Novinka pre web programátorov v ponuke - Vue.JS

Do čerta s reklamou! Copywriting predáva sám…

kategória: Blog pridané: 30. mája 2018

Ak chce človek napredovať, neustále vzdelávanie sa chtiac–nechtiac stáva súčasťou jeho života. A tak som sa i ja prihlásila na kurzy IT.
Prečo IT? Lebo nemám rada počítače. Mám pocit, že im nerozumiem (hoci s nimi a na nich pracujem už vyše 20 rokov 10-12 hodín denne) a žiadna inštalácia ničoho, ale fakt ničoho, sa mi ešte nepodarila na prvýkrát. Takže som si povedala, že strachu treba čeliť a prekážky prekonávať. Som tu, na kurze Copywriting I.

Čo je to copywriting?

Zišli sme sa taká fajná partička 4 žien, rôzne vekom, profesiou i záľubami. Ale cieľ máme spoločný: naučiť sa písať dobré reklamné texty. Hm… dobré… dobre je na trojku sa vraví, však? Ja verím, že to dáme aspoň za 2, jednotku po prvom dni asi nikto nečaká…

Ale už prichádza lektor, takže ideme na to!

A čo sme sa dnes naučili?

Lektor Peter Hecht:
„Píšte pre ľudí, aby ste ich utvrdili v tom, že sa správne rozhodli.“
„Nepíšte o tom, v čom sa nevyznáte.“

Zásadná informácia bola, že dobrý copywriting vyžaduje slušnú znalosť produktu (služby), na ktorý píšeme reklamu. Nestačí si ho pozrieť na obrázku, napr. kosačku a začať o nej písať, že má štyri kolesá, červený kryt motora a čiernu robustnú rúčku. Musíme si ju odbaliť, pokosiť kus trávnika, ohmatať, ovoňať, jednoducho… zažiť si ju na vlastnej koži. Prečo? Aby naše texty boli uveriteľné. Aby dýchali autenticitou.

Ďalej sme sa naučili, že predtým, ako vypustíme nejaký text do sveta (cez Facebook, inzerát, banner, PR článok, web…), musíme si poriadne spraviť domácu úlohu. Čiže prípravu. Peter povedal, že to nie je len tak, sadnúť si a niečo napísať. Potrebujeme si preštudovať náš produkt, konkurenčné produkty, zistiť kto je cieľová skupina a aké sú jej črty, no a samozrejme, musíme vedieť, aký formát ideme písať.

Kto váš produkt miluje?

Dôležité je aj vedieť, ktorí zákazníci si už produkt kúpili. A prečo. Prečo ho milujú? Prečo milujú práve túto značku, firmu, chuť, pocit…? Pretože len poznaním plusov a konkurenčných výhod a ich dôslednou komunikáciou smerom k zákazníkom sa vymaníme zo sivého davu slovenského sveta biznisu.

Veľmi ťažká je otázka, v čom je naša konkurenčná výhoda. V skupine sme hľadali spoločne a takéto sú naše odpovede:

Predávate jabĺčkové pivo? Ručný zber.
Predávate člny? Parkovanie grátis.
Alebo predávate kurzy IT? Možnosť opakovať kurz zadarmo! (Ako tu, v IT Learning-u.)

Ja milujem, ty miluješ, on, ona, ono miluje

Náš kurz sa prehupol do popoludnia, ale veru nikto nepozeral na hodinky. „Potrebujeme pochopiť, prečo ľudia náš produkt milujú. Prečo ho chcú,“ hovoril Peter.

Dá sa to zistiť bez dobrej prípravy? Ako by mohol copywriter napísať parádny text, ak si prípravu neurobil? Ak si produkt nevyskúšal? A vôbec… ide nám predsa o to, aby boli naše texty dôveryhodné. Tak ako tento môj. Prišla som, videla som, napísala som.

Príďte do IT Learning a môžete to zažiť tiež. Lektor je zábavný, inšpiratívny a po dni s ním budete mať síce hlavu ako melón, ale treba začať písať niečo, na čom si všetky pravidlá dobrého písania môžete vyskúšať. A po prvých praktických pokusoch o vlastný text začnú jednotlivé informácie zapadať na správne miesta.
Mozaika sa skladá, dieliky do seba začínajú zapadať. Začínam mať v hlave aj obraz, aj zvuk. Hurá! Toto je môj prvý článok. Ešte asi nepredáva sám, ale cítim, že ten čas je na dohľad… Dajte mi vedieť, ako sa mi podaril.

Vaša Martina

Záverečné zhrnutie:

+ kurz ideálny pre začiatočníka

+ logicky a štruktúrovane postavený kurz

+ skvelý lektor, ktorý sa fakt vyzná

autorom článku je: Martina Gaislová
Úspešná manažérka, ktorá po 25 rokoch zanechala vrcholovú pozíciu v nadnárodnej firme. A konečne má čas na seba. Pretože miluje výzvy, rozhodla sa ďalej vzdelávať, naučiť sa nové veci, popasovať sa s tým, čo jej nie je až také blízke. Rada sa prostredníctvom blogu podelí o nové poznatky z kurzov aj s inými.