Aká drahá je reklama PPC naozaj?

článok na blog uverejnený: 6. októbra 2019

Svet marketingu sa neustále vyvíja. Zatiaľ čo pred desiatimi rokmi sme sa s reklamou stretávali maximálne v televízii, novinách či v rádiu, dnes je to inak. Pozeráte video a preruší ho spot, hľadáte v Googli a do očí vám bije reklama, pustíte si video na You Tube – reklama, „listujete“ si Facebook a akoby náhodou sa vám zobrazujú produkty, ktoré ste si včera prezerali,… Internetový marketing je neodmysliteľnou súčasťou moderného podnikania a ak vám napadlo podporiť nim svoj biznis, ste tu správne. Ako to funguje a koľko to bude celé stáť?

Koľko stojí reklama?

Pýtate sa, koľko stojí reklama na internete? Koľko chcete. Cenu, ktorú ste ochotní za jedno kliknutie zaplatiť, si určujete vy. Či sa budete hýbať v centoch alebo eurách je vo vašich rukách. Majte však na pamäti, že pravdepodobne nebudete jediní, kto sa bude chcieť na konkrétne slovné spojenie, hľadanú frázu zobrazovať. No a?
Predstavte si, že ponúkate servis lyží v Bratislave a chcete aby sa vaša reklama zobrazovala ľuďom, ktorí o ňu majú záujem. Pravdepodobne nebudete jediný a prebehne čosi ako aukcia o pozície. Jožo ponúkne za kľúčové slovo „servis lyží Bratislava“ 10 centov, Marek 30 centov, Fero 20 centov a vy ponúknete 80 centov. Platiť budete nakoniec toľko, čo inzerent, ktorého ste predbehli, +1 cent. V našom prípade teda 31 centov za kliknutie.
To sa oplatí, nie?

goggle ads kurz bratislava

Google Ads kurz a reklama

Teraz už viete odpoveď na otázku v nadpise? Ako to funguje?
PPC reklama je naozaj výhodná a potvrdí sa to hlavne vtedy, ak s ňou viete hospodáriť.
Vytvoriť úspešnú reklamu však nie je záležitosť troch klikov …a vybavené.
Potrebujete poznať svoju cieľovú skupinu, navrhnúť kľúčové slová, vedieť  čo je to voľná zhoda, frázová zhoda, rozdiely medzi reklamou vo vyhľadávaní a obsahovou reklamou, písať pútavé texty, sledovať historické dáta,…

google-adwords-kurz-bratislava

Ak ste sa pri predchádzajúcom odseku chytili hlavu, nezúfajte, to ešte nie je všetko. Ak viac ako polovici výrazov presne nerozumiete, je šanca. Poznáte to, všetko sa rýchlo naučíte z internetu. No, nie úplne všetko… a nie úplne rýchlo 🙂
Ja som to naozaj rýchlo pochopila na kurze Google Ads pod vedením skúseného lektora. Predtým, než som kurz navštívila, mi tiež tieto pojmy skoro nič nehovorili …a nebola som jediná. V našej skupine boli ženy i muži, ktorí sa prišli naučiť, ako spropagovať svoj biznis, tiež ľudia, ktorí si prišli rozšíriť obzory, ale aj budúci marketingoví špecialisti. A ja.

Nemáte žiadne skúsenosti s PPC reklamou? Už aspoň viete, kde ich získať 🙂

Záverečné zhrnutie

Absolvovaný kurz:
Tvorba úspešných PPC kampaní I.

Lektor: Peter Hecht

+ vhodný pre začiatočníkov
+ teoreticko-praktický ozaj dobrý kurz
+ užitočné rady, ktoré ušetria peniaze vložené do reklamy

autorom článku je: Lívia Kelebercová
Študuje aplikovanú informatiku, baví ju pracovať a vzdelávať sa v rôznych oblastiach IT i online marketingu. Vo voľnom čase sa s Vami rada podelí o svoje skúsenosti, vedomosti, zážitky a dojmy z prostredia IT Learningu vo forme článkov.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
adwords, Google Ads, internet, Internet marketing a reklama, marketér špecialista, online marketing, podnikanie, PPC, reklama na internete