Ako správne zmeniť obrázok na pracovnej ploche

USB kľúče, ktoré si zamilujete

fleška USB USB kľúč zálohovanie
kategória: Blog pridané: 1. apríla 2018

Prvoaprílový článok nemusí byť len o lákavom výmysle, ktorý vyzerá ako realita (napríklad „perpetuum mobile“ z nekonečnej energie malých detí v známom denníku pred pár rokmi), nejakej zlomyseľnosti alebo neznámom (k)lamačovi sŕdc. Také sa objavujú posledné desaťročie už pravidelne.
Môže byť aj o niečom poučnom, milom a vtipnom, ktoré pripomenie, aké sú dni a veci premenlivé a aký je krásny svet, v ktorom dnes žijeme… Veď v každom z nás ostáva celý život kdesi v kútiku duše kúsok dieťaťa či dospievajúceho. Tak prečo sa napríklad znovu nezamilovať?
Bez ohľadu na aktuálny mesiac (hoci v apríli je máj predo dvermi)… prečo sa nezamilovať napríklad do USB kľúča? 😉

USB flash inak

Čo sa už len dá napísať nové o USB flashkách, však? Napríklad to, že niekto ich nazýva U disk 🙂 U nás je rozšírené popri USB fleške aj označenie USB kľúč alebo jednoducho „fleška“.
Okrem toho, že majú rôznu kapacitu – dnes najčastejšie v jednotkách či desiatkach gigabajtov (ale existujú už aj terabajtové), majú rôzne rýchlosti zápisu a čítania (o ich testovaní možno niekedy inokedy) a tiež rôzne fyzické veľkosti a tvary. O materiáloch ani nepíšem.

Tak čo nové o fleškách? Napríklad to, že niektoré sú sexi, iné zasa milučké na zjedenie.
Neveríte?
Užite si ich v galérii s nami!

Čarovné USB z filmových rozprávok

Významnou značkou na svetovom trhu netradičných USB flashiek je značka Tribe, ktorá prichádza postupne s rôznymi verziami filmových rozprávkových postavičiek. Flashky majú výborne spracovaný dizajn, kvalitnú povrchovú úpravu, sú príjemné na používanie. Sú vynikajúce ako netradičný (praktický) darček pre dieťa alebo pre partnera/partnerku.
Medzi najpopulárnejšie patrila pred pár rokmi séria USB flashiek známych Šmolkov (v angličtine ich hľadajte pod názvom Smurfs) belgického výtvarníka Peyo. Na trhu boli najmä pod značkami Tribe a Peyo. Zamilovali si ich hlavne deti. Cena bola v čase predaja približne 2-3-násobne vyššia ako iné kapacitou porovnateľné USB flash.

Vo svete existuje v súčasnosti už viacero značiek, ktoré sú známe svojím sortimentom rozprávkových postavičiek. Patrí k nim napríklad aj EMTEC (časť BASF), Temtacin a i.

Súčasne existuje pomerne veľké množstvo najmä čínskych napodobenín známych postavičiek. Asi niet už jedinej významnej filmovej postavy, ktorá by neexistovala aj v podobe USB flešky! Mnohé z nich, bohužiaľ, zaostávajú v kvalite dizajnu a v povrchovej úprave. Pri troche času stráveného nad výberom však pravdepodobne nájdete na internete aj svojich obľúbencov v slušnej kvalite.

Nájdete všetko - hrdinov dneška, hudobné nástroje, tučniaka Linux-u, postavičky na Halloween,...

Ako pripojiť USB flash

Na kvalitne spracovaných silikónových, kovových či drevených USB je niekedy problém zistiť ako ich otvoriť a pripraviť na používanie. Najmä plastové USB v tvare kreditných kariet lícujúce na desatiny milimetra bývajú pri prvom stretnutí hlavolamom. Našťastie majú otvor na zasunutie pomôcky (pera, skrutkovača,…) a vyklopenie zásuvnej časti na jednu stranu. Pozor, pri ich tenkosti sa ľahko stane, že ich zasuniete do počítača kontaktami naopak a nebudú fungovať!
Na pohľad nepoužiteľné USB modely známych automobilových značiek mávajú zasa vysunuteľný „podvozok“. A na ňom sú kontakty. Na nasledujúcich obrázkoch je niekoľko pohľadov ako to vyzerá v praxi.

USB kľúče sú všade

Nájdeme ich nielen v rozprávkových filmových postavičkách, ale aj v šperkoch, v manžetových gombíkoch, v reklamných podobách kreditiek či piva, v otváračoch fliaš, v rozhodcovskom kladivku, v baterkách, v mini-Biblii (naozaj obsahuje biblický text), tiež v pokerových žetónoch,… Sú malé, veľké, mini, luxusné i obyčajné, môžu svietiť, obsahujú hudbu, filmy, fotky, texty, programy. Slúžia na prenos údajov, operatívne zálohovanie, niekto ich používa na archiváciu (a má ich mraky), iný zasa pomocou nich propaguje svoju značku… USB kľúče sú proste univerzálnym médiom 21. storočia.
Môžete na ne uložiť fotografie z dovolenky a venovať ich v netradičnej podobe. Alebo spraviť video-vzdelávací kurz, podľa témy zvoliť materiál USB kľúča, tvar a potlač a rozoslať klientom. Alebo…

Ak ste im ešte ako marketéri neprišli na chuť, možno vás tento prvoaprílový článok aspoň poštuchol k zamysleniu.
Nie je čas pustiť do sveta nejaký nezabudnuteľný kúsok?

autorom článku je: Ján Tóth
- absolvent FEI STU a FM UK. Po ukončení štúdia pracoval rok vo vydavateľstve ako vedúci IT, následne na vedúcich pozíciách súkromných firiem a tiež ako riaditeľ slovenského zastúpenia nadnárodnej spoločnosti. Autor a spoluautor kníh z oblasti IT, článkov z oblasti zdravia a kozmetiky, prekladateľ, prednášateľ, v súčasnosti pracuje ako lektor a konzultant na voľnej nohe.

Podeľte sa s nami o svoj názor:

Páči sa Vám článok alebo novinka?