Ako správne zmeniť obrázok na pracovnej ploche

Zásadné tipy ako písať blog

blog content marketing internet marketing marketing
kategória: Blog pridané: 14. decembra 2017

Počuli ste už výraz perex? Týchto pár riadkov na úvod, ktorými začína článok, sa nazýva skrátene perex. . Ak začnete čítať článok a perex je o ničom, asi ho zavriete. Perex má byť pútavý, vtipne alebo netradične uviesť o čom bude článok a vtiahnuť čitateľa hlbšie do témy. V tomto článku nájdete príklady a základné pravidlá na písanie článku určeného pre blog.

Čo je to blog

Blog je typ webovej stránky, kde autor uverejňuje obsah, ktorý chce zdieľať s inými. Predstavuje akési neformálne spravodajstvo zo sveta, diania navôkol. Môže ho tvoriť denník o zážitkoch dňa (také boli aj prvé blogy), séria poviedok, úvah o živote, články o technike, prírode, ochrane pamiatok, o zvieracích miláčikoch, o cestovaní, o politike alebo o niečom špeciálnom, v čom je autor dobrý.
Písať môže jednotlivec, rodina, šéf firmy alebo jej zamestnanci,…
Len tak na okraj – samotné slovo blog je skrátená verzia anglických slov web a log (=weblog). Teda poznámky, zápisky na webe.

Ako vytvoriť blog?

K dispozícii je viacero možností – použiť niektoré z verejných blogových stránok s prednastaveným formátom a dopĺňať len text nadpisov a článkov plus fotky (napr. blog.sme.sk). Alebo použiť niektorý zo známych blogovacích systémov (napr. blogger.com) s možnosťami výberu blogu z viacerých šablón. Prípadne použiť vlastné technické riešenie a vytvoriť si webové stránky s blogovým obsahom a formou podľa vlastnej predstavy (často sa na to používa napr.  redakčný systém z WordPress.org).

Ak máte možnosť nastavenia blog-u, môžete pridať k nemu i možnosť diskusií, ktoré zlepšujú návštevnosť stránok. Súčasne prinášajú podnety na tvorbu ďalších článkov, o ktoré budú mať pravdepodobne diskutujúci záujem. Pretože základ dobrého blogu spočíva v schopnosti zaujať článkami – sprostredkovať zážitok, vzdelávať, poskytnúť pridanú hodnotu,… dôsledkom je vysoká návštevnosť, sledovanosť, čítanosť. A virálne šírenie.

Obsahová stratégia blogu

Skôr než začnete písať prvý článok, mali by ste vedieť, prečo  píšete – či sa chcete len vykecať zo svojich názorov alebo chcete vzdelávať, zaujať, vytvoriť neformálnu skupinu či aktívne komunikovať s okruhom konkrétnych ľudí. Súčasne je fajn zodpovedať si ďalšie otázky pomáhajúce vytvoriť a kompletizovať obsahovú stratégiu článkov na blogu.

Tu je niekoľko podstatných:
Kto tvorí cieľovú skupinu? Čo bude zaujímať cieľovú skupinu na blogu? V čom budú vaše články (produkty alebo služby) unikátne? Budete ako autor článkov mať na starosti aj publikovanie obsahu na webe? Budete obsah pravidelne dopĺňať? Ako často? Čo ste ochotní pre obsah obetovať? Máte konkurentov? Koho a čo publikujú oni? Aký je skutočný cieľ vašej obsahovej stratégie? Ako budete merať úspešnosť?

… a jedno odporúčanie napohľad mimo – sledujte trendy.

Dôraz na predaj?

Čudujete sa, že vaše články nepredávajú? Ak chcete predávať, dajte v článku nenápadne dôraz na predaj. Stupňujte záujem, motivujte, stimulujte… Bez tlačenia na pílu. A nerobte to v blogu často.
Mimochodom – v ponuke IT Learningu nájdete aj kurz venovaný tvorbe blogu pomocou WordPress-u.

Ak máte pocit, že viete písať články, len neviete ako motivovať či stimulovať, 5 hodín čistého času trvá kurz o tom, ako písať dobré predajné texty tak, aby vás čitatelia milovali. Odnesiete si domov 20 pravidiel ako na to a na mieste zodpovieme aj vaše konkrétne otázky. Takisto 5 hodín trvá kurz o obsahovom (content) marketingu – príďte a povieme si ako pomocou neho efektívne napĺňať svoje predajné ciele.

autorom článku je: Ján Tóth
- absolvent FEI STU a FM UK. Po ukončení štúdia pracoval rok vo vydavateľstve ako vedúci IT, následne na vedúcich pozíciách súkromných firiem a tiež ako riaditeľ slovenského zastúpenia nadnárodnej spoločnosti. Autor a spoluautor kníh z oblasti IT, článkov z oblasti zdravia a kozmetiky, prekladateľ, prednášateľ, v súčasnosti pracuje ako lektor a konzultant na voľnej nohe.

Podeľte sa s nami o svoj názor:

Páči sa Vám článok alebo novinka?