Ako vybrať kuriéra pre e-shop a porovnanie ceny

článok na blog uverejnený: 14. januára 2021

Máte dobrý nápad na produkt, ktorý chýba na trhu. Rozmýšľate nad e-shopom? Súčasný stav priam núti predajcov presúvať aktivity na internet. Rozmýšľate nad e-shopom… Aký zvoliť redakčný systém? Ako nastaviť ceny? Ako cenu dopravy? Akého dopravcu pre e-shop vybrať? Na toto sa nás pýtajú ľudia na kurzoch WordPressu a WooCommerce (e-shop), takže toto nie je reklamný článok dopravcov 🙂
Možno už e-shop aj máte a rozmýšľate po prvých skúsenostiach nad tým ako nastaviť lepšie dopravu k zákazníkom, aby nebola drahá, a súčasne bola spoľahlivá. Spravili sme prieskum – v článku nájdete prehľad možnosti, ktoré ponúka súčasný slovenský trh.

Doprava pre e-shopy

Maličkosť. Ja si dnes popoludní objednám, vy to len chytíte, zabalíte, pošlete a ja to zajtra dostanem. Tak sa to javí človeku nezainteresovanému, ktorý síce pozná internet, ale cez internet ešte v živote nič nepredával.

Maličkosť? Opak je pravdou. Nie je to maličkosť – a ani pre jednu, ani pre druhú stranu.
Náklady na dopravu sú v internetovom obchode jeden z kľúčových faktorov pri rozhodovaní o kúpe. Najmä pri drobotinách. Veď koho poteší, keď zistí, že produkt za 5 euro mu kuriér privezie za ďalšie 4 eurá?

Každý e-shop potrebuje na jednej strane dobre nastaviť stratégiu „predaja“ poplatkov za dopravu zákazníkom, na druhej strane mať seriózneho partnera zabezpečujúceho dopravu, na ktorého služby sa môže spoľahnúť.
O tom aké stratégie prenesenia dopravných nákladov na zákazníkov pri ktorých produktoch voliť sa dozviete viac v článku Nastaviť cenu prepravy nie je ľahké. V tomto článku nájdete prehľad balíkových služieb na Slovensku a kopec vecí okolo.

Ako minimalizovať náklady na dopravu

Aby ste mali ako predávajúci rozumnú cenu za dopravu, musíte si vybrať podľa viacerých kritérií najvýhodnejší variant. Predovšetkým vyberáte podľa rozmiestnenia vašich zákazníkov, potom podľa dostupnosti vlastnej prevádzky, podľa toho, koľko bude doprava k zákazníkom stáť, podľa rýchlosti atď. Potrebujete mať ako dopravcu skúseného partnera, ktorý ju zabezpečí. Ak nechcete zásielky rozvážať vlastnými silami, alebo dopravu zdieľať.

Našťastie je dávno preč doba, keď boli na Slovensku 2-3 spoľahliví dopravcovia. Dnes ich je oveľa viac, čo mierne zľahčuje (i sťažuje) výber. Optimalizovať náklady na prepravu výberom medzi nimi teda môžete celkom úspešne.

Urobili sme medzi prepravnými spoločnosťami prieskum a ako uvidíte, vyzerá to na Slovensku veselo. Je z čoho vyberať.

Doprava pre eshop na Slovensko a do celého sveta

Oslovili sme 10 dopravcov. Niektorí na náš e-mail a žiadosť o cenovú ponuku neodpovedali. Zjavne majú práce dosť a o nových začínajúcich klientov nestoja. Začínajúci e-shop pre nich začne asi byť zaujímavý až keď bude mať aspoň 20-30 zásielok denne. Napriek tomu ich v zozname uvádzame. A doplnili sme ho o prepravné spoločnosti, o ktorých je dobré vedieť. Napríklad preto, že raz-dvakrát za rok môžete potrebovať zaslať urgentne listovú zásielku svojmu obchodnému partnerovi v zahraničí a váš prepravca to do 48 hodín nedokáže. Alebo potrebujete prepraviť k mimoriadnemu zákazníkovi celú paletu (vyjde lacnejšia ako 40 balíkov). Alebo potrebujete v rámci kampane rozoslať reklamný materiál so vzorkami po celom Slovensku a pod.
Na záver sme spravili porovnanie tých, s ktorými sme komunikovali.

