Ako správne zmeniť obrázok na pracovnej ploche

Ako si nájsť frajerku

AIDA manažérsky kurz prezentačné zručnosti
kategória: Blog pridané: 6. júla 2017

Používate Google? Ak zadáte do okienka vyhľadávača „ako si nájsť“, na prvom mieste vyhľadávač ponúkne doplnenie „partnera“, na druhom „prácu“, na treťom „frajerku“ a na ďalších sa objavuje brigáda, hobby, milenka… Pekne vidieť, o čo je medzi ľuďmi záujem, čo ľudí trápi. A to som si pred časom sadol k počítaču s cieľom zistiť „ako si nájsť najlepší kurz na prezentačné zručnosti“…

Ako si nájsť frajerku? Priateľa?

Tento článok nie je len pre mužov. Je o komunikácii a sebaprezentácii.
Máte záujem o komunikáciu s publikom alebo konkrétnou osobou? Je to jednoduché – potrebujete získať pozornosť. Pri prezentácii či v práci alebo v spoločnosti potrebujete na úvod zaujať. Je jedno, či ste muž alebo žena…
Potrebujete zaujať a na to budete potrebovať poznať svoj PAS. A ten je pre každú situáciu iný.
Čudné, však? Ani mne to nebolo najprv celkom jasné… Na kurze Prezentačné techniky som sa dozvedel, že PAS, presnejšie P.A.S. je akronym používaný psychológmi na označenie troch prvkov, ktoré sú súčasťou prezentácie každého človeka.
Prezentačný P.A.S. sa skladá z Potreby (prečo prezentujete, aký je váš cieľ), Auditória (komu je prezentácia určená) a Situácie (v akom kontexte sa prezentácia uskutoční).
Dáva vám to už zmysel?
Pri prvom stretnutí potrebujete na úvod získať pozornosť, komunikovať hodnotu, ktorú druhému do života prinášate a nadviazať kontakt. Je takmer jedno, či chcete zaujať človeka opačného pohlavia alebo zmiešané publikum 200 ľudí. Samozrejme, nejaké odchýlky sú, ale obsah ostáva ten istý. P.A.S. vám pomôže ujasniť si ako komunikovať efektívne.

Efektívna prezentácia

Efektívna prezentácia je predpokladom úspešnosti v mnohých situáciách. Jej cieľom môže byť prezentovať seba, značku, firmu, produkt,… tak, aby sme zaujali a vzbudili dôveru. Môže mať za cieľ len získať súhlas alebo podporu spolupracovníkov, nadriadených alebo obchodných partnerov.
V každom prípade vyžaduje sebapoznanie minimálne v rozsahu spätnej väzby o tom, ako pôsobíme svojim vystupovaním na iných ľudí.

Čím začať? Prípravou!
Vedeli ste, že príprava dobrej prezentácie trvá 5 a viac hodín? Špičkovej aj 20 hodín? Vždy som si myslel, že to tak dlho trvá iba mne. Takže ak si chcete nájsť partnera, nečakajte, že veci prídu samé. Pomôžte im, najmä ak vidíte okolo seba, že šťastná náhoda je dlhodobo na PN-ke…

Venujte aspoň 5 hodín príprave v podobe zamyslenia sa, analýze svojich kvalít a nedostatkov. A ak chcete nechať na náhodu len pár percent, nájdite si na seba aspoň 20 hodín. Konajte!

Ona hľadá jeho, on hľadá ju

Ženy prirodzene vedia, že muži podvedome vyhľadávajú mladšie vyzerajúce partnerky, pretože majú najlepšie predpoklady na zdravé potomstvo. Mladosť je jedna z najvyhľadávanejších kvalít žien. Prečo asi ženy ročne míňajú na kozmetiku či plastickú chirurgiu také peniaze?

Podľa nedávno zverejnenej britskej štúdie je v súčasnosti medzi mužmi a ženami priemerný rozdiel v citovej vyspelosti 12 rokov. Preto si v citovej rovine ženy rozumejú skôr so staršími mužmi. Fakt je, že starší muži skôr prinesú ženám a vzťahu uspokojenie aj v iných oblastiach života. A netreba za tým hneď vidieť zlatokopky.

