Základy PHP: Začnite programovať hneď teraz!

6 možností ako vytvoriť Facebook príspevok. Poznáte ich všetky?

kategória: Blog pridané: 3. júna 2019

Poďme si ukázať, aké formy príspevkov nám v súčasnosti Facebook povoľuje vyprodukovať. Medzi rečou si povieme, ktoré z nich majú väčšiu šancu na organický reach – rozumej dosah, t.j. aby ich videlo viac ľudí. Čo najviac ľudí.

Otvárate Facebook a nacvičeným pohybom prsta na mobile prejdete pár strán s príspevkami. Pri niektorých sa zastavíte, lebo vás zaujme fotka. Niektoré otvárate, lebo sú prísľubom zaujímavého čítania. Sledujete albumy priateľov, hráte hry, súťažíte. Vyhľadávate informácie, alebo sa len nudíte.

…. alebo postujete. To znamená, ste na druhej strane barikády. Vytvárate príspevky a publikujete ich pre svojich fanúšikov. Vyskúšali ste už všetky typy príspevkov?  Pred absolvovaním kurzu „Facebook I. – virálna komunikácia alebo ako byť správny sociálny manažér“ som si myslela, že určite áno. Mýlila som sa 😊.
Tak si ich poďme pozrieť:

1. Pozadie na výber

Nie, nejdeme si ukazovať naše zadky. Pozrieme si, aké pozadia nám ponúka Facebook v prvom type príspevku.

Príspevky s rôznym farebným podkladom sú vhodné na krátke statusy, na slogany, citáty, útržkové myšlienky, blahoželania.
Postup je jednoduchý:  vyberiete pozadie, napíšete text.
Ja mám aktuálne na výber v konte na Facebooku 75 možností. Ich počet má každý iný, zrejme závisí od vašej aktivity na Facebooku.
Pozor, počet riadkov je limitovaný. Skúste, ale viac ako 4 riadky nenapíšete.
Tento druh príspevku je sexi, má však aj jedno negatívum, nemožno ho propagovať(!)

facebook-post-s-prednastavenym-pozadim

2. Štandard náš každodenný

Snáď najpoužívanejším typom príspevku je fotka alebo video, plus text. Fotografiu nahráte z počítača alebo odfotíte mobilom, priamo vytvárate príspevok a už len pridáte text. Dva, tri riadky textu s emotikonmi – to sú tie kreslené ikonky, ktoré dávajú textu emocionálny rozmer – a je to. Takýto druh príspevku má vraj najväčší dosah.

3. Album

Viac fotiek = viac fanúšikov? Mýtus. Čím viac fotografií vkladáte k príspevku, tým viac trieštite záujem. Cieľom je mať čo najviac komentárov k príspevku. Ak publikujete album fotografií, komentovanie je spravidla separé, pod fotografiou, nie pod príspevkom. Čo až tak neprispieva k zvyšovaniu dosahu príspevku.

Tip: stiahnite si aplikáciu na vytváranie koláží a máte vymaľované 😊. Získate mini album v jednom obrázku.

Príklady štandardného Facebook príspevku vs. príspevku vo forme Albumu:

standard facebook prispevok
Facebook prispevok- album

4. Odkážem, odkážeš, odkážeme

Celkom bežné je postovať príspevky, ktoré odvedú návštevníka preč. Obsahujú síce fotografiu, ktorú môžeme zväčšiť, ale i odkaz na inú adresu. Môže to byť na iné miesto na Facebooku, ale aj úplne iná web stránka. Treba si uvedomiť, čo od takéhoto typu príspevku očakávame.
Primárnym cieľom je pravdepodobne dostať človeka na miesto určenia. Všimnite si však, že príspevky s odkazom majú spravidla menší počet lajkov.  Veď – súdiac podľa seba a svojho okolia – ako často sa vrátite späť a lajknete, prípadne okomentujete príspevok, z ktorého sme odišli? Koľko reakcií sme v skutočnosti schopní dať jednému príspevku?

Postup tvorby príspevku s odkazom má svoju logiku. Napíšete text, nahráte fotografiu, a vložíte URL adresu. Ideálne spôsobom CTRL+C – CTRL+V. Príspevok dozdobíte emotikonmi (ako som už spomenula, sú hodnotné, podporujú pocitové vnímanie) …a je hotovo.

Ba ešte nie, dajte bacha na skratky.

odkaz facebook prispevok

Tip: Na odkaz nepoužívajte skracovače typu „bit.ly/abc5jfa78juUZ“. Nevyzerá to dobre, nikto ani len netuší, čo sa za linkom skrýva.  Uvádzajte plnú adresu, pracujte s brandom.

5. Hardcore preklik

Pri tvorbe príspevku začíname URL adresou.  CTRL+C – CTRL+V. Chvíľu počkáme, Facebook automaticky stiahne obrázok a popis z cieľovej web stránky. URL adresu následne môžete zmazať a napísať vlastný text …aký len chcete.
Má byť príspevok upútavkou na článok? Napíšte kúsok z úvodu.
Má byť príspevok pozvánkou na web stránku? Stručne opíšte, čo čitateľa na stránke čaká. Nech príspevok korešponduje s obsahom na webe. Aby ľudia našli na stránke presne to, čo hľadali.

6. Hurá na kolotoč

Kolotoč, inak nazývaný aj Carousel, je typ príspevku, ktorý je na vnímanie komplikovanejší a ľudia ho vraj preto nemajú veľmi v láske. Takže s ním opatrne.
Je ideálny na prezentáciu viac produktov, viď priložená fotografia.

Jeden produkt, kúsok druhého a šípka vpravo. Každý produkt vedie na samostatnú stránku. Jupíí. Super, môžeme nakupovať 😊.  Pozor, chce to pekné fotky, nech to naozaj vyzerá.

Kolotoč vytvoríte jednoducho. Ako prvé vložíte URL adresu na home page=domovskú stránku, kde sú produkty Postupne vkladáte obrázky produktov, vložíte k nim popis, aby bolo jasné, o čo ide. Nezabudnite upraviť cieľovú internetovú adresu pri každom obrázku… a nakupovanie môže začať.

carousel

Upozornenie: skontrolujte posledný obrázok v carouseli. Je na ňom logo stránky, z ktorej ste carousel vytvárali. Sedí odkaz na web stránku s logom?

Na kurze Facebook I. – virálna komunikácia alebo ako byť správny sociálny manažér si pod vedením lektora Petra Hechta natrénujete tvorbu všetkých typov príspevkov.  Dozviete sa k nim aj oveľa širší komentár ako som uviedla.  A – ako vždy – ešte oveľa viac.

Ale o tom zas podrobnejšie v inom príbehu nabudúce 😊.

autorom článku je: Ela Hmeľarová
Jej svetom sa po absolvovaní univerzity stal na dlhé roky marketing. Kariéru marketingového manažéra však zavesila na klinec a momentálne "freelancuje". Zväčša ju nájdete pri počítači. Analyzuje, navrhuje, testuje. Tvorí printovú grafiku, dizajnuje web stránky a aplikácie. Rozhodla sa pustiť tiež do ďalšieho vzdelávania a prostredníctvom blogu vás informuje o postrehoch a nových skúsenostiach z navštívených kurzov.

Podeľte sa s nami o svoj názor:

Páči sa Vám článok alebo novinka?