Vďaka Google Analytics vieme o návštevníkoch stránok všetko!

Content marketing, záplava informácií

kategória: Blog pridané: 9. apríla 2019

Zaplavili nás

Keď sa spýtam rodičov, aké bolo ich detstvo z pohľadu informácii, takmer nič sa nedozviem, informácii bolo málo. Keď sa pozerám dnes okolo seba, sám cítim, že informácií všetkého druhu, akéhokoľvek iného obsahu je neskutočne veľa. Všade na mňa blikajú reklamy, návody na použitie, obrázky a tak podobne.
A v tom prebytku informácií sa márne snažím na základe návodu poskladať skriňu z nemenovaného modrého nábytkárskeho gigantu so žltým logom. Návod mi nestačí. Hľadám video s lepším návodom a nakoniec mi aj tak zostanú nejaké skrutky, ktoré asi zostať nemali. Možno to poznáte…
Prečo o tom píšem a ako to súvisí s marketingom?

Revolúcia v marketingu

Na záplavu obsahu reaguje aj svet online marketingu. Napríklad sociálna sieť Facebook reaguje a rozhoduje za vás, aký obsah a komu ukáže. Ak máte napríklad  tisíc fanúšikov na svojej stránke, rozhoduje FB komu váš príspevok či reklamu ukáže a komu nie. Napriek tomu, možno zaplatíte za kliknutia, prípadne Vám nekvalitný obsah spočíta v cene za kliknutie.

A čo Google? To isté. Veľmi zjednodušene – ak urobíte reklamné texty, ktoré nesúvisia s vašimi web.stránkami, nemusí reklamy vôbec zobrazovať aj napriek tomu, že nemáte problém preplatiť konkurenciu. Prípadne ich aj zobrazovať bude, avšak… za to isté budete platiť viac ako váš konkurent, ktorý má kvalitný obsah.

Ak chcete robiť napríklad kvalitný email marketing, ste na tom úplne rovnako. Spamové filtre sú neúprosné a stále prepustia menej a menej. Budeme hovoriť o serióznom podnikaní a snahe zaujať, nie o Čínskom spame.

Vysvetlenie revolúcie spočíva vo fakte, že nie len giganti ako Facebook alebo Google na záplavu obsahu reagujú. Neustále zlepšujú, vyvíjajú umelú inteligenciu a sprísňujú nároky na kvalitu obsahu. Na kurze som sa dozvedel prognózy vývoja – v blízkej budúcnosti bude možné napríklad nájsť hľadanú informáciu bez potreby pozerať celé video, len tak. Rovno si pozriem potrebnú sekundu alebo minútu, to je neuveriteľné! Na kvalitnom obsahu záleží viac a viac.

content_marketing_kurz_titul_prezentacie

Čo všetko je content marketing?

Content marketing je v podstate technika marketingu. Podstatou je hlavne prilákať a udržať zákazníka pomocou obsahu. Môže sa jednať o mikroblog, emailový newsletter, video, prezentácia, infografika, fotografia, sociálne siete, webinár, ebook, whitebook, blog, podcast a podobne. A všetky vyžadujú kvalitný obsah (content).

content marketing kurz IT Learning Slovakia - lektor vysvetľuje know-how

Tak čo s tým

Naučte sa tvoriť hodnotný obsah pre vašu cieľovú skupinu. Komunikujte svoju hodnotu a dôveru pri triezvom zachovaní ich pomerov. Snažte sa sami učiť a učte vašich terajších ale aj budúcich zákazníkov. Ukážte, že ste odborníci, nebojte sa podeliť o skúsenosti. Tipov je naozaj mnoho…
Avšak úplne základné zhrnutie tohoto článku spočíva v uvedomení si ako veľmi je dobrý obsah dôležitý.

 

Užitočné poznámky ku kurzu:

+  Ukážky k téme aj z iných kurzov 

+  Praktické tipy ako hľadať inšpiráciu

+  Príjemný hlas a profesionalita lektora 

 

 

autorom článku je: Roman Hruška
Roman je špecialista na digitálny marketing a reklamu a venuje sa hlavne Google Ads. Má množstvo certifikátov a hlavne pratické skúsenosti. Bakalárske štúdium ukončil v oblasti ekonómie, manažmentu a riadenia ľudských zdrojov, MBA program v oblasti strategického manažmentu. Pracoval v rôznych pracovných oblastiach od obchodníka až po vrcholový manažment, napríklad v oblasti telefonického alebo priameho predaja.
V posledných rokoch sa intenzívne venuje podnikateľskej činnosti v oblasti obchodu a medzinárodného obchodu.

Podeľte sa s nami o svoj názor:

Páči sa Vám článok alebo novinka?