Nech je človek akokoľvek starý, mal by robiť maximum pre to, aby bol fit telesne i duševne. Chceli by ste partnera, ktorý je zahľadený do seba, tvrdohlavý, zanedbaný a hľadá niekoho, kto by sa o neho staral?
Preto stojí za úvahu pohľad na seba – akú hodnotu prinášate do života toho druhého. Neviete?
Čo vás baví? Čo oceňuje na vás vaše okolie? V čom ste naozaj dobrý? Popracujte na sebe!

Ochutnávka, inšpirácia, vzťah

Zážitok z dobre pripravenej prezentácie na konferencii je to, čo ostane v pamäti účastníkov dlho. Pozitívny i negatívny. Pozitívny býva spojený s ochutnávkou viacerými zmyslami – nielen počutým slovom. Nechcete predsa, aby si účastníci pamätali menu obeda v prestávke viac ako vaše vystúpenie…

Počuli ste už o koncepte AIDA? A.I.D.A. je z anglického Attention (pozornosť) – Interest (záujem) – Desire (túžba) – Action (akcia). V tomto poradí by malo prebiehať utváranie úspešného vzťahu vedúce k výsledkom.
Prezentujete produkt? Prineste primerané vzorky- vzbudíte pozornosť, prekvapte emocionálnym príbehom z jeho zákulisia – vzbudíte záujem, vtipne opíšte jeho netradičné možnosti použitia – vzbudíte túžbu, stimulujte k akcii súťažou, bonusom,…
Absolvujte prednášku pred vami, aby ste vstrebali náladu a reakcie publika a odlíšte sa. Slovom, emóciou, situáciou, akciou. Ak primerane zaradíte aj niekoľko vizuálne silných momentov, máte bod navyše.
A zaradením „aha“ momentov nielen rozšírite obzory publika. Demonštrujete spravidla aj jedinečnú hodnotu, ktorej ste nositeľom.

…toto a mnoho iného som si pripomenul i doplnil na kurze Prezentačné zručnosti v IT Learningu.
Odporúčam! Čo môžete získať?
Pozornosť druhých. Sebavedomie. Obdiv. Ocenenie. Úspech. Pokoru. Rešpekt. Prácu. Zdroj príjmov,… Spoznáte nových ľudí a oveľa viac.

Dodatok ...pre tých, ktorí hľadajú

Že je v osobnej rovine prezentovať ťažšie? Je i nie je. Predovšetkým sa líši od verejnej prezentácie väčšou vyváženosťou v komunikácii. Kým pri verejnej býva priestor na vyjadrenia názorov spravidla v závere, v osobnej rovine ho treba udržať otvorený celú dobu. Nepriamo komunikovať hodnotu, ktorú máme, pýtať sa, reagovať, inšpirovať, motivovať, budovať vzťah…

A hoci v dnešnej dobe je veľa žien nútených preberať zodpovednosť aj za mužské aktivity, pamätajte – príroda to zariadila tak, že muž podstupuje riziko. Oslovenia, odmietnutia,… i záväzku v prípade úspechu. Ak muž nejedná, dámy, pomôžte mu tak ako to viete iba vy – padnutou vreckovou, cestovným lístkom, kabelkou či úsmevom… Oslovenie je na ňom!

Záverečné zhrnutie:

+ kurz pre začiatočníkov i mierne pokročilých s otvorenou mysľou
+ pre tých, ktorí sa chcú zlepšiť v tom, čo už trošku vedia
+ pre ľudí majúcich obavu z komunikácie a chcú to zmeniť

– na rozsiahlu tému prezentovania bol deň málo

autorom článku je: Ján Tóth
- absolvent FEI STU a FM UK. Po ukončení štúdia pracoval rok vo vydavateľstve ako vedúci IT, následne na vedúcich pozíciách súkromných firiem a tiež ako riaditeľ slovenského zastúpenia nadnárodnej spoločnosti. Autor a spoluautor kníh z oblasti IT, článkov z oblasti zdravia a kozmetiky, prekladateľ, prednášateľ, v súčasnosti pracuje ako lektor a konzultant na voľnej nohe.

Podeľte sa s nami o svoj názor:

Páči sa Vám článok alebo novinka?