Ako správne zmeniť obrázok na pracovnej ploche

Prečo používať UTM parametre?

analýza facebook Google Analytics meranie kampaní online marketing utm utm parametre
kategória: Blog pridané: 19. februára 2018

Čo to mám používať? Že ste ešte nikdy nepočuli o UTM kódoch, resp. parametroch? Ja som tiež netušila, že niečo takéto existuje! Problém je, že bez toho reálne nemôžete existovať 😉

Ako meriate kampane?

Napríklad taký Facebook, pozriete si Ad Managera, wow super moju kampaň videlo 1.000 ľudí za dva dni. Hm, a čo s tým? Sú toto naozaj relevantné dáta a vieme, čo sa dialo ďalej? To, že ľudia videli nejakú reklamu absolútne nič neznamená.

 

Jednu vec, ktorú mi vštepili IT Learning kurzy do hlavy je, že všetky kampane musíme merať! Predsa nechceme rozhadzovať peniaze do vzduchu. Takže všetci, ktorí meriate úspešnosť kampane cez Faceboový Ad Manager, čítajte ďalej. Pravda je taká, že doteraz ste ani zdaľeka netušili aká úspešná/neúspešná bola vaša kampaň.

Meranie online marketingových kampaní

Čo sú to UTM parametre?

Urchin Tracking Module (UTM) parametre sa používajú na meranie efektivity online marketingových kampaní. Keby vás zaujímalo čo znamená slovíčko „urchin“, je to morský ježko ? ? (aj vám sa hneď vybavili dovolenky v Chorvátsku/Taliansku a gumené topánky do mora?). V tomto význame to však nemá nič spoločné s ježkom, Urchin bol štatistický program vyvinutý firmou Urchin Software Corporation na analyzovanie online obsahu a zobrazovanie informácií o návštevnosti web stránok. Túto firmu kúpil Google v roku 2005 a práve Urchin vyformoval Google Analytics.

 

V skratke, k bežnej URL adrese sa pridajú UTM parametre a teda sa vytvorí kompletne nová URL adresa. Do vašej kampane neskopírujete bežnú URL adresu landing page, na ktorú chcete nasmerovať potenciálnych zákazníkov, ale URL adresu obohatenú o UTM parametre. Následne vďaka UTM dokážete presne prideliť návštevnosť vašej landing page k danej kampani. Takže odteraz už žiadne odhadovanie, ale v Google Analytics presne uvidíte ako sa darilo vašej kampani.

Návod ako vytvoriť URL adresu s UTM parametrami

Predstavte si, že chcete propagovať príspevok na Facebooku, ktorý informuje o valentínskej kampani ❤

  1. Pripravte si URL adresu vašej landing page
  2. Otvorte si stránku na vytvorenie UTM parametrov 
  3. Skopírujte URL adresu z bodu č.1 do prvej kolónky Website URL
  4. Campaign Source – tu napíšeme Facebook (kde budete kampaň promovať)
  5. Campaign Medium – prispevok (spôsob zobrazovania odkazu)
  6. Campaign Name – každej kampani dajte vždy zrozumiteľné meno, aby ste neskôr vedeli o akú kampaň sa presne jednalo
  7. Ostatné kolónky nemusíte vypĺňať
  8. V časti „Share the generated campaign URL“ už môžete vidieť vytvorenú novú URL adresu aj s URL parametrami. Túto adresu si skopírujte a vložte ju do vašej kampane.
  9. Hotovo 🙂
UTM builder kampane
Vygenerovaná UTM URL adresa

Meranie úspešností kampaní

Tak ako sme si kampane nazvali v UTM builderi ich nájdeme v Google Analytics, sekcia Akvizícia – Kampane. Na kurzoch sa dozviete o UTM parametroch oveľa viac a ukážete si aké rôzne druhy kampaní môžete merať. Čo s nimi ďalej a ako ich úspešne vyhodnocovať a plánovať sa dozviete na týchto kurzoch:

autorom článku je: Erika Žišková
Erika úspešne ukončila MBA štúdium na City University of Seattle a tak isto získala aj Magistra na Univerzite Komenského, Fakulta Managementu. Po štúdiu pracovala v Španielsku vo firme, ktorá sa zaoberá vývojom aplikácií. Technólogie a digitálny svet sú jej koníček a ako testerka kurzov Vám bude prinášať jej pohľad a recenzie. Hor sa do učenia! 🙂

Podeľte sa s nami o svoj názor:

Páči sa Vám článok alebo novinka?