3 čarovné písmená, ktoré vám môžu priniesť viac zákazníkov. Poznáte ich?

článok na blog uverejnený: 14. novembra 2019

Predstavte si, že máte e-shop s kosačkami. Určite nebudete jediní na internete, kto ponúka tento tovar. No na slová ako „kosacky cena“ alebo „kosacky bratislava“ sa zobrazíte vo vyhľadávaní pomocou Google na tretej či štvrtej stránke. Ako je možné, že iné firmy s kosačkami svietia v Googli medzi prvými a vy nie? Môžu za to 3 čarovné písmená – SEO, po slovensky optimalizácia pre vyhľadávače. Skôr, než sa pustíte do štúdia definícii, skúste pochopiť ako vyhľadávače fungujú a svet bude hneď jednoduchší…

ako funguje vyhladavanie na internete

Ako funguje vyhľadávanie na internete

Aké vyhľadávače na internete poznáte? Pravdepodobne vám ako prvý napadol Google. Za vyhľadávače môžeme považovať aj online katalógy, hľadáčiky na sociálnych sieťach,… no fulltextové vyhľadávače ako Google, Bing či Seznam sú oveľa sofistikovanejšie. Zadáme do nich slovo alebo frázu a ich naprogramovaný „robot“ ponúkne na základe vstavaných algoritmov čo najviac stránok, ktoré by mohli so zadaním súvisieť.
Keď som v čase písania článku zadala do vyhľadávača „kosacky cena“ – v prehľadávači Google boli výsledky nasledovné.

ako na seo

Zelenou farbou sú odlíšené výsledky, za ktorými stojí platená reklama. Obvykle sú pre ňu vyhradené prvé štyri pozície v Google, v našom konkrétnom prípade si reklamu na kľúčové slovo „kosacky cena“ zrejme platia len dvaja inzerenti. Všetko pod reklamou sa označuje ako organické (neplatené vyhľadávanie) – a tu prichádza na rad spomínané SEO.

Mimochodom – výsledné pozície sa menia v závislosti od rôznych parametrov – aj v závislosti od nášho predchádzajúceho vyhľadávania. Ak chceme vidieť výsledky nezávislé od predchádzajúcich vyhľadávaní, použijeme na prezeranie okno Inkognito (súkromné).

SEO – optimalizácia pre vyhľadávače

SEO (Search Engine Optimization) – voľne preložené ako optimalizácia pre vyhľadávače – sú všetky praktiky, ktoré môžete vykonať k tomu, aby ste zvýšili svoju pozíciu vo vyhľadávaní.
SEO môžeme v princípe rozdeliť na dve vetvy a to:

  1. Onepage SEO – Optimalizácia priamo na vašich stránkach. Napríklad písanie blogov na hľadané témy, prístupnosť webu, štruktúra, navigácia,…
  2. Offpage SEO – Zahŕňa faktory, ktoré sa dejú mimo vašich stránok. Predstavte si, že vy i váš konkurent máte skvelo zvládnutú onepage optimalizáciu. Kto sa umiestni vo vyhľadávaní vyššie? Google teraz bude hľadieť na to, koľko iných relevantných webov odkazuje na vás, koľko ľudí hľadá vašu značku a ako sa o vašej značke píše na iných web stránkach.

Ako na SEO?

Pýtate sa ako na SEO? Na to, aby ste sa vyšplhali na vyššie pozície vo vyhľadávaní, nemusíte byť práve programátor. Google si potrpí na kvalitný obsah, preto vás čaká dlhá kreatívna jazda, na ktorej sa stanete – či sa vám to páči alebo nie – copywriterom.
Ponúkate produkty? Určite ste ich videli, držali v rukách a poznáte ich ako vlastnú dlaň. Napíšte k nim zaujímavé popisy, používajte vlastné fotky, blogujte na témy, ktoré by mohli ľudí zaujímať a uvidíte, že to prinesie výsledky.
Ak sa vám písanie a copywriting nepáči, kúpte si služby človeka, ktorý ako copywriter písať pre web vie.

Pretože dobre napísaný text stránok a článkov je základ dobrého SEO. Bez neho to nejde.

co je seo

SEO kurz

Články nie sú však všetko. Problematika SEO obsahuje okolo 200 rôznych možností vylepšovania (niektorí hovoria, že až 2000 – platí vraj pre aktuálne používané vyhľadávacie algoritmy prehľadávača No.1 – Google).
Ako byť v Googli medzi prvými a pritiahnuť viac zákazníkov, som zistila na kurze SEO – niekedy na to stačí jedno slovo, niekedy však nestačí ani päť článkov… Niekedy stačí nastaviť len 2-3 pre Google dôležité parametre, inokedy aspoň 10. Kedy a prečo?

Ak vás SEO naozaj zaujíma a potrebujete pre prácu so stránkami vedieť viac, určite vyskúšajte kurz SEO I. Dozviete sa odpovede na svoje otázky. Tibor Peták, ktorý patrí medzi slovenskú špičku, na kurze všetko podstatné zrozumiteľne vysvetlil, oboznámil nás so systémom vyhľadávania naozaj od základov a na konkrétnych príkladoch.
Po kurze som už porozumela tomu, ako optimalizovať web po technickej stránke, vytvoriť si východziu analýzu kľúčových slov a tiež ako získavať kvalitné spätné odkazy. A tiež som si uvedomila, že skôr ako svoje stránky človek navrhne, mal by absolvovať jeho kurz v IT Learningu. Aby boli stránky hneď na prvý raz navrhnuté optimálne a web sa nerobil dvakrát 🙂
Sadám k počítaču a idem na to…

Záverečné zhrnutie:

Absolvovaný kurz:

Kurz SEO optimalizácia pre vyhľadávače I.

Lektor: Tibor Peták

+ kurz ideálny pre začiatočníka
– kurz ideálny pre začiatočníka

autorom článku je: Lívia Kelebercová
Študuje aplikovanú informatiku, baví ju pracovať a vzdelávať sa v rôznych oblastiach IT i online marketingu. Vo voľnom čase sa s Vami rada podelí o svoje skúsenosti, vedomosti, zážitky a dojmy z prostredia IT Learningu vo forme článkov.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
content marketing, copywriting, Internet marketing a reklama, marketér špecialista, podnikanie, SEO