Novinka pre web programátorov v ponuke - Vue.JS

Potrebujete in-house marketéra?

kategória: Blog pridané: 18. júna 2018

Porada vedenia firmy. Na plátne sa strieda veľa grafov – obraty jednotlivých skupín, zisky, cashflow, fluktuácia zamestnancov, fluktuácia zákazníkov… Ku všetkému je diskusia, prečo, ako, načo. Zrazu slajd s počtom aktívnych vs. nulových zákazníkov. (Nuloví sú takí, ktorí za posledných 12 mesiacov nič nenakúpili, hoci predtým boli aktívni.)

22 000 aktívnych zákazníkov vs. 61 000 nulových.

„To je obrovský potenciál!,“ zahlási ktosi. „Ak je priemerný ročný obrat jedného zákazníka 3475,- eur, tak pri aktivácii 61 000 zákazníkov by to bolo…“ Oči sa všetkým rozžiaria, kontrolky blikajú. To je teda parádna sumička!

A porada pokračuje zadaním úlohy predajnému tímu aktivovať čo najväčší počet nulových zákazníkov.

Našli ste sa v tejto scénke? Výborne, lebo našli sa isto mnohí, ktorí takto postupujú.

Čo chcú naši zákazníci

Nechcem povedať, že je to zlý postup. Len mu čosi chýba. Chýba mu krok jeden, diskusia a analýza dôvodov, prečo u nás nakupujú tí, ktorí sú aktívni zákazníci. Čo presne sa im na nás páči? Na našej firme? Na našich produktoch a službách? Prečo nás milujú?

 

  1. Poznajte svojich zákazníkov
  2. Nadväzujte so zákazníkmi osobné vzťahy
  3. Pýtajte sa ich, prečo vás milujú
  4. Definujte svoje výhody a to veľmi konkrétne
  5. Odmeňte lojálnych zákazníkov zlepšením toho, čo milujú
  6. Potenciálnym zákazníkom dodajte priam na podnose informáciu „v tomto sme lepší“
  7. Komunikujte svoju odlišnosť naprieč firmou i všetkými predajnými a komunikačnými kanálmi

Len ten, kto sám horí, môže zapáliť aj iných

inhouse_marketing

Pretože len ak budete ako firma svojimi výhodami žiť, budete môcť preniesť svoje nadšenie na zákazníkov. Len ten, kto sám horí, môže zapáliť iných. Dôležité je, aby vašim nadšením žil aj marketér, ktorý vám pripravuje web a marketingové kampane. Takže inhouse, nie outsource.

Že váš marketing je dobrý v tradičných formách marketingu, ale o online trikoch nič nevie? Dôležité je si to uvedomiť a začať s tým niečo robiť. Pokiaľ si všetci nahovárame, že sme super, tak aké sú možné zlepšenia? Veď všetko vieme…

A keď si priznáme, že v niečom máme rezervy (a verte mi, múdri ľudia to nepovažujú za hanbu), vytvoríme si tým priestor na doplnenie poznatkov, zlepšenie a zmenu. Kurzov a školení je dostatok. Moje odporúčanie – pošlite svojich marketérov na kurzy do IT Learning. Naučia sa robiť PPC reklamy, copywriting, blogovať, efektívne využívať SEO, remarketing, youtube, facebook…

Ja som na kurzoch bola a hoci som v biznise pôsobila 25  rokov a myslela som si, že v marketingu som dobrá, svet online je o niečom úplne inom. A viete čo? Aj ako vrcholovej manažérke sa mi tieto poznatky hodia. Už viem, čo môžem od svojich ľudí chcieť a viem, kam ich poslať (myslím na kurz :)), aby sa to naučili od profesionálov.

 

Milujte to, čo robíte a dovoľte aj svojim ľuďom, aby svoju prácu milovali.

 

Vaša Martina

autorom článku je: Martina Gaislová
Úspešná manažérka, ktorá po 25 rokoch zanechala vrcholovú pozíciu v nadnárodnej firme. A konečne má čas na seba. Pretože miluje výzvy, rozhodla sa ďalej vzdelávať, naučiť sa nové veci, popasovať sa s tým, čo jej nie je až také blízke. Rada sa prostredníctvom blogu podelí o nové poznatky z kurzov aj s inými.