Pri popisoch v nasledujúcom prehľade uvádzame aj označenie zástavkou, do ktorých krajín je spoločnosť schopná dopravu vašich zásielok z e-shopu zabezpečiť, predovšetkým nás zaujímali susedné – Česká republika a Maďarsko. Aktuálne je pre časť e-shopov zaujímavá i možnosť dopravy zásielok v rámci EÚ, alebo do konkrétnej krajiny. GLS má v ponuke napríklad špecialitku – expresné zásielky do Maďarska.

Doprava pre e-shopy - kamión spoločnosti Gebrüder Weiss v sklade

Dopravu za oceán sú dnes schopní pokryť nielen veľkí dopravcovia. Napríklad SPS je už roky partnerom celosvetovej UPS. Na slovenských cestách denne vídať aj autá svetových značiek – UPS, TNT/FedEx, GW,… a pôsobia aj v regiónoch Slovenska. Všetky väčšie dopravné spoločnosti majú v portfóliu služieb i možnosť preskladovania tovarov, preclievania atď. Známa dopravná spoločnosť DHL v roku 2019 svoju balíkovú divíziu DHL Parcel po dlhodobej strate zrušila, jej ostatné divízie na Slovensku ostali (napr. DHL Express pre listové zásielky).

Dopravné spoločnosti

Trh je trh. V prípade, že máte zaujímavý produkt, stačí často len vytvoriť a dobre nastaviť anglickú verziu e-shopu a máte otvorené trhy s najvyššou kúpyschopnosťou na svete. Ak dokážete zabezpečiť dopravu.

Dopravu balíčkov z e-shopu je možné zabezpečiť viacerými spôsobmi, v tomto článku si predstavíme externé subjekty. Prepravné spoločnosti, ktoré dopravu v súčasnosti zabezpečujú najčastejšie, ponúkajú – podobne ako pošta – výdaj na výdajnom mieste, alebo doručenie kuriérom. Preprava kuriérom predstavuje doručenie na adresu – až na prah domových dverí zákazníka hoci i na druhú stranu zemegule. Je to v súčasnosti najvyšší komfort dodania. Preto je obľúbená. ale i nákladovo najdrahšia, … ňou začneme.

Poznámka: poradie v zozname nijako nesúvisí s kvalitou služieb alebo cenou.

Slovenská pošta je tradičný slovenský prepravca. Vďaka dlhoročnému pôsobeniu má „nazbierané“ stovky negatívnych hodnotení, avšak realita je trochu iná. Na niektorých úsekoch a lokalitách to majú zvládnuté vynikajúco, na iných je to horšie. Závisí od ľudí a mení sa to v čase. Pritom by vedeniu stačilo čítať reakcie (napr. k službám pobočiek v Googli) a spraviť nápravu. Približne pri stovke zásielok mesačne po celom Slovensku sme mali ako firma problémy len s 3-4 zásielkami do roka. Ponúka možnosť dodania kuriérom na adresu i výdaj na výdajnom mieste (pošty), dopravuje  balíky i do zahraničia.

Cena: pre SR platia ceny z e-cenníka Slovenskej pošty na ich stránke, v dolnej časti nájdete i zahraničie

General Logistics Systems B.V. (GLS) je súčasťou skupiny Royal Mail Group, prepravuje do 40 krajín sveta. Cena zásielky závisí od požiadaviek a prepravovaných množstiev. GLS dohaduje pre e-shopy individuálnu rámcovú cenovú ponuku. Prepravné náklady sú stanovené na základe viacerých kritérií, pričom rozhodujúcim faktorom je štruktúra prepravy. Má k dispozícii tiež okolo 150 výdajných miest (z toho 10 balíkomatov).

