť do prieskumníka. Tušil som už vopred, že to takto dopadne. Nielen ja. Stovky marketérov sa vyjadrovalo v duchu „toto nedopadne dobre“. Na posledných kurzoch som učil s dôrazom a s ohľadom na Prieskumníka. Kontroverzné testovanie (inak sa tomu nedá povedať) najväčšej sociálnej siete na svete sa teda, chvalabohu, blíži ku koncu.

John Hegeman, manažér oddelenia Facebooku, kde majú na starosti takzvaný Newsfeed  sa vyjadril takto: „Ľudia nechcú samostatné feedy. V prieskumoch prezradili, že boli menej spokojní s príspevkami, ktoré videli, a že dva samostatné feedy im v skutočnosti nepomohli byť v lepšom kontakte s kamošmi či rodinou…“ 

Hurá, opäť do boja po starom!

Zmeny by vraj mali nastať niekedy počas nadchádzajúcich dní/týždňov a ja už teraz viem, ako budem našich zákazníkov pripravovať na komunikáciu na sociálnych sieťach.
Áno, teším sa na vás zasa bez Prieskumníka na našich kurzoch Facebook marketing!

Aktualizované: prieskumník sa dnes 6.3.2018 sám od seba stratil nie len zo stránok FB ale aj z aplikácie

autorom článku je: Peťo Hecht
Peťo je lektorom od vzniku spoločnosti, jeho hlavným zameraním je programovanie web stránok, grafika a internetový marketing. Aktívne učí a prednáša 100 hodín mesačne, stretnete ho na kurzoch online marketingu. Má na svedomí vzhľad našich web stránok, je zároveň marketingovým riaditeľom a vedie marketingové oddelenie. Jeho prácou je takmer každé slovo na našom webe, každý obrázok a farba. Okrem iného navrhuje, programuje, kreslí a konzultuje ohľadom online marketingu aj pre iné spoločnosti. Nebojí sa na kurzoch podeliť o praktické skúsenosti a svoje know-how. Prednáša vybrané marketingové témy na Fakulte manažmentu Univerzity Komenského.

Podeľte sa s nami o svoj názor:

Páči sa Vám článok alebo novinka?