Tu je príklad motivačného listu, ktorým som sa uchádzala o pozíciu testerky kurzov – aj s mini-komentárom.
Cieľ prvej vety je vzbudiť pozornosť. Aby môj list neodložili bokom a prečítali ho do konca.
Zistila som si na internete (z mailovej adresy firmy pred zavináčom bolo jasné, komu píšem), že výber bude robiť človek v strednom veku, so skúsenosťami. Keby som písala do firmy – startupu mladých ľudí, cielila by som možno prvú vetu inak, na mladšieho človeka. Možno.
Motivačný list
Mysleli ste si, že kríza stredného veku sa prejavuje najmä u mužov a to nespokojnosťou s dlhoročnou partnerkou a hľadaním si nových – mladších, krajších? Omyl!
Priznávam, som žena a mám krízu stredného veku. A prejavuje sa tým, že ma v práci už nenapĺňa to, čo ma predtým nesmierne bavilo, že hoci vždy som svoju prácu milovala a dobrovoľne som makala aj po večeroch a víkendoch, tak toto je posledné mesiace niečo, čo skrátka už nedám. A tak som po 25-tich rokoch v nadnárodnej spoločnosti dala výpoveď. Odišla som z vrcholovej pozície, teda vrcholovo najvrcholovatejšej a teraz rozmýšľam a skúmam svoje vnútro, čo so sebou ďalej. Čo by som chcela robiť, čo by ma bavilo, ako zariadiť, aby sa mi opäť vrátilo nadšenie a chuť do práce.
Rozhodla som sa, že kým sa moja duša hľadá, venujem svoj čas novým poznatkom a aktivitám, skrátka niečomu, na čo som doteraz pri svojom pracovnom vyťažení nemala čas. A jedna z tých aktivít boli kurzy IT. Vybrala som si u Vás – v IT LEARNINGu – a absolvovala prvé 2 kurzy Excel-u. A vďaka nim dnes dokážem:
* formátovať tabuľky, čo mi prinieslo efektívnejšie a rýchlejšie spracovanie dát,
* používať niektoré vzorce a funkcie (napríklad SUB), ktoré mi zásadne zjednodušili prácu,
* rýchlejšie pracovať cez klávesové skratky,
* vytvárať kontingenčné tabuľky a ľahšie nachádzať logické prepojenia,
* zaznamenávať a upravovať makrá, a tým zrýchliť opakované operácie.
Jeden kurz bol výborný a druhý taký slabší priemer. Prečo bol slabší? Dôvod je jednoduchý – a žiaľ, vo svojej profesionálnej praxi som sa ním často stretávala – školitelia, ktorí nemajú pedagogickú prípravu, si málokedy uvedomujú, že jedna vec je sám niečo ovládať a úplne iná vedieť svoje vedomosti efektívnym spôsobom odovzdať.
Pretože sa mi veľmi páči IT LEARNING, chcem pomôcť zlepšiť aj školiacu metodiku. Chcem zažiť čo najviac školení na vlastnej koži a pozrieť sa na ne nielen ako študent, ale aj z hľadiska školiteľa. Ako sú na tom s prípravou, metodikou, výkladovými technikami, používaním pomôcok atď. Či ich učenie je efektívne a prispôsobené potrebám klientov, rôznym typom ľudí, s rôznymi znalosťami a odlišnými požiadavkami.
Som pripravená venovať tomu čas cez týždeň, večer i cez víkendy, podľa potreby. Predpokladám, že som schopná zvládnuť väčšinu ponúkaných kurzov, okrem programátorských, kde mi chýba možno skôr sebavedomie ako schopnosti. Ale opäť, ak bude dobrý školiteľ, zvládnem aj programovanie.
Ak by som si mohla vybrať, vybrala by som si: Office, či už Excel, Word alebo Outlook – tento balíček považujem za kľúčový pre každého človeka. Tiež si viem vybrať veľa z balíka Prezentačné a grafické programy, zaujímavé školenia sú aj v časti Databázové programy, Digitálna grafika a Online marketing. Nepohrdnem ani balíkom kurzov „vyrábame webstránku a eshop“. A pretože som posledné 2 roky okrem iného realizovala aj stavbu novej budovy spoločnosti a o.i. som sa spolupodieľala na jej architektúre, AutoCAD by mohol byť mojím siedmym svetadielom.
Podľa môjho názoru by harmonogram práce testera mal mať hlbšiu logiku, čiže od jednoduchého k zložitejšiemu a mal by obsiahnuť všetkých lektorov. Určite by mal byť výsledkom spoločnej diskusie IT LEARNING a testera.
Ja som ready a Vy?
Martina Gaislová
25.4.2018