Najlepšie témy vo WordPresse

Ako začať podnikať na internete

kategória: Blog pridané: 17. júla 2019

Ako začať podnikať na internete? Ak túžite po online biznise, digitálna doba ponúka nové možnosti zarábania. Takmer každému.
Vytvoriť web je pomerne jednoduché a dokážete nim osloviť tisícky ľudí. Mať web však neznamená, že sa vám budú od jeho spustenia liať peniaze na účet.

Najvyššiu šancu na úspech má vždy ten, kto má plán… alebo vytríbenú intuíciu pre biznis. Že to druhé isto nemáte? Spravme plán…

Online stratégia

Online stratégia je niečo ako strelka na kompase. Ukazuje, kam má váš biznis smerovať. Kedykoľvek sa vo svojom projekte zamotáte, rýchlo vďaka uváženej stratégii zistíte, či sú vaše kroky správne. Príklad? Povedzme, že ponúkate zájazdy do Francúzska, musíte byť pripravený rovnako na úspech ako neúspech. Ak vám prvý mesiac dôjde len 1 objednávka, budete potrebovať pár peňazí  investovať do reklamy… Ale čo ak si zájazd objedná 100 ľudí? Budete ich vedieť zobrať?

Ďalší prvok, ktorý by mala online stratégia obsahovať, sú výhody voči konkurencii. Pouvažujte nad tým, prečo by mal zákazník kúpiť zájazd práve u vás. Položte si ú otázku desať i dvadsaťkrát. Existuje množstvo cestoviek, v čom ste lepší? Ako práve váš zájazd urobí záujemcu šťastným? akú ponúka pridanú hodnotu? Nemusíte byť za každú cenu najlacnejší. Ak ste drahší, ale váš autobus má lepšie sedačky a klímu, povedzte to. Benefity sú vašou zbraňou voči súperom. Len to neprebenefitujte, aby ste to s cenou nakoniec neprešvihli.

kurz internet marketing bratislava

Podnikateľský plán

Podnikateľský plán by mal reflektovať všetko, čo od podnikania na internete očakávate. Stanovte si v ňom ciele. Zakomponujte, koľko chcete zarobiť a za aké časové obdobie. Prevádzka webstránky, zamestnanci, platená reklama, to všetko stojí peniaze. Váš podnikateľský plán by preto mohol obsahovať aj rozpočet. Pri jeho zostavovaní objavíte spravidla pár položiek, ktoré by ste inak zanedbali.

Cieľová skupina

Kto je vaša cieľová skupina? Ak už webstránku máte a používate Google Analytics, z vašich štatistík dokážete veľmi jednoducho zistiť, kto sú vaši zákazníci.
Ak nie, postačí vám sedliacky rozum. Koľko rokov má môj typický zákazník? Je to žena alebo muž? Koľko zarába? Má rodinu? Kde býva? …
Keď si zodpoviete tieto otázky, budete mať aspoň približnú predstavu o tom, kto je vaša cieľovka. S touto grupou ľudí budete komunikovať, písať im texty a predávať vaše produkty alebo služby.

kurzy marketingu bratislava

Tvorba webstránky

Možno si myslíte, že tvorba webstránky je drahá. Omyl! Nemusíte platiť 5 000 € za webstránku na mieru. Dokážete si ju vytvoriť aj sami bez akejkoľvek znalosti programovania. Budete potrebovať hosting (miesto, kde bude vaša stránka umiestnená a dostupná 24/7) a doménu (meno vašej stránky aj s koncovkou .sk). Tieto služby sú platené, avšak cena sa pohybuje okolo 35 € ročne.

Webstránku si môžete jednoducho a zadarmo vyklikať v niektorom z redakčných systémov. Najpoužívanejším je WordPress. Môžete si vybrať ako bude vaša stránka vyzerať. Menu aj s podstránkami pridáte doslova za minútku. Viete si doň doinštalovať rôzne rozšírenia (pluginy), ako napríklad kontaktný formulár alebo pekný slider. Prostredie Wordpresu je podobné Wordu. Pridať články alebo akékoľvek texty bude pre vás úplne intuitívne.

Ako propagovať firmu

Keď máte web hotový, mali by ste zvážiť ako ho budete propagovať. Použijete Facebook? Instagram? Reklamu v Googli? Bannery? Katalógy? Táto fáza je najdlhšia, ale prináša vytúžené ovocie. Veľa sa pri nej naučíte a zistíte, čo pre váš biznis funguje a čo nie. Štyri kanály, ktoré vám však zaručene budú fičať ako hodinky, sú Google Business, sociálne siete, PPC reklama a SEO.
Práve ste absolvovali prehľad nevyhnutností pri budovaní pilierov vášho úspechu. Skvele!
Tento start-pogram doplňte ešte prečítaním iného článku na tému Ako podnikať na internete… dostanete sa k nemu cez tyrkysové tlačidlo nižšie.

Veľa šťastia na vašej ceste k úspešnému online podnikaniu!

autorom článku je: Lívia Kelebercová
Študuje aplikovanú informatiku, baví ju pracovať a vzdelávať sa v rôznych oblastiach IT i online marketingu. Vo voľnom čase sa s Vami rada podelí o svoje skúsenosti, vedomosti, zážitky a dojmy z prostredia IT Learningu vo forme článkov.