PR článok, ktorý zarába – viete ako ho napísať?

článok na blog uverejnený: 12. septembra 2019

Copywriting je kreatívnou činnosťou a určite sa pri nej nebudete nudiť. Môžete tvoriť obsah od výmyslu sveta, s ktorým budete budovať povedomie a zarábať peniažky… 😊  Pýtate sa ako? Napríklad formou PR článku. Dobrý PR článok je silný marketingový nástroj, s ktorým dokážete robiť veľké veci. Pomôže vám nenásilnou formou pritiahnuť nových zákazníkov a zároveň sa vyšplhať na vyššie pozície v Google. Počkať, čo je to ten PR článok?

PR článok vs. bežný článok

Skratka PR znamená „public relations“, čo môžeme voľne preložiť ako „vzťahy s verejnosťou“. Predstavte si, že ponúkate hodiny jogy v Petržalke. Vaše štúdio má svoju webstránku aj s blogom, na ktorom píšete o cvičení, nedávnych aktivitách, novinkách či chystaných podujatiach…
Koncept PR článku je však mierne odlišný.

Okrem toho, že čitateľa vzdeláva, edukuje, slúži ako nenásilná reklama na vaše služby. Napríklad by ste mohli napísať článok s názvom „Chcete sa dostať do formy? Zacvičte si jogu“, v ktorom by ste odkázali na vaše štúdio. Neumiestnili by ste ho na vašom webe, ale na inom portáli, kde by sa vaša cieľová skupina mohla teoreticky zdržiavať. Prečo? Takýmto spôsobom budujete spomínané vzťahy s verejnosťou a povedomie u ľudí, ktorí môžu mať o vaše služby záujem. Navyše získate na svoju stránku spätný odkaz a vystrelíte pravdepodobne na vyššie pozície v Google.

osnova pr clanku

Ako napísať dobrý PR článok

Pamätáte si na časy, keď ste písali slohové práce v škole? Museli ste dodržiavať úvod, jadro a záver. Tak ako eseje, životopisy, motivačné listy, aj dobrý PR článok má svoje charakteristiky:

  1. Nadpis – Článok by mal mať pútavý nadpis, ktorý vyvoláva emóciu. Použite prídavné mená, slovesá, čísla, otázky. Nadpis a titulná fotka sú tým, čo čitateľa zaujme a prinúti ho kliknúť.
  2. Problém – Uveďte čitateľa do problematiky. V našom prípade by ste mohli venovať odsek tomu, že ľudia priberajú, pretože majú málo pohybu, sedavé zamestnanie, nezdravá strava,..
  3. Edukácia – Nerobte reklamu nasilu a dajte čitateľovi pridanú hodnotu. Ak by ste čitateľa rovno viedli k tomu, aby prišiel cvičiť do štúdia v Petržalke, reklama by nepôsobila objektívne, skôr agresívne. Zasväťte ho do účinkov jogy na ľudské telo a potom môžete prejsť ku konkurenčnej výhode.
  4. Konkurenčná výhoda – V žiadnom prípade sa nepokúšajte popierať konkurenciu. Čitateľ nie je hlúpy, a ak mu nedáte jasne najavo prečo ste práve vy najlepší, urobí si prieskum sám …a možno k vám ani nezavíta. Povedzte mu napríklad, že v Bratislave sa nachádza mnoho trénerov jogy, ale v Petržalke nájde štúdio s inštruktormi, ktorí sa jogu učili osobne od majstrov v Himalájach.
  5. Možné riešenia – Ako často sú tréningy? V aké hodiny? Zvládne ich aj začiatočník? Povedzte viac o tom, akým spôsobom môže potenciálny zákazník prísť a riešiť svoj problém.
  6. Firma – Zmieňte niekoľkými vetami svoju firmu… Výborným spôsobom je pochváliť sa referenciou od spokojného klienta, pôsobí to dôveryhodne 😊
  7. Riešenie – Stimulujte svojho čitateľa k tomu, aby klikol na odkaz na konci článku …a šiel trénovať k vám.
ako napisat pr clanok

6 tipov – vyšperkujte svoj PR článok k dokonalosti

Ako napísať dobrý PR článok som uviedla vyššie, avšak stále je pár vecí, ktoré sa na kurzoch ľudia pýtajú a je dobre poznať odpovede, či tipy ako na ne. Niekoho napadne vygúgliť slovné spojenie – PR článok vzor alebo PR článok príklad,… Tadiaľ cesta nevedie. Pretože pre každú situáciu, podmienky, produkt,… je PR článok trochu iný.
Pár vecí však majú v pravidlách všetky spoločné. Možno práve v týchto 6 tipoch nájdete odpoveď i na svoju otázku 🙂

1. Vykanie či tykanie? – V článkoch sa odporúča vykať. Pôsobí to slušnejšie, profesionálnejšie a zaručene tým nikoho neurazíte.

2. Píšte čitateľovi z jeho pohľadu – Buďte objektívni a nepíšte článok z vášho uhla pohľadu. Píšte o tom, čo zažije čitateľ.

3. Kľúčové slová – Pri písaní článku musíte myslieť ako človek, ktorý stránku navštívi, ale aj ako robot vyhľadávača. Zakomponujte do textu kľúčové slová a pridajte si u strýka Google body k dobru.

4. Kde publikovať PR článok – PR článok v žiadnom prípade nevešajte na svoj blog. Publikujte ho najlepšie na čítaný portál s príbuznou tematikou.

5. Robte si poznámky – Možno vám  to príde zvláštne, ale naozaj to pomáha. Napíšte si na papier osnovu, návrhy na nadpisy alebo akúkoľvek myšlienku, ktorá vám pri písaní zíde na um. Zídu sa.

6. Záverečná kontrola článku – Napísali ste článok? Vyspite sa a prejdite si ho znovu na ďalší deň. Určite sa nájde aspoň jedna vetička, pri ktorej vám napadne ako ju napísať lepšie.

Tak ako, idete písať? Ak si stále nie ste istí svojimi copywriterskými zručnosťami, možno vám pomôže ďalší článok… alebo dôjdite na kurz, ja som bola tiež 🙂 Tvorbu PR článku, bannerovej reklamy, Google reklamy či vstupnej stránky si vyskúšate na vlastnej koži. Lektor si vaše články prečíta a pomôže vám ich dotiahnuť naozaj k dokonalosti, uvidíte.

Najlepšie ju učiť sa u majstrov…

autorom článku je: Lívia Kelebercová
Študuje aplikovanú informatiku, baví ju pracovať a vzdelávať sa v rôznych oblastiach IT i online marketingu. Vo voľnom čase sa s Vami rada podelí o svoje skúsenosti, vedomosti, zážitky a dojmy z prostredia IT Learningu vo forme článkov.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
content marketing, copywriting, internet, Internet marketing a reklama, marketér špecialista, PR článok