Manažér inzercie je zodpovedný za riadenie a koordináciu reklamných kampaní a inzertných aktivít pre organizáciu alebo klientov. Hlavnou úlohou manažéra inzercie je plánovať, implementovať a sledovať účinnosť inzertných kampaní, aby sa dosiahli stanovené obchodné ciele a zvýšila sa viditeľnosť značky. Manažér inzercie spolupracuje s kreatívnymi tímami, médiami a klientmi, aby zabezpečil, že reklamné kampane sú efektívne, cieľavedomé a v súlade so stratégiou značky. Táto pozícia vyžaduje silné analytické schopnosti, kreatívne myslenie a schopnosť pracovať s modernými marketingovými a reklamnými nástrojmi.
Označenie manažér inzercie sa používa aj pre pracovnú pozíciu manažéra v médiách, ktorý aktívne vyhľadáva a oslovuje spoločnosti s ponukou inzertného priestoru. Môže pracovať ako zamestnanec redakcie, ktorá periodikum vydáva, alebo ako zamestnanec reklamnej agentúry sprostredkujúcej inzertný priestor v periodikách svojim klientom v rámci ich reklamných balíkov.