Novinka pre web programátorov v ponuke - Vue.JS

Dá sa naučiť sa internetový marketing? Áno, dá, nie však z knihy!

kategória: Blog pridané: 25. júla 2017

názov kurzu:
Internet marketing I. – reklama a propagácia na internete pre začiatočníkov
lektor:
Mgr. Peter Hecht

Prilákajte návštevníkov a maximalizujte zisk

Takýto je podtitul knihy Internetový marketing českého guru Viktora Janoucha. Knihu som nedávno videl v ponuke martinus.sk. Rok vydania je 2014, 376 strán, cena 16,49 €. Jeden z najinšpiratívnejších zdrojov pri hľadaní ako uspieť v konkurencii na internetovom trhu.

Existuje samozrejme niekoľko iných knižných zdrojov. Všetky majú malý nedostatok. Internetový trh sa mení a vyvíja tak rýchlo, že učebnica – akokoľvek dobrá a inšpiratívna – sa stáva už v momente vyjdenia máličko zastaranou a každého pol roka zastaráva o dosť viac, po dvoch rokoch viac-menej popisuje históriu.
Tak je to aj s internetovým marketingom. Mení sa naozaj rýchlo.
Preto som nevolil učebnicu, ale kurz. Práve taký, ktorý je aktuálny a ešte aspoň rok budem môcť využívať z neho maximum.

Reklama na internete

Prečo ju vlastne robiť. Na úvod nám lektor krátko ilustroval problematiku marketingového mixu, ktorú by mal každý predávajúci a marketér aspoň v podstate poznať. Hneď po úvodnom slajde ukázal na druhom, čo je podstatné pre efektívnu tvorbu a cielenie reklamy na internete – mať prehľad, poznať problematiku webstránok, poznať marketingové kanály a psychológiu zákazníka. A môžete začať! Vzápätí sa roztočil kolotoč informácií o tom, či a komu sa vôbec oplatí reklama na nete robiť, kedy ju robiť a jej formy. Všetko s veľmi hlbokým praktickým vhľadom do problematiky, ilustrované konkrétnymi príkladmi z praxe, doplnené o viaceré humorom korenené poznámky…

Povinnosti marketingového manažéra

Tušili ste, že existujú? Ja áno, len som ich nevedel tak zrozumiteľne obsahovo kvantifikovať ako to spravil prednášajúci. Sú v podstate len tri hlavné, a ak ignorujete len jednu z nich, investícia do reklamy na internete budú vyhodené peniaze. Už v tejto chvíli sa cena kurzu zaplatila. Pretože stratiť v reklame 100 € je pomerne ľahké. Ktoré sú to?

1) Nájdenie miest, kde sa nachádzajú potenciálni zákazníci je síce logické, ale veľa firiem to nerobí. Považujú za svoje teritórium celý internetový trh. A ten je teda veľký sakramentsky. Potom sa čudujú rozptylom a nízkou účinnosťou…
2) Vysvetliť zákazníkom, na čo je produkt alebo služba vhodný. Jednoduché, však? Poznámka prednášajúceho o tom, že marketér má v tomto postavenie tlmočníka, ktorého povinnosťou je hovoriť zrozumiteľne  a verne k obom stranám dialógu, dodala celému bodu jasnosť. Uvedené konkrétne príklady z počítača v „priamom prenose“ premietané na stenu z projektora ukazovali na neznalosť až úbohosť ľudí, ktorí sa pokúšajú o podnikanie na Slovensku s podporou na internete. Každý z nich by mal kurz povinne absolvovať!
3) Počúvať zákazníkov. Ešte niečo dodať?

Ako vytvoriť web-stránku

Predmetom kurzu bol síce marketing, ale práve časťou venovanou teórii webstránok sme dostali cez voľbu domény, SEO, variabilitu dostupných redakčných systémov pohľad do zákulisia tvoriaceho predpoklady a ovplyvňujúceho výsledky marketingu. Lektor spomenul WordPress (ten som už absolvoval na inom kurze predtým, pozrite články o tvorbe stránok a o kurze WordPressu), Drupal, Joomla, Typo3 a na konkrétnej ukážke predviedol, ako sa dnes tvorí stránka a jej obsah i čo z toho je dôležité pre dobrý internetový marketing. Pred obedovou prestávkou stihol ešte načať problematiku zahájenia reklamy.
Pekne nadupané dopoludnie s „drajvom“!

Marketingové kanály, SEO, PPC

V rámci popoludnia pribudli k pojmom v nadpise odseku pri objasnení a konkrétnom využití nástrojov v praxi ešte pojmy SEO, sociálne siete, katalógy, content marketing a ďalšie… Špičkový popis významu jednotlivých marketingových kanálov a ich charakteristika vniesli jasno do problematiky hneď v úvode popoludnia – každý z nás získal dosť konkrétnu predstavu, čo je pre jeho prácu najvhodnejšie a čo mu bude vyhovovať s ohľadom na finančné možnosti.

Popoludňajší blok zakončil prednášajúci famózne – postupom odporúčaní ako začať robiť kvalitný marketing na internete s popisom postupnosti krokov a súborom dobrých rád z praxe k tomu.
Silné. Inšpirujúce. Chvíľami až šokujúce.
No, po tuším pätnástich rokoch praxe určite vie, čo hovorí. Všetci sme to priam cítili.
Mimochodom – ako vidno z fotiek, miestnosť bola zaplnená na 100%, kurz bol vypredaný. Viac ako polovici z nás bolo jasné, že na druhý deň sa uvidíme na pokračovacom kurze.
Jednotka bola obsahom naplnená až-až, čo mohlo ešte nasledovať?

Ak vás zaujíma aktuálny detailný obsah kurzu Internetový marketing I., kliknite na tlačidlo dolu. O obsahu ďalšieho nadväzného kurzu Internetový marketing II. sa dočítate v článku pod názvom „Internetový marketing nie je pre mňa“.

Záverečné zhrnutie:

+ kurz vhodný aj pre začiatočníka, má však čo povedať aj skúsenejším(!)
+ dobre padlo občerstvenie, na vysokej úrovni
+ prednášajúci s mnohoročnou praxou
+ zodpovedané aj konkrétne otázky k súkromným projektom
– nenašiel som žiadne

autorom článku je: Ján Tóth
- absolvent FEI STU a FM UK. Po ukončení štúdia pracoval rok vo vydavateľstve ako vedúci IT, následne na vedúcich pozíciách súkromných firiem a tiež ako riaditeľ slovenského zastúpenia nadnárodnej spoločnosti. Autor a spoluautor kníh z oblasti IT, článkov z oblasti zdravia a kozmetiky, prekladateľ, prednášateľ, v súčasnosti pracuje ako lektor a konzultant na voľnej nohe.