Základy PHP: Začnite programovať hneď teraz!

3 perfektné tipy, po ktorých v Googli vystrelíte ako raketa

kategória: Blog pridané: 24. júla 2019

Spustili ste web a objednávky nechodia? Ak ste v Googli na druhej, tretej, nebodaj štvrtej stránke, nečudujte sa. Ľudia sú leniví a čo im nenaservírujete pod nos, ako by neexistovalo.
Chcete byť v Google prvý? Ste tu správne.

Čítajte ďalej a dozviete sa, ako vo vyhľadávaní vystreliť na prvé priečky. Hoci aj hneď…

Googlu musíte rozumieť

Otvorte si Google a zadajte doň „krtkovanie“. Teraz vidíte, že vyhľadávanie môžete rozdeliť do troch častí. Prvé štyri pozície tvorí reklama, nasleduje mapa a potom pozície, ktoré sa nazývajú organické vyhľadávanie.
Chcete viac návštevníkov? Dostaňte sa aspoň na mapu. Stále málo? Obsaďte platené aj neplatené priečky!
Koľko stojí reklama? Ako sa dostať na mapu? Čo je to organické vyhľadávanie?…

PPC reklama v Googli – Usain Bolt vo vyhľadávaní

PPC (Paid Per Click) je typ propagácie, pri ktorom platíte za kliknutie. Predstavte si, že máte firmu v Bratislave a ponúkate plastové okná. V službe Google Ads si „nabijete“ kredit ľubovoľnou sumou, napríklad 300 €. Teraz poviete, že chcete byť prvý v Google na výraz „plastove okna bratislava“ a za jeden klik ste ochotný dať 0,50 €. S najväčšou pravdepodobnosťou nebudete jediný, kto sa o toto kľúčové slovo bude uchádzať.

Medzi vami a ďalšími inzerentmi nastane licitačná bitka o pozíciu. Google najskôr vezme ceny za klik od všetkých uchádzačov. Potom sa pozrie na obsah stránok, ktoré chcú cez reklamu zobrazovať a pridelí im tzv. „skóre kvality“ (od 0 do 10). Prenásobí cenu za klik týmto číslom a uchádzačovi s najvyšším výsledkom priradí prvú pozíciu. Ako vidno, prvé miesto nie je len o peniazoch.

Oplatí sa PPC reklama? Povedzme, že vám Google udelil čestné prvé miesto vo vyhľadávaní. Z vášho kreditu 300 € sa zakaždým, keď používateľ napíše do vyhľadávania „plastove okna bratislava“ a klikne na zobrazenú linku na vašu stránku, odpočíta vami stanovená cena za klik. Ak by čo i len jeden z klikajúcich u vás okná nakúpil, peniaze vložené do reklamy sa vám niekoľkonásobne vrátia. Samozrejme, že nenakúpia všetci, ktorí kliknú…

co je to ppc reklama

Google Business – buďte na mape

Ak ste svoje podnikanie rozbehli len nedávno, určite sa zviditeľnite na mape.
Vytvorte si účet v Google Business. Služba je bezplatná, jednoducho vyplníte profil, nahráte fotky a dostanete sa na mapu. Klienti vám hneď môžu pridávať referencie… a vy by ste na ne mali vždy slušne odpovedať.

Pozor! Referencie sa nedajú zmazať. Ak vám jeden naštvaný zákazník, ktorému ste zle namontovali plastové okná, napíše 10 riadkovú kritiku, bude tam svietiť už navždy.

Btw: Možno máte podnikanie už dlhšiu dobu a na mape ste sa „zázrakom“ objavili. V takomto prípade môžete požiadať Google, aby vám pridelil k účtu Google Business prístup.

ako sa dostat na mapu v google

SEO – obsaďte prvú stránku zadarmo

SEO (Search Engine Optimization) sú také techniky, ktoré vám pomôžu zlepšiť pozíciu v organickom vyhľadávaní. Teda v tej časti, za ktorú Googlu neplatíte, ktorú zobrazuje, pretože obsah na vašich stránkach je dobrý a ľudia ho hľadajú. Zatiaľ čo pomocou PPC reklamy ste na prvých priečkach okamžite, SEO chce čas. Môže trvať týždne, kým Google zaregistruje a vyhodnotí všetky zmeny, ktoré sa u vás udiali. Výhodou SEO je, že doň nemusíte vrážať žiadne peniaze. Postačí vám základná znalosť HTML.

Existujú dve hlavné vetvy SEO:

Onpage SEO

Zahŕňa všetky praktiky, ktoré môžete vykonať priamo na vašej stránke. Napríklad:

  • Hlavný nadpis by mal byť obalený medzi značkami <h1>…</h1>, podnadpisy medzi <h2>…</h2>.
  • Nadpisy i texty by mali obsahovať kľúčové slová (slová, na ktoré chcete byť vo vyhľadávaní zobrazovaný na prvej stránke), ideálne na začiatku.
  • Vaša stránka by mala byť pekná a rýchla nielen na stolových počítačoch, ale aj notebookoch, tabletoch či mobiloch.
  • Obrázky by nemali byť priveľké a mali by byť výhradne vaše.

Existujú desiatky onpage faktorov, za ktoré vám Google prihodí plusové body a zaradí vás vyššie.

Offpage SEO (Linkbuilding)

Google má rád, keď na vašu stránku odkazujú iné stránky. Tu však platí, nie je odkaz ako odkaz. Existujú online katalógy, do ktorých sa môžete zaregistrovať a získať tým spätný odkaz, avšak nebude mať takú váhu, ako keby na vašu stránku linkovala napríklad Národná banka Slovenska. Najcennejšie sú odkazy zo stránok, ktoré sú navštevované a odkazy len tak nerozdávajú.

Ako získať spätné odkazy?

  • Registrujte sa do online katalógov, najlepšie špecializovaných a tématických.
  • Máte známeho, ktorý vlastní web alebo ešte lepšie často navštevovaný web? Poproste ho o odkaz.
  • Linkovať na seba môžete aj v diskusných fórach. Ale triezvo…
  • Dajte o sebe vedieť na sociálnych sieťach.
  • Nechajte na inom blogu zverejniť článok o vás, najlepšie aj s odkazom.
ako robit seo

Prvé miesto v Google…

Dostať sa v Google na prvé pozície je pomerne jednoduché a viete to dosiahnuť platenou reklamou takmer hneď, no získať a udržať si neplatenú pozíciu, to je už beh na dlhú trať.
Prvý krok pri kolonizovaní Googlu vám je už určite jasný – dostať sa na mapu.
To je jednoduché, stojí to len trochu času… no o spôsoboch práce s PPC a so SEOm by sme mohli básniť ešte hodiny.
Ešte nie ste na mape? Tak šup-šup…

autorom článku je: Lívia Kelebercová
Som študentka odboru Aplikovaná informatika v Nitre. Baví ma pracovať a vzdelávať sa v rôznych oblastiach IT i online marketingu. Vo voľnom čase sa s Vami rada podelím o svoje skúsenosti, vedomosti, zážitky a dojmy z prostredia IT Learningu vo forme článkov.

Podeľte sa s nami o svoj názor:

Páči sa Vám článok alebo novinka?