Ako správne zmeniť obrázok na pracovnej ploche

Ako propagovať produkty na Facebooku?

fb marketing internet marketing reklama na internete sociálne siete
kategória: Blog pridané: 7. septembra 2017

Moja firma ponúka množstvo produktov ale nechcem zahlcovať moju Facebookovú stránku 20 fotkami tých istých tričiek, len s rôznym dizajnom. Ako niečo takéto môžem odprezentovať publiku? FB stránky majú väčšinou rovnaké stratégie a nikto Vás neohúri ničím novým, pozrime sa teda spolu na trošku inú prezentáciu produktov.

 

Kurz: Facebook Marketing I. – virálna komunikácia alebo ako byť správny sociálny manažér

Lektor: Peter Hecht

Čo je to Facebook Carousel?

Doslovný preklad je Facebookovy kolotoč, počuli ste už o tom niečo? Nie, nie je to nová atrakcia v lunaparku. Predstavujem Vám Facebook Carousel – pekná a efektívna prezentácia fotiek produktov. Vďaka tejto funkcii môžete do jedného príspevku vložiť viacero fotiek produktov. Po kliknutí na každý produkt sa zákazník dostane na presnú stránku daného produktu. Myslím si, že zákazníkom už ani nemôžete viac uľahčiť prácu a nakupovanie bude pre nich u Vás hračkou.

Ako to vyzerá v praxi?

Na obrázku vidíte vpravo dole šedé políčko s ikonou +, postupne si pridáte po jednom fotky produktov, ktoré chcete propagovať. Následne každej fotke zmeníte názov, ktorý sa Vám automaticky zobrazí. Tento názov by mal vystihovať čo je na obrázku. Najdôležitejší krok je pridať správnu URL adresu ku každému produktu, jednoducho kliknete na ikonku pridania linku v spodnej časti obrázka. Týmto krokom docielite, že potencionálni zákaznici, ktorých zaujme Váš obrázok, budú hneď presmerovaní na daný produkt.

V nasledovnom obrázku môžete vidieť čo vzniklo jednoduchým pridávaním pár fotiek a linkov. Screenshoty sú zo smartphonu, aby ste videli v akej kvalite je responzívnosť. Myslím, že Facebook je po tejto stránke naozaj prešpekulovaný a vymakaný, Vaši zákazníci teda nebudú mať žiadne problémy so zobrazovaním produktov. Po kliku napríklad na prvý produkt ma tento FB príspevok presmeroval priamo na náš produkt a potencionálny zákazník, ktorého produkt zaujal ho môže okamžite zakúpiť. Takéto príspevky sú dobré aj na ďalšiu platenú propagáciu – tejto téme sa venuje viac druhý kurz Facebook marketingu.

Hairfix Carousel
Hairfix Carousel

Dá sa to pokaziť?

Jasné! Napriek tomu aké to je jednoduché, mnoho firiem robí veci lajdácky a jednoducho len nahádžu fotky produktov a ďalej sa nestarajú. V minulom článku o Landing page som Vám ukázala ako to nerobiť, tak isto v tomto prípade vôbec nebol problém nájsť na Facebooku zlý príklad.

Na obrázku vidíte reklamu, ktorá sa mi zobrazila, no bohužiaľ po kliknutí na jednotlivé produkty som bola presmerovaná na ich hlavnú stránku. Teda ani jeden propagovaný produkt ma neodkázal priamo naň a teda zákazníkom značne znemožnil nakupovanie. Zákazníci sú už pohodlní a keďže je výber momentálne obrovský, nechce sa im prehrabávať na Vašej stránke a veci chcú mať “strčené rovno pod nosom.”

Ak začnete propagovať svoje produkty na Facebooku, dajte si na tom záležať. Ako ste videli v úvode článku, postnúť takýto príspevok nie je žiadna veda a naozaj Vám to zaberie len pár minút poctivej prípravy. Dobre zvolené produkty a ich správne linky sú už prvým základom úspechu v uľahčení nákupu pre zákazníkov. Tento typ postu sme sa naučili na kurze veľmi rýchlo a všetci sme si to vyskúšali na našej virtuálnej firme. Aj napriek tomu, že Facebook využívam aj na podnikateľské účely, Carousel som tu nikdy neregistrovala. Aj práve pre tieto skvelé tipy a vychytávky si veľmi cením všetky IT Learning kurzy, keďže lektori sa neboja podeliť s Vami o svoje cenné skúsenosti a naučiť Vás ako to robiť správne a efektívne.

Tip na záver:

Keďže Vaše logo spolu s prelinkovaním na Váš web bude v príspevku ako posledný obrázok, skontrolujte si či máte na Facebookovej stránke svoje logo a správne zadanú adresu.

autorom článku je: Erika Žišková
Erika úspešne ukončila MBA štúdium na City University of Seattle a tak isto získala aj Magistra na Univerzite Komenského, Fakulta Managementu. Po štúdiu pracovala v Španielsku vo firme, ktorá sa zaoberá vývojom aplikácií. Technólogie a digitálny svet sú jej koníček a ako testerka kurzov Vám bude prinášať jej pohľad a recenzie. Hor sa do učenia! 🙂

Podeľte sa s nami o svoj názor:

Páči sa Vám článok alebo novinka?