Novinka pre web programátorov v ponuke - Vue.JS

Tipy, triky, finty v e-mail marketingu

direct marketing e-mail marketing internet marketing mailing
kategória: Blog pridané: 1. septembra 2017

V posledných rokoch sa významne presunula veľká časť obchodov do virtuálneho priestoru. Ak máte predajnú webovú stránku, máte ho tam aj vy. Tým to však nekončí, len začína! Môžete mať skvelé produkty aj skvelý web, ktorý dokáže predávať, avšak kým ho nebudú vyhľadávať a navštevovať potenciálni klienti, stránka zarobí málo alebo nič. Ako to zmeniť? Reklamou.

Direct marketing a direct mailing

Viete, aký je medzi nimi rozdiel?
Direct marketing je všeobecné označenie pre marketingovú komunikáciu so zákazníkom, ktorého už predávajúci pozná (spravidla z predchádzajúcich nákupov) – zahŕňa priame telefonovanie, zaslanie zľavového kupónu na mieru a pod., zatiaľ čo direct mailing je len jedna z foriem direct marketingu, keď zákazník dostane individualizovanú ponuku motivujúcu k ďalšiemu nákupu cestou e-mailu.

Mailing  je aktivita, pri ktorej upútate prostredníctvom mailu pozornosť potenciálneho zákazníka (po získaní jeho súhlasu a mailovej adresy) na produkt, informáciu či službu.
E-mail marketing nie je vhodný na získavanie nových zákazníkov.
Ako vytvoriť návrh úspešného e-mailu, spôsob jeho posielania a vyhodnocovacia štatistika (vrátane A-B testov) – to boli témy preberané na kurze Efektívny e-mail marketing – ako na newsletter a hromadné e-maily,…

Kurz sprístupňuje poznatky hneď od začiatku veľmi praktickou formou – nahliadnutím do zákulisia marketingu školiacej firmy. Konkrétne príklady, ukážky, komentáre, štatistika. Práve poslednou položkou z nich – štatistikou – sme kurz po všeobecnom úvode k direct marketingu a vysvetlení základných pojmov začali.

Neplatený mailing v praxi

Po zoznámení sa so štatistikou návštevností, odhlásení a ďalších zaujímavých parametrov pre každého,kto chce mať prehľad o úspešnosti svojich aktivít v internetovom priestore, nasledovala prakticko-teoretická časť so základnými pravidlami pri tvorbe úspešných e-mailov, ktoré predávajú. Nájdete ich v samostatnom článku 5 pravidiel email marketingu (nielen) pre začiatočníkov.

Ťažko povedať, či bola prínosnejšia prvá alebo druhá – popoludňajšia – časť kurzu. Tá bola totiž venovaná praktickému vyskúšaniu si s využitím (ne)platenej mailingovej služby. Celé popoludnie sme strávili veľmi prakticky – prešli sme si od nastavenia účtu, výberu a modifikácie mailovej skupiny kontaktov, cez definovanie odhlásenej skupiny až po definovanie vlastnej šablóny. Nasledovalo naplnenie šablóny konkrétnym obsahom. Zaslanie testovacieho mailu, kontrola a… môžeme posielať newslettere(!)
Súčasťou popoludnia bola aj analýza stavu trhu, návod ako získavať e-mailové adresy a tiež ako v Exceli pripraviť dobrú databázu tak, aby sa s ňou dalo efektívne pracovať.
Naozaj, čo krok, to dôležitý element e-mail marketingu.

Ak ste niekedy skúšali túto aktivitu v rámci marketingovej kampane, viete, že výsledky bývajú veľmi rôzne. Najnepríjemnejšia je skúsenosť, ak ste zaplatili dosť peňazí za reklamu a vo výsledku získali z nej menej. Raz, dva razy, tri,… Kde je chyba? Dokedy to ťahať?
Vyhadzovať peniaze bez dôvernej znalosti prostredia je zbytočné. Kurz ukázal všetky citlivé miesta, na ktorých zasielanie e-mailov ľuďom zlyháva a tiež ako tomu predísť.

Najlepšie na záver

Existuje mnoho systémov, ktoré umožňujú rozosielanie mailov a vyhodnocovanie ich úspešnosti. Najznámejší z nich je asi MailChimp (dostupný v angličtine), viaceré však existujú už i v češtine alebo slovenčine. Takmer všetky majú možnosť zasielania limitovaného počtu mailov zadarmo.

Ak sa zasielaniu chcete venovať seriózne, zistíte, že rozosielanie mailov nad tieto neplatené limity je záležitosť, ktorá celkom pekne zvyšuje náklady kampane. Samozrejme, za vytvorenie systému, sofistikované rozosielanie, tvorbu šablón a ďalšie integrované služby zaplatiť je slušné, otázka je – koľko?
Lektor v rámci svojich dlhodobých skúseností priblížil najdôležitejšie kritériá pri výbere mailingových systémov a pomocou prehľadnej tabuľky ukázal možnosti, výhody a nevýhody – porovnal 14 mailingových systémov. Nakoniec odporučil nám menej známy, avšak výkonný a spoľahlivý systém (dostupný v angličtine) s podstatne nižšími nákladmi.

Spočítal som, že už len jeho používanie kompenzuje cenu kurzu po prvých dvoch-troch použitiach… akoby bol celý špičkový kurz k e-mail marketingu zadarmo.
Tak tomu hovorím veľmi prínosný kurz s takmer okamžitou návratnosťou!

Záverečné zhrnutie:

+ super kurz pre začiatočníka alebo človeka s malými vedomosťami z oblasti
+ kurz nevyhnutný pre tých, ktorým sa so samoštúdiom e-mailingu nedarí
+ špičkový lektor s poznámkami a komentármi z praxe
+ výborný metodický prístup
– málo času v závere na prebranie doplnkových tém

autorom článku je: Ján Tóth
- absolvent FEI STU a FM UK. Po ukončení štúdia pracoval rok vo vydavateľstve ako vedúci IT, následne na vedúcich pozíciách súkromných firiem a tiež ako riaditeľ slovenského zastúpenia nadnárodnej spoločnosti. Autor a spoluautor kníh z oblasti IT, článkov z oblasti zdravia a kozmetiky, prekladateľ, prednášateľ, v súčasnosti pracuje ako lektor a konzultant na voľnej nohe.

Podeľte sa s nami o svoj názor:

Páči sa Vám článok alebo novinka?