Novinka pre web programátorov v ponuke - Vue.JS

YouTube a marketing – tipy a stratégie

kategória: Blog pridané: 19. októbra 2017

názov kurzu:
Efektívny YouTube marketing I – ako správne naštartovať firemný YouTube kanál
lektor:
František Kozáček

Najnavštevovanejšie stránky na svete

Tipovali ste za najnavštevovanejšie stránky YouTube? Nesprávne. YouTube je so svojími videami druhý.
Facebook?
Ani ten nie. Podľa údajov spoločnosti Alexa (alexa.com), ktorá vznikla v roku 1996 a je so svojou najsilnejšou a najpresnejšou webovou analýzou svetovým priekopníkom, sa Facebook podľa údajov z jesene 2017 nachádza na treťom mieste.

Tipujete na prvé miesto obľúbený vyhľadávač? Google! Áno. Stránky google.com s predstihom vedú čelo tabuľky.
Google umožňuje používateľom vyhľadávať informácie z celého sveta, vrátane webových stránok, obrázkov a videí. Ponúka jedinečné funkcie a technológiu vyhľadávania. Google kúpil v roku 2006 YouTube a sofistikovaným „sociálnosieľovým“ prístupom k používateľom predbehol aj Facebook (ten bol na druhej priečke ešte v roku 2015).
Ale nie o Google je tento článok…

Marketing na YouTube?

Druhé miesto v zozname patrí jednému z najlepších marketingových nástrojov na planéte. YouTube má k dnešnému dňu viac ako miliardu používateľov, čo je takmer tretina svetového internetu.
Každú minútu na stránkach YouTube pribudne asi 400 hodín videa. Video je najsilnejšia forma obsahu na internete – zapája najviac zmyslov a v súčasnosti je o ňu vysoký, stále rastúci záujem.
A čo je pre marketérov najdôležitejšie – už spomenutý fakt, že YouTube patrí pod firmu Google.  Význam spolupráce medzi jednotkou a dvojkou dobrému marketérovi asi netreba vysvetľovať…

Poradie platí aj na Slovensku. Mesačne používa YouTube 2,9 milióna obyvateľov Slovenska (neuveriteľné, však?). Vo vekovej kategórii 15-34 rokov YouTube oslovuje viac ako 88 % ľudí, vo vekovej kategórii 35-54 viac ako 50 % ľudí. Marketing v trošku netypickom webovom prostredí má však svoje výrazné špecifiká. Aby bol efektívny, je dobre vedieť, čo rešpektovať a akým chybám sa vyhnúť  – o tom je tento kurz z ponuky IT Learningu.

Ako zvýšiť príjem v podnikaní

Ak milujete videá, je zverejňovanie a monetizácia videí na YouTube príležitosť ako zlepšiť svoje príjmy.
Čo je možné premeniť prostredníctvom YouTube na zdroj peňazí? Nie je toho málo.

Predaj vlastných produktov či služieb, informácii, predaj produktov iných (affiliate), speňaženie videí prostredníctvom Google AdSense (cez reklamy), spoluprácou s inými firmami,… a ďalšie spôsoby, ktoré lektor – mimochodom, jeden z najlepších v branži na Slovensku – pohotovo v rámci kurzu doplnil.
A nielen to, potešili veľmi konkrétne informácie, čo sa za jednotlivými formami skrýva –  ako predávať vlastné produkty a služby, ako speňažiť videá,…

Prvé kroky pre rýchly a úspešný štart

Ak chcete v akomkoľvek prostredí robiť úspešne marketing, potrebuje spätnú väzbu. Na YouTube je najdôležitejšia metrika čas strávený sledovaním obsahu videa. Keď viete túto základnú informáciu, je zrejmé, že obsah musí byť úžasne trendový alebo dlhodobo hodnotný, inak video zapadne a jeho sledovanosť bude 5-10 „náhodne okoloidúcich“ návštevníkov ročne.
Z obsahu sa odvíja úvaha o vhodnom výbere cieľovej skupiny pre váš video-kanál.  Alebo naopak – aký obsah je vhodný pre cieľovú skupinu.
A súvisiace dve skupiny otázok: Pre koho ideme video tvoriť? O čo sa zaujíma? a Čo chceme presne dosiahnuť? Dokedy očakávame výsledky? A ďalšie dôležité… plus, samozrejme, aké formy videa zvoliť pre rôzne „cieľovky“…

Ako tvoriť úspešné videá pre YouTube?

Na všetky otázky lektor fundovane a na základe skúseností na slovenskom trhu veľmi vyčerpávajúco odpovedal. Neváhal sa priznať k strateným tisíckam euro pri svojich začiatkoch, o ktoré prišiel neznalosťou prostredia. Dnes pomáha a konzultuje viacerým (aj významným a úspešným) slovenským video stránkam. Naozaj skvelý človek, ktorý svojím optimizmom a veľmi otvoreným prístupom nadchol každého z účastníkov.

Praktická stránka témy – tvorby úspešného video kanála – tvorila druhú polovicu jednodňového kurzu. Lektor nás v nej jedinečným spôsobom previedol zákutiami práce na YouTube – od založenia profilu, tvorby náhľadového profilového obrázku a súvisiaceho loga, cez voľbu trailerov, výberu vhodného názvu kanála až po to, ako sa vyhnúť sankciám  a ako efektívne prepojiť nový marketingový kanál s inými stránkami (web, FB, LinkedIn a pod.). Zoznámil nás tiež s overenou 3-krokovou štruktúrou videa pre dosiahnutie najlepších výsledkov, naznačil ako uvažovať strategicky a ďalšie užitočné…
Som veľmi rád, že som kurz absolvoval. Dal mne i ostatným nový pohľad na ďalšiu skvelú formu udržateľného marketingu. Všetci sme sa v závere kurzu zhodli, že sa tešíme na pokračovanie!

Pracujete v marketingu či obchode a hľadáte nové možnosti komunikácie s klientami? Alebo ste už začali s propagáciou na YouTube, ale výsledky sú slabé? Príďte na kurz. Tento fantastický tip na to, ako sa inak pozrieť na svoje podnikanie a dostať sa na prvé priečky Google bez významných investícií, stojí naozaj za to.

Záverečné zhrnutie:

+ kurz ideálny pre začiatočníka so záujmom o oblasť videa na webe
+ kurz aj pre skúsených marketérov – otvorí nové možnosti oslovenia klientov
+ kurz „povinný“ pre dobré marketingové agentúry
+ veľmi rozsiahla a pútavá téma
– nestihli sme tému v stanovenom kurzovom čase, ale za ochotu ostať patrí lektorovi veľká vďaka zostavších zúčastnených (predĺženie o viac ako hodinu)

autorom článku je: Ján Tóth
- absolvent FEI STU a FM UK. Po ukončení štúdia pracoval rok vo vydavateľstve ako vedúci IT, následne na vedúcich pozíciách súkromných firiem a tiež ako riaditeľ slovenského zastúpenia nadnárodnej spoločnosti. Autor a spoluautor kníh z oblasti IT, článkov z oblasti zdravia a kozmetiky, prekladateľ, prednášateľ, v súčasnosti pracuje ako lektor a konzultant na voľnej nohe.