Cena: zistíte pomocou kalkulačky na výpočet prepravných nákladov na ich stránke, pre firmy býva zmluvná cena lepšia ako uvedená

DPD group je najväčšia sieť na doručovanie balíkov v Európe. Každý deň doručí viac ako 5,3 milióna balíkov po celom svete v 230 krajinách. Firma prináša vynikajúco jednoduché riešenia, ktoré uľahčujú a flexibilizujú odosielanie a prijímanie balíkov. Priebežne zlepšuje dostupnosť zákazníkom prostredníctvom siete s viac ako 47 000 odbernými bodmi (u nás približne 300 výdajných miest), umožňuje službu vrátenia zásielok. Patrí pod holdingovú spoločnosti GeoPost vlastnenú francúzskou spoločnosťou poskytujúcou poštové služby Le Groupe La Poste.

Cena: na základe dohody, treba sa kontaktovať s obchodným oddelením cez formulár na ich webe

Slovak Parcel Service s.r.o. pôsobí na trhu expresných kuriérskych služieb od roku 1992. V súčasnosti patrí pod rakúsku spoločnosť Post International Beteiligungs GmbH. Orientuje sa na dopravu expresných zásielok. Disponuje modernou logistickou sieťou, ktorú tvorí 26 regionálnych pobočiek a doručovateľský vozový park viac ako 350 kuriérskych vozidiel. Spolu so sesterskou spoločnosťou IN TIME je SPS najväčším súkromným prepravcom expresných zásielok v SR. SPS je oficiálnym partnerom UPS, s ktorou spolupracuje pri zásielkach do celého sveta. Prevádzkuje tiež viac ako 300 výdajných miest.

Cena: na základe dohody, treba sa kontaktovať s obchodným oddelením cez formulár na ich webe

Známa značka TNT z plachiet nákladiakov čoskoro pravdepodobne zmizne. Firmu kúpil v roku 2016 dopravný gigant FedEx a od roku 2019 aj na Slovensku prebiehajú súvisiace zmeny. Vedia realizovať aj prepravu vyžadujúcu špeciálnu starostlivosť. Od roku 2016 sa v dôsledku akvizície ich stránky významne neaktualizovali. V roku 2017 bol TNT Express ťažko zasiahnutý kybernetickým útokom NotPetya, firma musela na pomerne dlhú dobu prejsť na ručnú administratívu spojenú s vybavovaním zásielok, viaceré záznamy boli úplne stratené. Inak veľmi seriózny a spoľahlivý dopravca.

Cena: systém myTNT dáva možnosť získať lepšie ceny ako je štandardný cenník

Spoločnosť 123Kurier, s.r.o. funguje od roku 2012. Rodinná firma so slovenským zázemím bez účasti zahraničných investorov spájala službou 123 kuriér firemných i súkromných klientov s logistickými spoločnosťami na Slovensku, v Českej republike a v Maďarsku. Na základe skúseností v roku 2020 vytvorili a rozširujú vlastnú logistickú infraštruktúru so špecializáciou na balíky do 50 kg. V čase písania článku je ich ponuka dopravy orientovaná na tranzit tovaru do Českej republiky a Maďarska.

Cena: na základe dohody, treba sa kontaktovať s obchodným oddelením cez formulár na ich webe

Česká firma TOPTRANS prepravuje od roku 1993 zásielky nielen po Česku a Slovensku, ale aj po celom svete (automobilmi, loďou, letecky). Disponuje najhustejšou sieťou stredísk v ČR medzi expresnými prepravcami. Firma má v portfóliu i zvláštne požiadavky v preprave – zaistí aj prepravu krehkého, či nebezpečného tovaru, v režime ADR prepravuje nebezpečný tovar s výnimkou tried 1. a 7., ktoré sú z prepravy vylúčené. Zo Slovenska doručuje do Čiech zásielky z krajov Bratislava, Trenčín, Nitra do 24 hodín, zo stredného a východného Slovenska do 48 hodín. Poskytuje i služby viac druhov spätnej prepravy. Objednávanie po registrácii cez formulár na ich webe.

