Chcete viac zákazníkov? Použite tento nástroj

článok na blog uverejnený: 28. septembra 2019

Prichádza zima a googlíte nový zimný kabát. Zadáte do vyhľadávača „zimny kabat cena“ a preklikáte tým, čo vyhľadávač ponúkne na prvej stránke. Na ďalší deň listujete Facebook, Instagram, prezeráte Bazoš a všade na vás číhajú bannery s kabátmi, ktoré ste si nedávno pozerali. Náhoda? Nemyslím si. Ani nie je.
Takéto reklamy si môžete vytvoriť aj vy sami. V Google Ads. Čo tento nástroj ponúka? Ako funguje? Čítajte ďalej…

Čo je Google Ads?

Snažíte sa zviditeľniť na trhu? Možno ste už zaregistrovali, že Google ponúka zadarmo celú radu nástrojov, ktoré vám pomôžu kráčať vo vodách online marketingu. Jedným z nich je Google Ads, kedysi známy aj pod názvom Adwords. Ide o systém, v ktorom môžete vytvárať, nastavovať a spravovať svoje reklamy. Ak máte Gmail, účet Google Ads si vytvoríte úplne jednoducho na ads.google.com. Vyplníte svoje údaje a môžete sa pustiť do tvorby reklám.

 

co je google ads

Google Ads reklama

Google Ads reklama funguje na princípe PPC (Pay-per-Click), teda platíte za to, že na vašu reklamu niekto klikol. To sa oplatí, pretože ak na vašu reklamu niekto klikol, má s najväčšou pravdepodobnosťou záujem o váš produkt. Ďalšou výhodou PPC reklám je, že sa budú zobrazovať len vašej cieľovej skupine. Ponúkate čerstvú zeleninu v Bratislave? Reklamu si dokážete nastaviť tak, aby sa zobrazovala ľuďom z okolia a nie nejakému Paľovi z Košíc.

Reklama vo vyhľadávaní

Ak by ste zadali do vyhľadávača napríklad „krtkovanie Bratislava“, prvé štyri a posledné tri pozície tvorí reklama vo vyhľadávaní, ktorú si niekto zaplatil na toto slovné spojenie. Tento typ reklamy sa perfektne hodí pre predaj, nakoľko ľudia, ktorí sa rozhodnú pre vyhľadávanie, už spravidla vedia čo chcú a  hľadajú firmu, ktorá im to ponúkne.

reklama na google

Reklama v obsahovej sieti

Do obsahovej reklamy patria predajné bannery, ktoré vidíte na webstránkach, v mobilných aplikáciách, video reklama na YouTube,…
Na rozdiel od predchádzajúceho typu, reklama v obsahovej sieti je skvelá pre budovanie povedomia o vašej firme a remarketingové účely.

reklama v obsahovej sieti

Skromná rada na záver

Skôr, než sa bezhlavo pustíte do tvorby reklám, naštudujte si všetko, čo potrebujete vedieť k tvorbe úspešných kampaní. Ak ste nováčik, veľmi ľahko by sa mohlo stať, že sa vďaka nevedomosti zbytočne vyhodíte peniaze do vzduchu. Chcete vedieť viac o Google Ads a reklamách?
V prípade, že prídete na kurz pre začiatočníkov, kde sa naučíte potrebnú teóriu, prax a rôzne techniky, nebudú vaše peniaze za reklamu vyhodené do vzduchu …a vaša prvá reklama bude úspešná. 🙂

autorom článku je: Lívia Kelebercová
Študuje aplikovanú informatiku, baví ju pracovať a vzdelávať sa v rôznych oblastiach IT i online marketingu. Vo voľnom čase sa s Vami rada podelí o svoje skúsenosti, vedomosti, zážitky a dojmy z prostredia IT Learningu vo forme článkov.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
adwords, Google Ads, internet, Internet marketing a reklama, it kurz recenzia, marketér špecialista, online marketing, podnikanie, reklama na internete