Základy PHP: Začnite programovať hneď teraz!

Ako písať texty, ktoré zarábajú?

kategória: Blog pridané: 18. mája 2019

názov kurzu:
Kurz Copywriting I. – dokonalé texty na webstránke a v reklame
lektor:
Peter Hecht

Zarába váš e-shop málo? Podľa štatistík vraj 99 % e-shopov na Slovensku spraví obrat za menej ako 100 eur mesačne. Väčšina sa sťažuje na silnú konkurenciu, na cenové vojny apod. Ani ich nenapadne, že to nemusí byť otázka konkurencie, ceny, ale kvalita textov na webe je to, čo ich posiela do úzadia. Ako je to s písaním naozaj dobrých textov? Čítajte ďalej…

Ako (ne)uspieť na webe?

Vytvorili ste si stránku a ostáva vám už len nahodiť texty k obrázkom. Pravdepodobne začnete googliť a kopírovať popisy z iných webov. Ak ste sa v tomto našli, blahoželám. Práve ste sa rozhodli pomôcť vašej konkurencii získať viac zákazníkov. Takéto texty sú pre Google i pre vašich potenciálnych návštevníkov už nezaujímavé, navyše vás potopia vo výsledkoch vyhľadávania.

Na kurze Copywritingu sa nenaučíte písať čiarky, úvodzovky alebo vybrané slová. Skontrolovať gramatiku a štylistiku vám môže dodatočne ktokoľvek.
Na kurze Copywriting I sa okrem iného dozviete, že dobré texty vznikajú vtedy, keď sa autor téme rozumie, má produkty, či služby zažité, má k nim vzťah a osobne si ich vyskúšal. Nemusíte súhlasiť… Áno, môže ešte patriť medzi svetovú špičku, ktorá to dokáže aj bez uvedeného. Patríte medzi svetovú špičku v písaní textov na web?

Predstavte si, že máte popísať v článku bezdrôtové slúchadlá. Musia byť pohodlné aj na dlhé počúvanie, mali by mať dobré basy, perfektný čistý zvuk, jednoduché spárovanie so zdrojom zvuku, dlhú výdrž atď. Napadne vám ešte možno 5 vecí, ktoré by ste k nim napísali…
No asi budete súhlasiť, že ich dokážete pútavejšie opísať, keď ich vyskúšate na vlastnej koži, než keby ste ich videli iba na obrázku. Keď do nich vnesiete emóciu zažitého, fakty, ktoré ten, kto ich nezažil, nepozná.
Zdá sa vám to ľahké?

8 tipov pre napísanie dobrého textu, ktoré som sa na kurze naučila

  1. Určite si cieľovú skupinuKto sú vaši zákazníci? Koľko majú rokov? Na kurze som si uvedomila, že úlohou copywritera nie je osloviť všetkých ľudí, ale práve tých, pre ktorých je produkt určený. Následne si treba (podľa lektorových slov) nasadiť „klapky na oči“ a písať len pre majoritnú skupinu.
  2. Nepíšte o sebe, píšte pre ľudí – Položte si otázky: Ako môj produkt spraví človeka šťastným? Ako sa mu s ním bude pracovať? Aký bude mať pôžitok, keď ho prvýkrát uchopí alebo zapne? Ako ho prakticky využije?
  3. Kritika nie je zlá – Spomenúť negatíva nemusí byť nutne zlé. Sú moje produkty či služby pre niekoho nevhodné? Uveďte to!
  4. V čom ste iní – Ak niekto hľadá napríklad slúchadlá, pravdepodobne si prezeral aj iné e-shopy. Spomeňte v texte, v čom je váš produkt naozaj lepší oproti konkurencii. Ak neviete v čom, lektor vám to na počkanie vymyslí. A bude to naozaj dobré!
  5. Vymenujte technické informácie – ako ich dostať na správne miesto – lektor priblížil dva spôsoby pre vytvorenie perfektnej landing page. Buď uvediete technické informácie na jednej stránke spolu s vašimi kreatívnymi textami alebo im vyčleníte samostatnú stránku. Nepoznáte pojem landing page? Aj to na kurze vysvetľuje…
  6. Ja, My, Vy, Oni – Určite si spôsob, akým budete komunikovať. Vykaním naozaj nič nepokazíte.
  7. Výstižné nadpisy a obrázky – Vedeli ste, že prvé, čo človeku udrie do očí, je nadpis a obrázok. Prečo teda neprovokovať nadpisom a obrázkom, ideálne vami odfoteným? Prečo? To je na dlhšie, no dozvedeli sme sa na kurze vyčerpávajúco všetko okolo nadpisov i obsahu. I ako vystavať štruktúru článku, aby bol zaujímavý…
  8. Vytvorte si plán práce – Nedržte všetko v hlave, vezmite si pero, papier a v bodoch popíšte váš produkt. Všetko, čo môže byť zaujímavé pre vašu cieľovú skupinu. Robte si poznámky, zoznam a pri tvorbe textu potom len vyškrtávate, čo ste už v texte spomenuli.
kurz copywriting I

Môžem byť aj ja copywriter?

Odpoveď znie, áno!
Na kurze som spoznala ľudí z rôznych odvetví. Mali sme tam dievča zo sféry social marketingu, slečnu, ktorá sa venuje predaju drevených stolov, alebo mladého pána ponúkajúceho hotelové služby,…
Nezáleží na tom, či máte vlastný e-shop, blog alebo si len chcete rozšíriť vedomosti v oblasti marketingu. Lektor Peťo vám za jeden deň neuveriteľne akčne vysvetlí, ako písať úspešné produktové popisy, články, landing pages alebo PPC reklamy. A nielen to. Porozumiete aj tomu, prečo písať tak a nie inak.

skolenie copywriting I

Napriek tomu, že kurz je teoretický, garantujem vám, že pero vám bude počas kurzu horieť v ruke, aby ste si všetko zapísali. Možno toho budete mať dokonca viac ako ja 🙂
Načerpáte novú motiváciu a popritom vás ešte rozosmeje lektorov humor.
Tento kurz potešil každého z nás, ktorí sme sa chceli zorientovať rýchlo v problematike copywritingu a priniesol nielen iný pohľad na veci, ale aj kopec nápadov, riešení. Srdečne odporúčam!

Záverečné zhrnutie:

+ kurz je ideálny pre začiatočníka, majiteľov webstránok, ktorí si chcú texty písať sami a všetkých, čo chcú rozšíriť svoje obzory v oblasti marketingu
+ energický a vtipný lektor, ktorý sa v téme vyzná
–  nie je vhodný pre tých, čo očakávajú praktické cvičenia alebo lekcie slovenského jazyka (praktické cvičenia sú na Copywritingu II, jazykové ani tam)

autorom článku je: Lívia Kelebercová
Som študentka odboru Aplikovaná informatika v Nitre. Baví ma pracovať a vzdelávať sa v rôznych oblastiach IT i online marketingu. Vo voľnom čase sa s Vami rada podelím o svoje skúsenosti, vedomosti, zážitky a dojmy z prostredia IT Learningu vo forme článkov.

Podeľte sa s nami o svoj názor:

Páči sa Vám článok alebo novinka?