Cena: závisí od hmotnosti a vzdialenosti – podľa cenníka na webe

Doprava pre e-shop? Dodávkové auto spoločnosti TOPTRANS

Americká UPS (United Parcel Service) je najväčšia zásielková doručovateľská spoločnosť na svete. Zásielky začala doručovať v roku 1907 s pôžičkou vo výške 100 dolárov (rozbehnutím drobnej kuriérskej služby). Dnes pôsobí v 220 krajinách sveta, aj na Slovensku. Využíva automatizáciu procesov, sprístupňuje ju svojim klientom, umožňuje hromadné odosielanie a eliminuje manuálne procesy pomocou svojho systému WorldShip®. Po vytvorení konta získate používateľské identifikačné číslo, pomocou ktorého vojdete do systému odosielania a sledovania zásielok v každom kroku dopravy.

Cena: cenník UPS nájdete na stránke Sprievodcovia sadzbami a službami

Spoločnosť Gebrüder Weiss GmbH (GW) je najstaršia dopravná a logistická spoločnosť na svete. Vznikla v roku 1823, onedlho bude oslavovať 200 rokov existencie. Jej stopercentným vlastníkom sú rodiny Senger-Weiss a Jerie. GW je silný skúsený partner vo svete e-commerce. Či už pri B2B alebo B2C, každý modul ich veľmi rozmanitého portfólia služieb je dostupný aj samostatne a viete ho pri zasielaní využiť. GW doručí malý nábytok, bielu a čiernu techniku, atď. presne na miesto, kde ho zákazník chce používať do 24, resp. do 48 hodín. Dvojposádka vozidla sa postará o doručenie, vybalenie a v prípade potreby i zapojenie zariadení.

Cena: cenník GW môžete získať po zaslaní e-mailu na adresu sales.slovakia@gw-world.com

GO4 vznikla v roku 2004, od roku 2005 poskytuje kuriérske expresné služby. Počtom kuriérov, obratom ako aj celkovým počtom doručených zásielok sa už v roku 2007 stala najväčšou city-kuriérskou spoločnosťou na Slovensku. Od r. 2011 doručuje aj do ČR, rozšírila portfólio svojich služieb o poštové služby, expresnú dopravnú zdravotnú službu, prepravu ADR (UN 3373, kategória biologickej substancie B) a prepravu osôb. Od r. 2013 prevádzkuje v Bratislave tiež ekologickú službu pod názvom Cyklokuriér Švihaj Šuhaj.

Cena: má cenníky pre zmluvných a nezmluvných zákazníkov, napíšte na obchodné oddelenie

V roku 2004 prepravná spoločnosť Geis (sídlo má v nemeckom Bad Neustadte) prevzala firmu Max Schürger a tiež jej zastúpenie na Slovensku. Od roku 2006 začala aktívne pôsobiť na Slovensku. V roku 2011 firma oficiálne prevzala známy TEN Expres. Na Slovensku sa vytvorila kvalitná sieť nadnárodnej logistickej skupiny Geis. Do  začiatku roku 2020, keď firma predala svoju balíkovú divíziu v ČR i SR spoločnosti DPD, patrila medzi spoľahlivých dopravcov e-shopov. S DPD spolupracuje pri svojich projektoch zahŕňajúcich i distribúciu balíkov. Svoje ďalšie aktivity v strednej Európe i vo svete orientuje do celozvozovej a paletovej prepravy a do oblasti kontraktnej logistiky.

Cena: v prípade záujmu o spoluprácu kontaktujte obchodné oddelenie cez formulár na ich webe

Zvláštne miesto má v tomto zozname spoločnosť Cromwell. Vznikla v r. 1993. Je to komplexný poskytovateľ printových, doručovacích a direct marketingových služieb. Od roku 2008 zabezpečuje poštové služby – predovšetkým marketingové zásielky – adresné i neadresné reklamy, vzorky a pod. V rámci distribúcie pokrýva viac ako 94 % domácností SR na 96% územia (1 811 000 schránok domácností z celkového počtu evidovaných 1 938 000 domácností). Zamestnávajú viac ako 3600 doručovateľov. Distribuované tlačoviny sami tlačia vo svojom stredisku. Nepošlú váš balíček, ale vedia podporiť váš biznis.

