Novinka pre web programátorov v ponuke - Vue.JS

Užívateľské publikum, alebo ako môžu rásť vaše obchody?

FB fb marketing
kategória: Blog pridané: 15. marca 2019

Aj pri platenej reklame veľký brat menom Facebook posudzuje kvalitu obsahu a v konečnom dôsledku celej reklamy.  Aj v tomto prípade potrebujete, aby sa obsah a reklama páčila vašim fanúšikom, prípadne novým fanúšikom, či budúcim zákazníkom. Je nutné pipomenúť, že si kupujete zobrazenie vašej reklamy, prípadne kliknutia, ktoré v prípade menej kvalitnej reklamy či obsahu vyjdú nakoniec drahšie ako pri kvalitnej. Ako na to, aby ste neprerobili?

Základ úspechu

Povedzme, že kvalitný obsah už máte a potrebujete propagovať napríklad hodnotný článok či recenziu nejakého výrobku vhodného pre špecifickú skupinu zákazníkov. V organickej komunikácii bez reklamy nemáte kontrolu nad tým, ako sa šíri, kde sa šíri  a vôbec nemáte istotu, že sa dostane k správnym ľudom. Čo s tým?
V prvom rade definujte, kto je ten správny používateľ – osoba, ktorú chcete osloviť pomocou okruhu užívateľov.

Vlastne publikum Facebook

Nový okruh užívateľov

Predstavte si, že si doslova vymodelujete svojho užívateľa, ktorého chcete osloviť. Môže to byť muž, ale aj žena, môže byť z ktoréhokoľvek kúta krajiny alebo mesta.  Dajme tomu, že to bude žena, vek od 25 do 30 rokov, chcete tiež, aby bola zasnúbená alebo nezadaná a tiež aj aby mala vysokoškolské vzdelanie a pracovala v oblasti manažmentu. Prípadne to môže byť muž, ktorý má od 30 do 35 rokov a rád pozerá romantické filmy. To je sen, nie?

Nie, to je realita. To všetko a omnoho viac je možné vymodelovať podľa vašej predstavy. V sekcii okruhu užívateľov (v angličtine custom audience) je možné takéto konkrétne publikum, ale aj iné publiká nastaviť a uložiť. Výber publika bude pripravený na moment, keď ho budete chcieť použiť na oslovenie. Výhodou je, že na Facebooku vopred vidíte, aké početné publikum je, dokonca aj to, aké stránky sa mu páčia. A to nie ešte všetko, reklama na FB zvládne aj iné veci…

Remarketingové publikum

Stalo sa vám, že ste si pozerali dovolenku napríklad v Dubaji a nasledujúce hodiny na vás vyskakovala takmer na všetkých prezeraných stránkach ponuka zľavy, alebo konkrétneho hotela v Dubaji? Prenasledovala vás podobná reklama na rôznych stránkach už týždeň či dva každý deň? Tak toto je remarketing.

Nie je tu cieľom popísať ako remarketing technicky funguje, skôr uviesť, že remarketing na Facebooku funguje podľa mňa veľmi solídne. Presne si pomocou jeho nástrojov viete nastaviť koho chcete osloviť a ako dlho ho budete oslovovať.  Je nutné podotknúť, že pre remarketing potrebujete aj webové stránky, samotný účet na Facebooku na to nestačí.

Facebook marketing 2_it learning

A to je všetko?

Samozrejme že nie, toto bol len začiatok.Vyššie uvedené informácie sú len malý úlomok, naozaj zlomok informácií z kurzu Marketing na Facebooku 2.

Hoci pôvodne som uvažoval len nad týmto kurzom, nakoniec som rád, že som začal kurzom Facebook marketing 1, kde som pochopil princíp fungovania sociálnej siete Facebook. Odniesol som si množstvo praktických tipov a poznatkov a na tomto kurze som si aj rozšíril praktické vedomosti a skúsenosti o podoby platenej reklamy na Facebooku. Určite budem pokračovať na ďalších kurzoch.

Platená reklama na Facebooku v spojení s kvalitným obsahom ma neskutočnú silu a veľa možností, ktoré sa do článku nezmestili. Platená reklama neumožňuje len podporu článkov a remarketing, ale aj bežnú reklamu, video reklamu a ďalšie možnosti.

 

Užitočné poznámky ku kurzu

+  Výborný lektor z praxe

+  Takmer žiadna teória, ale praktické tipy

+  Možnosť pokračovať do ďalších kurzov súvisiacich s témou

+  Veľmi dobrá previazanosť s prvým kurzom Facebook marketing 1

 –  Malá nevýhoda sa netýka kurzu, ale samotných účastníkov kurzu. Kurz je pokračovanie kurzu Facebook marketing 1. Nie všetci účastníci chápali základy, ktoré sa riešili v jednotke. Lektor to zvládol perfektne, no odporúčam začať Facebook marketingom 1. 

autorom článku je: Roman Hruška
Roman je špecialista na digitálny marketing a reklamu a venuje sa hlavne Google Ads. Má množstvo certifikátov a hlavne pratické skúsenosti. Bakalárske štúdium ukončil v oblasti ekonómie, manažmentu a riadenia ľudských zdrojov, MBA program v oblasti strategického manažmentu. Pracoval v rôznych pracovných oblastiach od obchodníka až po vrcholový manažment, napríklad v oblasti telefonického alebo priameho predaja.
V posledných rokoch sa intenzívne venuje podnikateľskej činnosti v oblasti obchodu a medzinárodného obchodu.

Podeľte sa s nami o svoj názor:

Páči sa Vám článok alebo novinka?