Marketingový špecialista je zodpovedný za plánovanie, realizáciu a analýzu marketingových kampaní na podporu obchodných cieľov organizácie. Hlavnou úlohou marketingového špecialistu je vyvíjať marketingové stratégie, ktoré zvyšujú povedomie o značke, podporujú predaj a zlepšujú zákaznícku angažovanosť. Marketingový špecialista úzko spolupracuje s tímom na tvorbe a implementácii marketingových aktivít.
Povolanie marketingového špecialistu vzniklo s rozvojom marketingu ako disciplíny a zvyšujúcou sa potrebou firiem oslovovať zákazníkov prostredníctvom rôznych kanálov a techník. Ako sa marketingové stratégie stávali sofistikovanejšími, vznikla potreba špecialistov, ktorí by dokázali plánovať, realizovať a analyzovať marketingové kampane na podporu obchodných cieľov. Marketingoví špecialisti kombinujú analytické zručnosti s kreatívnym myslením na tvorbu a optimalizáciu kampaní, ktoré zvyšujú povedomie o značke a podporujú predaj.