Cena: v prípade záujmu o spoluprácu kontaktujte obchodné oddelenie, kontakty nájdete na ich webe

Výdajné miesta

Predstavujú modernejšiu alternatívu k doručeniu zásielky poštou. Podobne ako v prípade pošty si zásielku musí prísť zákazník vyzdvihnúť na výdajné miesto. Výdajnými miestami však nie sú poštové úrady, ale bývajú to menšie obchodné prevádzky, čerpacie stanice, stretol som sa dokonca i s večerným barom, alebo tiež tzv. balíkomaty. Výdajné miesta sú lacnejšie na pracovnú silu, preto je doprava do nich lacnejšia. Do výdajných miest doručuje aj viacero prepravných spoločností – SPS má viac ako 300 výdajných miest, GLS okolo 150 výdajných miest (z toho 10 balíkomatov), DPD disponuje sieťou okolo 300 výdajných miest. Okrem nich využívajú v rámci zabezpečenia doručenia zákazníkovi zmluvné výdajné miesta aj integrátori logistických služieb tretích strán (napr. uloženka a zásielkovňa).

Výhody výdajných miest

  • flexibilita vyzdvihnutia – zásielka čaká podobne ako na pošte na zákazníka viacero dní, môže si ju vyzdvihnúť kedykoľvek v čase otváracích hodín výdajného miesta,
  • v prípade balíkomatov je možné vyzdvihnutie aj v noci,
  • zákazník väčšinou nečaká v rade,
  • pre e-shop je tento spôsob doručenia lacnejší než kuriérska spoločnosť približne o 1 €,
  • mnohé výdajné miesta slúžia súčasne ako podacie miesta pre odoslanie zásielok.

Nevýhody výdajných miest

  • váhové obmedzenia niektorých výdajných miest,
  • zákazník, resp. ním poverená osoba ich musí osobne navštíviť.

Pridanou hodnotou voľby doručenia na výdajné miesto je pre zákazníka (i e-shop) nižšia cena dopravy. Okrem toho skutočnosť, že e-shop dáva možnosť výberu medzi kuriérom a výdajným miestom, zväčšuje toleranciu voči prípadnému omeškaniu zásielky. Pretože zákazník si spôsob dopravy zvolil sám.

Za distribučnou sieťou depo stojí akciová spoločnosť Mediaprint-Kapa Pressegrosso. Firma zabezpečí príjem zásielok, ich transport aj výdaj (aj na dobierku). K dispozícii je 200 výdajných miest najmä v nákupných centrách – sú ľahko dostupné, s parkovaním, otvorené do 21:00 hod., aj cez víkend. Systém depo spolupracuje so známymi e-shopovými systémami vrátane WordPressu. Na ich prehľadnej mape je možné filtrovať predajné miesta podľa možností platiť kartou, otvorených prevádzok počas dní víkendov a podľa podacích miest. Robia tiež po dohode zvoz zásielok (závisí od adresy prevádzky e-shopu). Zabezpečujú klientom i adresné doručenie kuriérom, spolupracujú s SPS.

Cena: asi v polovici stránky sú aktuálne ceny štandardnej zásielky (platia pre výdajné miesta), v prípade záujmu o cenník na adresné doručovanie napíšte na obchod@depo.sk

Obľúbená Uloženka, ktorá je na trhu ČR a SR od r. 2015, je integrátorom logistických služieb tretích strán. Súčasná platforma Uloženka by WE | DO ponúka sieť vlastných a partnerských výdajných miest. V apríli 2020 bol obchodný závod Uloženka, s.r.o. prevedený na spoločnosť IN TIME SPEDICE s.r.o. (na trhu od r. 1990). Od novembra 2020 došlo k zmene názvu IN TIME SPEDICE s.r.o. na WE | DO CZ s.r.o. V súčasnosti má 1300+ výdajných a 200+ podacích miest v ČR i SR. Pri preprave spolupracuje s Českou i Slovenskou poštou a DPD.

Cena: na získanie nezáväznej cenovej ponuky sa registrujte v systéme registrácie partnerov ulozenka

Zásielkovňa vznikla v r. 2010 ako projekt zabezpečujúci nízkonákladovú dopravu tovaru pre e-shopy. V súčasnosti disponuje počtom okolo 6 tisíc výdajných miest v strednej a východnej Európe (okolo 700+ vlastných výdajných miest). Ponúka tiež rýchle a jednoduché doručovanie zásielok na adresu. E-shopy môžu posielať svoje zásielky nielen v rámci Slovenska a Čiech, ale aj do Maďarska, Rumunska, Talianska, Poľska, Nemecka, Rakúska, Bulharska, Veľkej Británie, tiež na Ukrajinu i do Ruska. Ich program spolupracuje s desiatkami e-shopových aplikácií, medzi inými aj s WordPress – WooCommerce.

