Ako oživiť nekvalitné foto?

Instagram je ako Tamagoči: zvieratko, ktoré treba kŕmiť

kategória: Blog pridané: 28. júna 2019

Pamätáte si Tamagoči? Niežeby som toto malé digitálne zvieratko mala niekedy v opatere, ale poznala som ľudí, ktorí prepadli starostlivosti o hračku v podobe malého plochého vajíčka s tromi tlačidlami. Kŕmili ho vyberanými lahôdkami, zabávali ho, hrali sa s ním rôzne hry, boli zodpovední za jeho výchovu. Čistili neporiadok, ktorý Tamagoči urobil, kontrolovali jeho úroveň šťastia. Vytvorili si k nemu obrovské puto. Hovorí sa, že jeho názov pochádza sčasti z japonského slova tomodachi, čo znamená „priateľ“…

… o priateľov sa skrátka treba starať

Každý z nás má nejakého priateľa. Minimálne jedného. Skutočným priateľom nám môže byť aj domáce zvieratko. Napríklad my máme doma plyšového medveďa, našu Etelku 😊.

instagram-vs-priatelia

Čím viac sa užívateľ o svoje digitálne zvieratko staral, tým dlhšie a lepšie mu žilo a vydržalo. Ak sa o neho ale užívateľ nestaral, jedného dňa sa na obrazovke namiesto zvieratka objavil hrobček. Jeho priateľ zomrel.

Mnohí majú virtuálneho kamaráta, a nie jedného. Mnohých.
Tak ako v prípade Tamagochi, pre všetky vzťahy platí: akýkoľvek druh vzťahu vydrží len dovtedy, pokým sa o neho človek stará.

Ak máte záujem o virtuálne kamarátstva, nech sa páči, je tu Instagram.

Instagram vs kamaráti, alebo ako som sa na  Instagram pozerala ja

Instagram je sieť vytvorená pre ľudí na zdieľanie fotografií a videí. Je ako Facebook, ale s väčším dôrazom na vizuálne zdieľanie. Rovnako ako na Facebooku, aj na Instagrame vytvárate interakcie s inými ľuďmi, ktorí môžu a nemusia byť vašimi priateľmi. Môžete ich sledovať, lajkovať im fotky, komentovať , označovať v príspevkoch… A rovnako ako na Facebooku, aj na Instagrame nadväzujete vzťahy.
Mám pocit, že je to iba o inej terminológii. Facebook má fanúšikov, Instagram sledovateľov. Facebook má posty a príbehy, na Instagrame nájdete fotky a „storíčka“.
Rozdiel je podľa môjho názoru hlavne v inej cieľovej skupine. Svedčí  o tom aj štýl reči, akú nájdete na Instagrame.
Hovorí sa, že mladí odchádzajú z Facebooku na Instagram, pretože sú tam ich starí rodičia 😊 Komunita okolo Facebooku postupne zreje, Instagram je v súčasnosti skôr doménou mladých. Vekové štatistiky tomu nasvedčujú.
Vývoj nezastavíš.

instagram-foloweri

Instagram v našich životoch

Pár známym som položila otázku, ako ich život ovplyvnil Instagram. Nebol to žiaden prieskum na reprezentatívnej vzorke, len ma zaujímal názor ľudí z môjho okolia, o ktorých viem, že sa nejakým spôsobom činia na tomto sociálnom médiu.

Pre väčšinu z nich je Instagram zdrojom informácií a nástrojom pre svoj vlastný biznis. Z ich profilov som mala možnosť vidieť, do akej hĺbky silu Instagramu využívajú. Všetkým, čo mi odpovedali, za odpovede aj touto cestou veľmi pekne ďakujem. Citovať budem iba dvoch.

Jedného preto, že ma v danej chvíli rozosmial: „Oberá ma asi o 7 minút môjho času denne… Dnes 8 minút, musel som na nejaký prieskum odpovedať“. Áno, aj takí ľudia určite sú, čo považujú Instagram za žrúta času a nemíňajú naň ten svoj. Som si istá, že napriek tomu sa mnohí z nich o jeho dosah a účinky zaujímajú – a aj vyššie uvedený respondent medzi nich patrí.
Ak by som rozdelila ľudstvo na dve skupiny, kde v jednej sú zhromaždení tí, čo Instagram poznajú len zbežne a v druhej takí, čo sa zaujímajú o jeho možnosti výraznejšie, Kristiána Kratochvíla alias @thekikokk nájdem v skupine 2. On je skrátka typ, ktorému žiadne novinky neujdú. Ako a kedy to robí, neviem. Nemá viac času a väčšiu hlavu než ja (aspoň pri bežnom porovnaní). Možno to bude tým, že mne často nestačí si len niečo prečítať a vedieť, ja musím vidieť a zažiť viac 😊.

