Vystúpte z komfortnej zóny, vytvorte si životopis v PowerPointe

Tvorba webstránky: 5 dôvodov, prečo si povedať ÁNO!

kategória: Blog pridané: 16. augusta 2018

Dnes už má webstránku takmer každý. Prezentovať sa bez vhodného nástroja na internete je v dnešnej dobe len ťažko predstaviteľné. A ak ste to ešte nevyskúšali, je na to ten najvhodnejší čas! Pomôžem vám. Nechajte sa inšpirovať, ako sa dajú webstránky využiť vo váš prospech.

Chcem byť bloger, vloger, fotobloger ….

Ešte predtým, ako sa pustíte do niečoho takého ako blog, vlog či fotoblog, mali by ste vedieť, o čo vlastne ide. Blog je – jednoducho povedané – webový denník (skratka angl. web log), teda miesto, kde autor píše a tiež uverejňuje svoje články. Blog môže mať podobu textu, obrázkov, videa alebo ich mixu. Podľa toho má špecifické označenia. Najčastejšie sa pod označením blog vníma jeho viac-menej textová podoba…
Pri tvorbe vlogu sa tvorca obsahu – nazývaný aj vloger  – prihovára publiku prostredníctvom videa. A z pomenovania fotoblog je už jasné, že ide zverejňovanie fotografických skvostov, ktoré autor/autori pridávajú na svoje stránky periodicky.

Už tušíte, kto je bloger? Bloger prezentuje svoje myšlienky, nápady, postrehy,… s cieľom spätnej interakcie s čitateľmi. Prostredníctvom komentárov si po uverejnení blogu, vlogu či fotografií vymieňa názory s čitateľmi. Niektorí vysnoria jeho mail a napíšu mu aj priamo. Bloger získava takto pozitívne i negatívne ohlasy a vo svojej tvorbe sa takýmto spôsobom posúva ďalej.

Prezentovať sám seba?

Budovanie osobného brandu – značky – je pre niektoré typy profesií veľmi dôležité. Značka samého seba a presvedčivý osobný príbeh sú predpokladom budúceho úspechu. Účel je jednoznačný – dostať sa do povedomia nenásilným spôsobom, napríklad aj prostredníctvom blogov.

TIP: Ak nie ste typ, ktorý potrebuje prezentovať sám seba, vaše webové stránky vám môžu poslúžiť napríklad aj na zverejňovanie rôznych udalostí. Pred udalosťou zverejníte program a po udalosti zasa zavesíte fotografie z akcie na webstránky, odkiaľ si ich každý môže stiahnuť alebo pravidelne prezerať.
Napríklad jeden z našich známych sa pred časom rozhodol precestovať na motorke Európu. Vytvoril web-stránky, na ktorých pravidelne večer zhrnul, čo zaujímavé videl a zažil. A tak sme cestovali vlastne spolu s ním 🙂

Prezentácia firmy, reklama produktu alebo e-shop?

Podpora povedomia o firme, známosti jej značky či produktov, podpora predaja, zákaznícky servis – toto všetko je potrebné pre modernú firmu, ktorá sa chce priblížiť čo najviac k zákazníkovi a uspokojovaniu jeho potrieb. Firemné web-stránky tak môžu nadobúdať podľa obsahu viacero podôb.

Firemná prezentácia – opäť budovanie značky – brandu, tentokrát je v popredí firma (a jej produkty).

Produktová stránka je jeden z najúčinnejších spôsobov prezentácie produktu. Takýto web podrobne informuje o produkte alebo celom sortimente produktov. Na druhej strane predstavuje firmu v spojitosti s produktom. Aj na takomto type webstránok je možné nájsť blogy venujúce sa niektorej súvisiacej či nie priamo súvisiacej oblasti.

Internetový obchod alebo inak povedané e-shop je webstránka vytvorená za účelom predaja produktov alebo služieb. Výhodou e-shopu sú v porovnaní s kamenných obchodom spravidla nižšie náklady na prevádzku, a tým aj nižšie ceny. Firmy si e-shop zriaďujú častokrát ako doplnok ku oficiálnej stránke firmy.

TIP: Ak máte záujem o vytvorenie blogovacích stránok  alebo jednoduchého e-shopu, pozrite si v IT Learningu kurzy WordPress-u a jeho nadstavby WooCommerce.

Áno, môj nový web!

Povedať si slovíčko ÁNO je jednoduchšie ako následná realizácia. Ak ste sa rozhodli, že si svoju vlastnú stránku ,,nakódite“ sami alebo zvládnete redakčný systém WordPress, je to dobrý začiatok a držím vám palce!

Či už budete prezentovať svoje blogy, samého seba, firmu, produkty alebo mať vlastný e-shop, nezabúdajte na kvalitu obsahu a relevantné informácie v ňom.
Na záver zopár odporúčaní.
Účel webu musí byť od prvého momentu zrejmý. Neviete ako postavíte jeho kostru? Zvoľte si kľúčové slová.
Vytvorte si (a zakúpte cez registrátora domén) zaujímavý, ale výstižný názov domény.
Vyberte si webhosting, ktorý vám vyhovuje.
Zvoľte vhodný dizajn. A tvorte, budujte, stavajte, čarujte,…
No a potom – nezabúdajte na propagáciu diela, pretože keď si na obchode vytvoríte výklad (t.j. web), neznamená to, že okoloidúcich zaujme a vojdú aj dnu.

autorom článku je: Kristína Lörinczová
Absolventka Ekonomickej univerzity v Bratislave, nadšenkyňa vzdelávania so záľubou o oblasť IT, ekonómiu a podnikanie. Testuje SW a po práci kurzy IT Learningu. Rada sa s vami podelí o svoje pocity a dojmy prostredníctvom blogov.