Cena: aktuálne platné dokumenty vrátane cenníka zásielkovne nájdete u nich na samostatnej podstránke

Výsledky nášho prieskumu

Ako sme spomenuli vyššie, oslovili sme 10 prepravných spoločností. Vybrali sme do prehľadu tie, ktoré reagovali na náš e-mail, resp. nás následne kontaktovali telefonicky so záujmom o spoluprácu. Položili sme im niekoľko otázok a z ich služieb vybrali len niektoré tak, aby sa dali porovnať. Výsledky sme zhrnuli do prehľadnej tabuľky. Práve preto, že sa jedná len o vybrané služby, môžete nájsť pre váš e-shop prepravcu zásielok, ktorý bude vyhovovať doprave produktov ponúkaných vašim e-shopom cieľovej skupine zákazníkov viac ako výsledok nášho prieskumu (hneď prvá Slovenská pošta ponúka pre malé zásielky osem druhov služieb).

Poznámka: ceny sa môžu už o mesiac trochu líšiť, pretože u viacerých sú ovplyvnené ešte palivovým príplatkom

Slovenská pošta

  • doprava poštovým kuriérom alebo na výdajné miesto na pošte,
  • rôzne hmotnostné triedy – od nich závisí cena,
  • zásielka do 1 kg za cenu do 2,70 € ako balík na poštu, balík na adresu do 3,90 €
  • minimálny počet zásielok za mesiac je 30 ks,
  • možnosť zaslať sumu vybranú za dobierky na účet i poukážkou na adresu (drahšie),
  • cenník taký istý ako pre verejnosť,
  • pri väčšom počte zásielok možnosť vyplniť elektronický podací hárok, uhradiť sumu a len odovzdať na pošte,
  • ceny sú oslob. od DPH (pri účtovaní zákazníkom ich platitelia DPH zvyšujú o DPH)

VÝHODY: nie je minimálny počet zásielok, pomerne nízka cena malej zásielky
NEVÝHODY: ak máte rôzne typy zásielok, zo začiatku budete maturovať, kým zistíte koľko bude ktorá stáť, plus pri každom posielaní treba chodiť na poštu

123Kurier

  • doručenie do 24 hodín
  • zásielka do 1 kg za cenu 2,70 € (bez DPH)
  • avízo SMS a e-mail zákazníkovi v cene
  • 2x pokus o doručenie
  • vyzdvihnutie na zadanej zvoznej adrese
  • účtujú si palivový a mýtny poplatok

VÝHODY: avízo sms a email, že kedy bude zásielka doručená v cene, prepravca vyzdvihne balíky na dohodnutej adrese
NEVÝHODY: účtujú si palivový a mýtny poplatok

GO4 + cyklokurier Švihaj šuhaj

  • špecialisti na expres zásielky v rámci Bratislavy a okolia
  • uvedené ceny sú pre e-shopy s počtom do 500 balíkov/mesiac
  • balík do 10 kg v rámci BA 4,00 € a balík do 10kg z BA do SR tiež 4,00 € (doručí nasl. deň zmluvný partner)
  • doručenie v ten istý deň v rámci BA (zóna city) od 4,50 €/zásielka (bez DPH)
  • doručenie v ten istý deň v rámci BA (zóna perifery) od 6,50 €/zásielka (bez DPH)
  • dobierka v hotovosti 1,00 €/zásielka, kartou kuriérovi 1,20 €/zásielka plus 1,00 % z úhrady
  • sezónny príplatok na obdobie 1.11.-31.12.2020 vo výške 1,00 €/zásielka
  • minimálny jednorazový podaj na zvoz sú 2 zásielky, možné priviezť zásielky do depa (v prac. dňoch 8:00-16:00)
  • ceny sú bez DPH a palivového príplatku (aktuálne 0%)