Druhým citovaným respondentom je Bronka Morvayová @bronislavamorvayouvaofficial a toto je jej odpoveď: „Instagram ma ovplyvnil, a v dosť významnej miere. V čase, keď som sa už plánovala odhlásiť zo všetkých sociálnych sietí, prišiel mi do cesty človek, ktorý mi ukázal, ako Instagram využiť na business. Vtedy mi to celé začalo dávať zmysel, keďže len „bohapusté“ zahlcovanie Instagramu súkromnými fotkami bez hlbšieho cieľa bolo niečo, k čomu by som sa nikdy nepridala. Aktuálne na ňom fungujem denne, snažím sa len pracovne, ale občas skĺznem aj do toho, že sa tam zamotám dlhšie a potom je to už len žráč času ;-)“

Ja som nestretla žiadneho človeka, ktorý by ma zasvätil do tajov Instagramu.  A že Instagram naozaj nástroj s mnohými možnosťami je, som sa presvedčila na kurze Instagram marketing I. pre začiatočníkov – tvorba a vedenie profilu, správa, stratégie a budovanie dobrej značky, ktorý som sa rozhodla navštíviť.
Ako zvyčajne, moje kroky ma viedli na Kominársku ulicu v Bratislave, do IT Learning Slovakia.

instagram-vzdelavajte-folowerov

Očakávania vs realita

Instagram som využívala sporadicky. Intuitívne. Našla som pár profilov, ktoré sa mi páčili a čerpám z nich inšpiráciu. Doteraz. Aj to je jeden zo spôsobov, ako vybudovať silný a účinný nástroj marketingu. Ale chcela som vedieť viac. Vedieť ako. Know how. Viac bez námahy. Od skúsenejších a múdrejších. A takým bezpochyby lektor kurzu Instagram marketing I. Mgr. Matej Jonášek určite je. Je social managerom mnohých úspešných značiek. To je výhoda.
Nie je len teoretikom, lektorom, ktorý denne študuje Instagram support, aby exceloval pred študentami na kurze. Všetky svoje znalosti má overené v praxi a ak máte množstvo otázok ako svoj profil povýšiť na iný level, pripravte si ich. Je ochotný vám na ne odpovedať.

Pustili sme sa do výuky od základov. Je to kurz pre začiatočníkov, tak aj to treba.
Zhodou okolností sme medzi sebou mali študenta, ktorý Instagram vôbec nepoznal, ani Facebook nie. Vidíte, aj takí ľudia sú. A aj pre takých je tento kurz určený.

Medzi nami sedeli aj aktívni užívatelia Instagramu a som si istá, že Matej mal aj pre nich pár nových a zaujímavých dát, ktoré pre svoj biznis využijú. Napríklad rozoberal problematiku využitia influencerov – inak povedané „vplyvných ľudí“ Instagramu…
Na jeho praktických príkladoch sme videli, ako tvoriť stories a ako ich vhodne využiť pre naplnenie podnikateľských cieľov. Dostali sme rady, ako získať sledovateľov, ako mať správnych sledovateľov a aké príspevky uverejňovať, aby sme o nich neprišli.

A ako som napísala do svojho hodnotenia ku kurzu: „Dnešný deň predčil moje očakávania. Zmes naozaj dobrých informácií podčiarknutá výbornou náladou lektora, ktorá bola aspoň podľa mňa veľmi vírusová. Skrátka skvelo strávený deň! Ľudský, milý, veselý, mladý človek s množstvom dobrých informácií.“

Čo som si odniesla

Tento článok píšem s odstupom istého času od kurzu. Nehľadiac do svojich poznámok môžem s určitosťou tvrdiť, že mi poskytol vzácne údaje (mnohé som už stihla rozdať svojim obchodným partnerom). Od všeobecne platných, až po konkrétne.
Zabávajte. Vzdelávajte. Ukazujte, čo sa deje. Poskytujte zážitok, a nielen vizuálny. Motivujte. Ale hlavne – NENUĎTE ĽUDÍ, KTORÍ VÁS SLEDUJÚ.
„Unfollow“ – inak povedané prestať sledovať – je na Instagrame oveľa jednoduchšie ako na Facebooku. Je to také veľké tlačidlo, že aj bambusovým prstom ho trafíte (jeden z  výrokov lektora Mateja).
Kŕmte svojho instagramového Tamogočiho kvalitnou stravou a on sa vám odvďačí priazňou reálnych ľudí.

Bonusom z kurzu bol pre mňa Certifikát. A že bolo veselo celý deň 🙂

instagram-certifikat

Sľubujem, že sa do svojich poznámok pozriem, a v ďalšom článku vám napíšem niečo konkrétne, čím môžete vylepšiť svoj Instagramový účet.
Ak dovtedy nechcete čakať, navštívte kurz a svoje znalosti si rozšírte skôr, než sa ja rozhýbem.

autorom článku je: Ela Hmeľarová
Jej svetom sa po absolvovaní univerzity stal na dlhé roky marketing. Kariéru marketingového manažéra však zavesila na klinec a momentálne "freelancuje". Zväčša ju nájdete pri počítači. Analyzuje, navrhuje, testuje. Tvorí printovú grafiku, dizajnuje web stránky a aplikácie. Rozhodla sa pustiť tiež do ďalšieho vzdelávania a prostredníctvom blogu vás informuje o postrehoch a nových skúsenostiach z navštívených kurzov.

Podeľte sa s nami o svoj názor:

Páči sa Vám článok alebo novinka?