4 výhody PPC reklamy

článok na blog uverejnený: 19. apríla 2019

Nielen štyri, tých výhod je oveľa viac. Google Adwords – po novom Ads – je podľa mňa pre inzerujúcich jeden z najefektívnejších reklamných systémov na svete.
Nie je novinkou, že Google je najpoužívanejší vyhľadávač na svete. No možno neviete,  že druhý najpoužívanejší vyhľadávač na svete je YouTube, ktorý vlastní a spravuje tiež spoločnosť Google. Reklamy na YouTube sa zadávajú takisto cez Google Ads. Už tušíte, kam mierim? Ak vás zaujíma svet reklamy, poďme sa spolu pozrieť na jeho 4 výhody.

Google ads (Adwords) kurz

Flexibilita

Po nastavení, spustení a schválení reklám je Ads pripravený zobrazovať vaše reklamy vo vyhľadávaní a „striehne“ na používateľov internetu. Čaká na moment, kedy môže zobraziť reklamu na inzerujúcim (vami) zadané slová, teda kľúčové výrazy. Čaká na moment, kedy niekto vloží vyhľadávací výraz, ktorý spáruje s nastaveným kľúčovým slovom …a je to tam. Keď sa návštevníkom nechce hľadať a jednoducho nehľadajú, môžete im zobraziť cez Ads napríklad banner či video. Kedykoľvek môžete reklamu zastaviť, zmeniť, upraviť.

Cielenie

Predstavte si, že ste inzerujúca firma a chcete osloviť ženy v Bratislavskom kraji, od 25 do 34 rokov, ktoré chcú kúpiť detskú autosedačku. Alebo si predstavte, že chcete osloviť muža od 25 do 34 rokov z Trnavy, ktorý má záujem o kúpu nového počítača. Áno, je to pomocou Ads možné …a omnoho viac. Cieliť môžete na základe pohlavia, veku, záujmu, obsahu stránok, ktoré používatelia Googlu čítajú.  Možnosti cielenia a kombinácií je v Ads naozaj mnoho. Reklamné kampane dokáže zadávateľ reklamy dostať doslova do obývačky ľudom, ktorých si namodeluje. Ads ich už len vyhľadá a vyberie…

Náklady pod kontrolou

V Ads miniete len toľko, koľko chcete. Naozaj. Mesačný rozpočet do reklamy, ktorý ste ako inzerujúci zadali, automat Google nikdy neprekročí.
Ak vám napadla otázka, aká je správna investícia a optimálna čiastka do reklamy, univerzálnu odpoveď nikde nenájdete. Každý produkt má inú maržu, každé odvetvie i produkt má v inom období inú konkurenciu, úspešnosť investície do reklamy závisí v niektorých odvetviach dokonca i od počasia…. a tak podobne.
Podstatou dobrej investície je, aby ste sa ako inzerujúca firma po odčítaní všetkých súvisiacich nákladov od výnosov dostali na nulu, vtedy sa investícia do reklamy vrátila, v lepšom prípade ste v pluse.

Výhodou systému je, že môžete svoj účet dopĺňať podobne ako virtuálnu peňaženku v akýchkoľvek sumách. Ak sa rozhodnete „dobiť“ Adwords účet slúťiaci na výdavky na reklamu o 10 EUR, „dobijete“ 10 EUR. Ak sa rozhodnete prestať inzerovať, prestanete.

Platíte za návštevu

Pre menej zorientovaných je potrebné objasniť, že návštevník našich web-stránok ešte nie je zákazník. Pre úspech reklamy je potrebný kvalitný web, jeho obsah a tiež zjavný súvis so samotnou reklamou. Nemôžete v reklame sľubovať vysávač, ktorý vysáva sám a na stránke návštevník zistí, že si bude vysávať sám. Odchodovosť návštevníkov zo stránok len zníži dôveryhodnosť vašich stránok pre Google…
Každopádne je základom reklamy platba za návštevníka, ak sa nerozhodnete inak. Na základe vášho cielenia vám pri správnom nastavení Google privedie návštevníkov so záujmom o vaše produkty či služby. Ak návštevníka so záujmom o vaše produkty či služby neprivedie alebo ich bude málo, ako hovorí kolega, problém je medzi stoličkou a počítačom. Teda v zadávateľovi inzercie, reklamy.

Ak sa chcete naučiť viac a nechcete, aby bol problém medzi stoličkou a počítačom, môžete navštíviť náš kurz. Pochopíte, ako celý reklamný systém Ads funguje a ako nastaviť parametre reklamy účinne. Aby investície do reklamy boli po vyhodnotení v pluse…

autorom článku je: Roman Hruška
Roman je špecialista na digitálny marketing a reklamu a venuje sa hlavne Google Ads. Má množstvo certifikátov a hlavne pratické skúsenosti. Bakalárske štúdium ukončil v oblasti ekonómie, manažmentu a riadenia ľudských zdrojov, MBA program v oblasti strategického manažmentu. Pracoval v rôznych pracovných oblastiach od obchodníka až po vrcholový manažment, napríklad v oblasti telefonického alebo priameho predaja.
V posledných rokoch sa intenzívne venuje podnikateľskej činnosti v oblasti obchodu a medzinárodného obchodu.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
adwords, Google Ads, Internet marketing a reklama, Kurz Google Ads (AdWords) pre začiatočníkov, ppc reklama