VÝHODY: v rámci BA bleskové dodávky, možnosť platiť u kuriéra kartou
NEVÝHODY: vyššia cena za bežnú zásielku, minimálny jednorazový podaj na zvoz, sezónny príplatok

DPD

  • zásielka do 3 kg doručená na adresu firmy 4,85 €, súkromnej osobe 4,95 €
  • dobierka (zásielka do 170,00€ ) +1,10 €
  • minimálny počet poslaných balíkov, v priemere za mesiac aspoň 5 ks
  • možná platba kartou kuriérovi
  • doručenie v rámci SR do 2 dní
  • účtujú si palivový a mýtny poplatok
  • objednávky zadané cez konto na ich portáli do 12:00 hod. vyzdvihnú v ten istý deň
  • ceny sú bez DPH

VÝHODY: platba kartou kuriérovi, malý počet minimálnych zásielok v rámci mesiaca
NEVÝHODY: vyššia cena za zásielku, palivový a mýtny poplatok

depo

  • 2 hmotnostné triedy zásielok (do 6 kg a do 15 kg), cena podľa rozmerov v hmotnostnej triede
  • najlacnejší balík s doručením do výdajného miesta – do 6 kg, jedna strana max. 75 cm, max. súčet 130 cm za 1,40 € (podaj v sídle depo, BA), inak 1,80 €
  • okrem vlastného rozvozu do výdajných miest spolupracujú so SPS
  • dobierka +0,50 € (do 6 kg), +0,70 € (do 15 kg)
  • možná platba kartou kuriérovi
  • doručenie na adresu v rámci SR do 2 dní
  • ceny sú bez DPH

VÝHODY: výborná cena pre malé zásielky, platba kartou kuriérovi
NEVÝHODY: doručenie na adresu do 2 dní, merať rozmery zásielok je zložitejšie ako odvážiť

Doprava pre e-shopy - porovnanie a výsledky v prehľadnej tabuľke

Vyhodnotenie stavu k januáru 2021 🙂

Predávate slovenským zákazníkom? Ako vidno z tabuľky vyššie, z oslovených spoločností, ktoré reagovali na náš e-mail, vychádza služba depo najlacnejšia na slovenskom trhu na dopravu zásielok k zákazníkovi – do 200 výdajných miest v rámci Slovenska. Ak aj máte produkty, o ktoré bude pravdepodobne záujem na dopravne málo frekventovaných miestach (napr. obec Soľ, alebo Malá Čalomija), kde výdajné miesta nemajú, netreba sa obávať. Ich spolupráca so SPS je rýchla, čas dodania závisí od termínu zvozu, ku ktorému stihnete odovzdať zásielky. V rámci Bratislavy môžu byť doručené napr. ešte v ten istý deň, inde max. +2 dni. BTW – komunikácia s ich obchodným zástupcom bola príjemná, ochotne a pohotovo odpovedal na všetky otázky.

Mieria vaše zásielky do zahraničia? Podľa lokality a potreby rýchlosti zvážte uloženku i niektorého veľkého dopravcu.

Doprava pre e-shop? Dodávkové auto s kuriérom fičí s nákladom k zákazníkovi.

Ešte niečo o doprave pre e-shopy

Nielen z dôvodu rôznych krátkych i dlhodobejších obmedzení pohybu sú vyššie uvedené spôsoby dopravy produktov k zákazníkovi zaujímavé aj pre obchody, ktoré e-shop na internete priamo nemajú. resp. predaj cez web nie je ich primárnou činnosťou. Môžu využiť niektorú z hore uvedených spoločností, väčšina z veľkých dopravcov poskytuje tiež prepravu naložených paliet, aj kontajnerov.

V prípade, že bude váš e-shop posielať zásielky aj do zahraničia, porovnajte si tiež služby svojho dopravcu s ponukou Zaslať (spolupracujú s GLS a TOPTRANS).

Ak chcete viaceré procesy automatizovať, mrknite na NeoShip (spolupracujú s DPD a GLS).

Doprava stravy – Bratislava, Žilina, Košice, Trnava,…

Inú skupinu tvoria „e-shopy so stravou“ – pizzerie, bagetérie, reštaurácie môžu byť tiež v situácii, že im nezostáva než predávať cez internet. V čase písania článku – na prelome rokov 2020-21 – môžu predajne hotovej stravy v Bratislave, Košiciach a Trnave použiť na dopravu svojich produktov k zákazníkom sieť Wolt, použiť prepravné služby siete Bolt food, alebo aj dopravnej siete Bistro (Bratislava, Žilina, Košice).

Alebo sa spoľahnúť na vlastnú dopravu. Ak to majú dobre premyslené a oslovia efektívne dostatočný počet zákazníkov, môžu si robiť reklamu aj vlastnými označenými autami behajúcimi denno-denne po cestách.

Doprava pre e-shop? Dodanie stravy v Bratislave autami pizzerie Carlito

Čo ďalej?

Ak máte dopravcu na základe kritérií vašej cieľovej skupiny vybraného a máte i predstavu o cene zásielok, nasleduje druhý krok – určenie ceny dopravy pre zákazníka. Niektorí to robia naopak – najprv určia cenu pre zákazníka a potom hľadajú dopravcu. I tak sa dá…
Ako nastaviť stratégiu ceny pre zákazníka, o čom ho informovať, a tiež na čo si dať pozor pri zmluve s dopravcom, sa dočítate v pokračovaní článku (určite si ho tiež prečítajte – článok zverejníme koncom januára).

Uvedený prehľad prepravných spoločností pôsobiacich na Slovensku nie je síce úplný, ale postačuje na výber.

Máte už e-shop v hlave a rozhodujete sa ako ho zrealizovať? Tak, aby ste neboli odkázaný na autora e-shopu a vedeli si ho spravovať sami?
Elegantným riešením je napríklad WordPress s pluginom WooCommerce. WordPressu a jeho e-shopovému rozšíreniu sa venujeme na kurze WordPress III. – tvorba a inštalácia kompletného e-shopu. Ak už máte predstavu o WordPresse, dozviete sa na ňom v priebehu 2 dní všetko podstatné, čo po technickej stránke potrebujete k vytvoreniu a spravovaniu e-shopu + tiež niečo z teórie (i praxe) predaja cez internet. Ak vám WordPress ešte nič nehovorí, obľúbite si ho po 3 dňoch prvého kurzu. Možno si neveríte, no pozrite si pri našich kurzoch recenzie tých, ktorí neverili, že po týždni budú vedieť spraviť vlastný e-shop 🙂

Potešil by vedľajší príjem, ktorý vás môže v neistých časoch aj živiť? Príďte to skúsiť a uvidíte, že aj na pohľad zložité (a drahé) veci môžu byť jednoduché (i lacné), keď sú správne vysvetlené.

Pomohol vám tento článok? Myslíte, že by pomohol aj niekomu vo vašom okolí? Zdieľajte ho pokojne na FB
(tlačidlo Zdieľať pod nadpisom), IG, LI, alebo naň prepošlite svojim známym odkaz. Autor sa neurazí 🙂

autorom článku je: Ján Tóth
- absolvent FEI STU a FM UK. Po ukončení štúdia pracoval rok vo vydavateľstve ako vedúci IT, následne na vedúcich pozíciách súkromných firiem a tiež ako riaditeľ slovenského zastúpenia nadnárodnej spoločnosti. Autor a spoluautor kníh z oblasti IT, článkov z oblasti zdravia a kozmetiky, prekladateľ, prednášateľ, v súčasnosti pracuje ako lektor a konzultant na voľnej nohe.

Páčil sa vám článok? Pošleme vám podobné.
Aktivujte si okamžité zasielanie noviniek a článkov – už vám od nás nikdy nič neunikne. Môžeme vás okamžite informovať o aktuálnej akcii, novinke, špeciálnej kampani či zľave alebo novom článku na našom blogu. Akonáhle sa u nás v novinkách niečo zmení alebo pridá, do pár minút vám automaticky posielame email s odkazom na novinku na našu stránku. A odhlásiť sa môžete kedykoľvek. Nič neriskujete.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
doprava, e-shop, tvorba web-stránok


Aktuálna akcia na IT kurzy a počítačové a marketingové kurzy v Bratislave